No rīta jau tika ziņots, ka Latvijā kopumā bija pieķerti 576 ātrumpārkāpēji, taču, apkopojot visus ātruma kontroles maratona rezultātus, jāteic, ka statistika ir vēl neapmierinošāka.
Jūrkalnē «BMW» braucis ar 177 kilometriem stundā
15Šogad 24 stundu ātruma kontroles maratonā likumsargi kopumā pieķēruši 635 ātrumpārkāpējus, kas ir gandrīz tikpat daudz, kā pērn – 636. Lielākais pārkāpums fiksēts Kurzemes reģionā, kur kāds ārzemnieks traucies ar 177 kilometriem stundā. Savukārt deviņiem pārkāpējiem par atļautā braukšanas ātruma neievērošanu paredzēta tiesību atņemšana.
Kopumā 24 ātruma kontroles maratona stundās fiksēti 635 ātrumpārkāpumi, kas ir tikai par vienu mazāk kā pērn, kad bija fiksēti 636 pārkāpēji. Tas diemžēl norāda, ka, pat neskatoties uz to, ka tika plaši izziņota informācija par pastiprinātu ātruma kontroli, autovadītāju attieksme pret ceļu satiksmes noteikumiem un drošību joprojām nav mainījusies.
Šoreiz lielākie ātrumpārkāpēji bijuši tieši ārzemnieki, lai gan arī Latvijas autovadītāji izcēlušies ar pārgalvību un braukuši tā, it kā par to kāds apbalvotu ar zelta medaļu. Piemēram, likumsargi vakar fiksējuši arī tādus pārkāpējus, kuri atzinās, ka zinājuši par ātruma kontroli, bet apzināti pārkāpuši ātrumu ar mērķi sacensties.
Lielākais pārkāpums fiksēts Kurzemes reģionā, kur kāda “BMW” markas automašīna Ventspils novadā, Jūrkalnes pagastā, virzienā uz Jūrkalni, ap pulksten 11 aiztraucās garām trafarētajai policijas automašīnai ar 177 kilometriem stundā. Atļautais braukšanas ātrums šajā ceļa posmā ir 90 kilometri stundā. Apturot automašīnu, noskaidrots, ka pie stūres sēdies kāds 1986. gadā dzimis ārzemnieks, turklāt viņš braucis ar nomas mašīnu. Neskatoties uz to, ka uz Latvijas ceļiem ir ceļa zīmes, kas norāda atļauto braukšanas ātrumu, šis ārzemnieks policistiem skaidrojis, ka tik lielu ātrumu izvēlējies, jo uzskatījis, ka Latvijā tā drīkst braukt.
Jāpiebilst, ka 24 stundās likumsargi fiksējuši deviņus autovadītājus, kuriem pārsniegtā ātruma dēļ uz noteiktu laiku ir atņemtas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības.
Vakar no pulksten 6.00 rītā kopumā 26 Eiropas ceļu policijas tīkla dalībvalstīs, tostarp arī Latvijā, vienlaicīgi tika rīkots 24 stundu atļautā braukšanas ātruma kontroles maratons. Šādas akcijas mērķis ir vērst sabiedrības uzmanību uz to, ka atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana rada bīstamību drošai ceļu satiksmei.
Lai gan 24 stundu ātruma kontroles maratons ir noslēdzies, tas nebūt nenozīmē, ka arī satiksmes uzraudzība apstājas. Valsts policija atgādina – atļautais braukšanas ātrums, kā arī citas ceļu satiksmes noteikumu prasības jāievēro ne tikai ātruma kontroles maratona laikā, bet arī ikdienā.
Komentāri (15)
Redziet,cik sūdīgi ceļi mums! Pat uz nieka 180 km/h nevar izbraukt..
Visi Latvijas šoferi brauc par ātru,cik daudz miljonu soda naudas par ātruma pārsniegšanu.Tāda sajūta,ka tas 90km/h ir tikai tāpēc lai varētu iekasēt naudu.Iznāk visi ātrumpārkapēji,bet atļautā ceļa posmā ātruma noteicēji ir gudrie un pareizie,varbūt vajag vismaz 100km/h,
Gan ātrumu pārsniegs,gan reibumā pie stūres sēdīsies tik ilgi,kamēr par tādiem noziegumiem nesāks sodīt adekvāti pēc nopelniem.Tātad ,ar reālu cietumsodu,reālā cietumā.
Tagad ,esošie sodi par tādiem smagiem noziegumiem nav sodi,bet gan naudas "pelnīšana" uz likumpārkāpēju rēķina.
Cietumnieki mums draudzīgi būs jāuztur.
Labāk tādus cietumniekus uzturēt,nekā esošo Latvijas administratīvo aparātu (parazītus).No cietumnieka vēl dzīvē var labs cilvēks sanākt,bet no parazīta nevar.
Es tig āter ne braukt nekad.Jo kur tie āterbraucej ir tikuš?
tas 90km/h ir tikai tāpēc lai varētu iekasēt naudu.
----
Gluži manas domas.
Sen vairs nav uz ceļiem ne zapiņi, ne moskviči, ne žiguļi,
viss autoparks tehniski daudz drošāks, bet sagaida lai visur čunčina kā padomjlaikos.
Saprastu vēl, ja būtu dažādi atļautie ātrumi, 80,100, u.c.atkarībā no seguma stāvokļa kā šur tur pasaulē, bet 90.liecina tikai par vēlmi garantēti iekasēt sodu.
Likums nosaka, ka 30 novembrī ir atļauts braukt uz 90 ārpus pilsētas sniegputeņa laikā ar vasaras riepām, bet aizliedz braukt 4. aprīlī +10 grādos uz 91km/h.
Un protams, nav nozīmes, vai ir 2019 gada sporta auto ar jaunām un platām vasaras riepām vai 1982. gada žipelis ar 1995 gada riepām un makrofleksa piepūstiem, apskatē nepamanītiem sliekšņieim.
Kārtējā parodija.
Nav nekāds zaudējums sabiedrībai,ja ar,apmēram 150 km\h kāds tupaks ietriecas kokā vai pretimbraucošā buldozerā (protams ,ja viņš mašīnā ir viens),bet ja viņš nobendē citus cilvēkus,tad tas ir ļoti slikti.Tie 90 km\h vēl dod kādas cerības izdzīvot.
Šādai prasībai nav nekāda sakara ar jaunu vai vecu autoparku un kaut kādiem tur murgainiem padomjlaikiem.
Ja man būt Volg GAZ-23,kam Čaik motōrs,tad es ar būt braukt makten ātr.Bet tād Auto nevar dabut,tie bij maz un ar tiem brauc tig Čekist,le zinat.
Tagad kaut kur Krievijā ražojot 21 volgu ar 12 cilindrdu BMW motoru,uz individuālo pasūtījumu.Maksā gan apmēram 500 000 dolāru (pilna komplektācija),bet autiņš esot super,It kā tā ražotne esot St.Pēterburgā.
Un vai tad uz 90 nevar iebraukt pretimbraucošā mašīnā ,kam smadzenes stradā tur vis kartībā arī uz 150.Un vairak izraisa avārijas tie lēnie bez reakcijas un pareizo domāšanu
Tīģeri,jūs laikam vellu dzināt,kad rakstījāt savu komentāru.(?)
Ja 'masveidā cilvēki neievēro kādu noteikumu, tad, visticamāk, tas noteikums ir nepareizs.
Lēnie, kas velkas uz 80 ir bīstamāki, jo ātrie vnk panesas garām un pazūd aiz apvāršņa, bet lēnos nākas vienu pēc otra apdzīt. Vai visu kolonu, kas aiz šāda izveidojusies no biklākiem braucējiem.
Bet skaitās, ka šis divplāksnis ievēro atļauto ātrumu.
Bet būtībā sanāk parodija par likumu, kam jāgarantē drošība uz ceļiem.