Ventspils 3. pamatskolas pedagogu kolektīvs un skolēni veiksmīgi piedalās starptautiskā projektā Integrācija caur radošumu no Eiropas programmas Erasmus +. Projekts vērsts uz ukraiņu bēgļu bērnu integrāciju mācību procesā. Pagājušajā nedēļā projekta ietvaros notika viens no aizraujošajiem pasākumiem zinātnes centrā VIZIUM.

Projekta galvenās aktivitātes tika rīkotas Ukrainas skolēniem, kuri dzīvo un mācās Ventspilī, un viņu skolas draugiem, kā arī vecākiem. Piemēram, nesen ukraiņu un Ventspils skolēni kopā ar vecākiem bija ekskursijā Rīgā, kur izklaidējās uz batutiem, sazinājās savā starpā un noskatījās izrādi Pelnrušķīte Rīgas Krievu drāmas teātrī. Bet pasākums zinātnes centrā VIZIUM, kas notika pagājušajā nedēļā, bija skolotājiem no Ventspils 3. pamatskolas. Viņiem notika aizraujoša prezentācija ar šova elementiem un saturīgas radošās darbnīcas.

Projektā Integrācija caur radošumu piedalās trīs Baltijas valstis – Latvija, Lietuva un Igaunija. Mūsu valsti projektā pārstāv Ventspils 3. pamatskola. «Projektu koordinē mūsu ilggadējie sadarbības partneri no Igaunijas, kurus pārstāv apmēram tāda pati skola kā mūsējā – bijusī mazākumtautību skola, kas šobrīd tāpat kā mūsējā pāriet uz valsts mācību valodu,» stāsta projekta koordinatore Ventspilī 3. pamatskolas direktores vietniece Irina Lučina.

Projekts paredzēts uz diviem gadiem, tā galvenās aktivitātes notiek trīs virzienos – integrācija caur radošumu, sportu un mūziku. Projekts tiek finansēts no Eiropas programmas Erasmus +.

Šā gada 20. aprīlī projekts noslēgsies. Divos mācību gados, kuros tiek īstenots projekts, notikušas vairākas interesantas aktivitātes un tikšanās. Partneru iepazīšanās notika tieši Ventspilī, kur uz vienu dienu brauca projekta dalībnieki un koordinatori no Lietuvas un Igaunijas. Tikšanās laikā tika sadalīti pienākumi starp partneriem. Otrā tikšanās notika Igaunijā, kur norisinājās piecu dienu treniņš integrācijas un iesaistes jautājumos. Un trešā tikšanās notika Lietuvā, kur tika pārrunāti projekta rezultāti.

Viens no galvenajiem projekta lietiskajiem rezultātiem bija grāmata, kas tā arī saucas Integrācija caur radošumu. 50 lappušu grāmatā apkopoti labās prakses piemēri Ukrainas bēgļu iesaistīšanai sabiedriskajos procesos. Projekta dalībnieki no trijām valstīm izveidojuši arī trīs video ar integrācijas piemēriem caur mūziku, vizuālo mākslu un sportu. Projekts guvis skolotāju, bērnu un viņu vecāku atzinību.

«Ļoti labas atsauksmes no ukraiņu bērniem un viņu vecākiem esmu dzirdējusi pēc vizuālās mākslas meistarklases. Meistarklases dalībnieki bija sajūsmā!» stāsta Ventspils ukraiņu biedrības Kobzar priekšsēdētāja Marija Antonova. Bet meistarklase pilsētas skolu skolotājiem, kas veltīta veselīgam dzīvesveidam un enerģētiskā potenciāla stiprināšanai radošai attīstībai, ko vadīja Ventspils 3. pamatskolas direktore Vera Šengelija, izrādījās tik populāra, ka nācās to atkārtot. Aizraujoši notika ķīmijas meistarklase, kuras laikā dalībnieki paši izgatavoja ekoloģisku kosmētiku. Meistarklase piesaistīja ne tikai meiteņu, bet arī zēnu uzmanību.

«Es uzskatu, ka projekts ir sasniedzis savu mērķi un ir nesis taustāmus rezultātus. Galvenais, ka ukraiņu bērni iesaistījušies aktīvos radošos procesos, daudz uzzinājuši par savu vienaudžu dzīvi Latvijā, iemācījušies labāk sazināties savā starpā. Jo galvenā problēma Ukrainas bērniem bija tieši ierobežota saskarsme ar vienaudžiem valodas un kultūras barjeru dēļ,» stāsta ukraiņu bērnu apmācības koordinatore Ventspils skolās pedagoģe psiholoģe Larisa Akimova. «Dalība projektā palīdzēja saprast mūsu bērniem, ka esam vienoti, ka šeit neesam sveši, mums šeit ir daudz draugu, kas mūs atbalsta, un kopā varam izdarīt daudz,» viņa piebilst. Larisa Akimova arī ir bēgle no Ukrainas, dzīvo Ventspilī gandrīz trīsarpus gadus.

Ventspils 3. pamatskolā pirms diviem gadiem mācījās 18 ukraiņu bēgļu bērni, šobrīd mācās 7. Kā pastāstīja Marija Antonova, pilsētā pašlaik palikuši ap 50 ukraiņu bērnu, kuri apmeklē skolas un bērnudārzus. Projekta noslēgumā bērni dosies ekskursijā uz Kuldīgas novadu un iemācīsies cept sklandraušus maizes radošajā darbnīcā Ramala.

Lasi vēl

Komentāri (1)

  • -1
    Barons (Freiherr von ...) Pirms 1 nedēļas, 2 dienām

    Manam dōmat,ka ne Integrācij,aber Segregācij but bijs vaidziks.
    Le nedōma,ka varet te palikt pavissam,le zinat.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: