Krāpnieki, reaģējot uz neseno valdības lēmumu par pabalsta piešķiršanu bērniem, no kādas sievietes izmānījuši 3000 eiro, skaidroja Valsts policijā.
Iedzīvotāji tiek aicināti uzmanīties, atkal uzdarbojas krāpnieki
2Valsts policija aizvien turpina saņemt iesniegumus no iedzīvotājiem, kuri iekrituši tā dēvēto telefonkrāpnieku lamatās.
Visbiežāk zvanītāji runā krievu valodā un uzdodas par banku darbiniekiem, cenšas izvilināt internetbankas pieejas datus - lietotājnumurus un paroles, kurus prasa apstiprināt ar attālinātajiem autentifikācijas rīkiem. Tāpat krāpnieki izdomā arvien jaunus melus, lai izkrāptu naudu.
Rīgas Kurzemes iecirknī ir saņemta informācija par gadījumu, kad telefonkrāpnieki, uzdodoties par sociālā dienesta darbiniekiem, kādai rīdziniecei izkrāpuši vairāk nekā 3000 eiro.
Numura noteicējā uzrādījies, ka zvana "sociālais dienests", cietusī uzrunāta krievu valodā un viņai sacīts, ka zvana saistībā ar bērnu pabalsta piešķiršanu 500 eiro apmērā.
Lai piešķirtu pabalstu, sievietei prasīts nosaukt "Smart-ID" PIN kodu, ko viņa arī uzticējusi. Lai arī sievietei radušās aizdomas par to, ka saruna nenotiek valsts valodā, krāpnieki no kartes jau bija paspējuši noņemt vairāk nekā 3000 eiro.
Par minēto gadījumu sākts kriminālprocess.
Policija atgādina būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā svešiniekiem neatklāt savu bankas kontu pieejas datus.
Gadījumos, ja ir izkrāpti finanšu līdzekļi, policija aicina nekavējoties sazināties ar savu banku, kā arī jāraksta iesniegums policijā.
Vienreizējo atbalstu 500 eiro apmērā par katru bērnu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra ieskaitīs automātiski kredītiestādes kontā, kurā persona saņem ikmēneša pabalstu.
Komentāri (2)
Lohi neiet mazumā...
Naudu visdrošāk glabāt "zeķes bankā".
Ja kādam algu maksā uz bankas kontu,tad algas dienā naudu noņemt,tad arī krāpnieku telefonzvani nespēc galvu sajaukt.
Un vispār-naudu bankā glabāt nav vairs nekādas jēgas.
Kādreiz maksāja procentus,tagad no tiem nekas vairs nav palicis.