Nordplus projektā ''Pieredzes apmaiņa un veidošana kompetencēs balstītā izglītībā'' šogad norisinājušas trīs mobilitātes, kurās ar vērtīgām pieredzēm apmainījās un dalījās Baltijas izglītības iestāžu pārstāvji.
Tehnikuma personāls pilnveido savas kompetences Nordplus mobilitātē
3Šogad aprīlī un jūnijā mobilitātes norisinājās digitālajā vidē, savukārt, trešā noslēdzošā mobilitāte norisinājās klātienē – Kauņas tehniskajā profesionālajā apmācības centrā (KTPAC).
Noslēdzošājā mobilitātē piedalījās četri Ventspils Tehnikuma pārstāvji - Irina Rituma, Baiba Šulca, Karīna Mūrniece un Eva Gorbenko.
Šajā mobilitātē Lietuvu pārstāvēja un vadību uzņēmās KTPAC, Igauniju pārstāvēja – Veru apriņķa profesionālais apmācību centrs, savukārt, Latviju pārstāvēja – Ventspils Tehnikums. No katras izglītības iestādes piedalījās viens informāciju tehnoloģiju, matemātikas, angļu valodas un administrācijas pārstāvis, lai efektīvāk un pilnvērtīgāk norisinātos pieredzes apmaiņa.
Projekta mērķis – pieredzes apmaiņa kompetencēs balstītās mācību un mācīšanās metodēs, kas veicina skolēnu pašvadītu mācīšanos, projekta dalībnieku padziļinātas zināšanas par Baltijas valstu izglītības sistēmu un kultūru, radot un ieviešot jaunas mācību metodes, rīkus, materiālus vai pieejas, tai skaitā izskatot jautājumus par karjeras atbalsta organizēšanu skolās un izpētot skaitļošanas domāšanu matemātikā.
Ventspils Tehnikuma pārstāvji pēc mācību mobilitātes brauciena dalījās savās pārdomās par iegūto pieredzi un gūtajām atziņām:
''Īstenotas ledus laušanas aktivitātes (iepazīšanās), kompetencēs balstītas mācību metodes IT, angļu valodas un matemātikas jomās, diskusijas par apgūto pieredzi un prāta vētras. KTPAC dalījās ar pieredzi kā tiek monitorēta angļu valoda, kā tiek nodrošinātas nodarbības gan uz vietas, gan vienlaikus attālināti. Diskusijas par vietējiem un starptautiskiem projektiem, skolotāju darbu Covid-19 apstākļos un nākotnes plāniem. Ieteikumi – nepieciešamība turpināt sadarbību, organizēt savstarpējas olimpiādes angļu valodā, matemātikā un IT.'' (Angļu valodas pedagoģe Irina Rituma)
''Lietuvas izglītības sistēma atšķiras no Latvijas un Igaunijas. Kolēģis no Igaunijas mācīja par telefona drošību. Pieredzes apmaiņa par audzēkņu praksi un profesijas eksāmeniem. Plašas darbnīcas un bagātīgs aprīkojums praktiskajām nodarbībām. Piedalīšanās matemātikas stundā, iepazīšanās ar matemātikas eksāmena darbu. Matemātikas tēmu salīdzinājums Lietuvā un Latvijā. Lietuvā visiem audzēkņiem nav centralizētais eksāmens. Interesanti un noderīgi iepazīties ar kaimiņvalstu pieredzi. Bija labs brauciens, jauki iespaidi, interesanti cilvēki. Paldies manām kolēģēm un projekta veidotājiem.'' (Matemātikas pedagoģe Baiba Šulca)
''Brauciena laikā apmainījos ar kolēģiem pieredzē, kā vadīt stundas Ventspils Tehnikumā, vienošanās ar citu kolēģi par kopīgas stundas vadīšanu mūsu skolā. Patika, ka datorsistēmu tehniķiem vispārīgus terminus māca gan lietuviešu, gan angļu valodā. Lai skolēni zinātu arī angliski, jo ikdienas dzīvē daudz literatūras un lietošanas instrukcijas būs tieši angliski. Igaunijas kolēģis vienam Kauņas skolas kursam vadīja praktisku nodarbību par viedtālruņiem.
Bija aizraujoši sekot līdzi un risināt Ventspils Tehnikuma matemātikas skolotājas sagatavoto uzdevumu, atrisinājumus neizdevās atminēt ne man, ne skolēniem – tagad zināšu.
Ļoti priecājos, ka iepazinu Lietuvas un Igaunijas izglītības procesa norisi. Novērtēju Lietuvas kolēģu izrādītās mācību klases.'' (Informātikas pedagoģe Karīna Mūrniece)
''Pamanīju interesantu paņēmienu pedagogu darbā IT stundā – stunda tiek vadīta lietuviešu valodā, bet prezentācija demonstrēta angļu valodā. Matemātikas nodarbībā mūsu pasniedzēja darbojās pārī ar KTPAC pasniedzēju, kas nodarbību padarīja aizraujošāku. Tāpat KTPAC direktora vietnieks prezentēja centra 3 gadu attīstības stratēģiju. Jāuzsver, ka iestādē ir iespaidīgs tehniskais nodrošinājums un praktisko nodarbību telpu plašums.
Attieksme pret pedagogiem – tiek atbalstīti hobiji. Interesanti – kādam pedagogam ir hobijs – akvārija zivtiņas, skola atļauj viņam tās audzēt auto darbnīcās un IKT centrā, trīs citi nodarbojas ar autosportu – tehniskais atbalsts – audzēkņi praktizē un kļūst par faniem.
Ieguvumi profesionālajā un personīgajā attīstībā – prezentācijas, mācību metodes, pieredzes un domu apmaiņa, redzesloka paplašināšana un ekskursijas. Noritēja diskusijas arī par mācību uzņēmumu dibināšanu procesiem.
Paldies par iespēju mobilitātes laikā iepazīt citu valstu/pilsētu vēsturi un kultūru.'' (Administrācijas pārstāve Eva Gorbenko)
Nordplus mobilitātē lielākais ieguvums ir tas, ka visi dalībnieki guva ieskatu un iepazina citu valstu izglītības iestāžu mācību procesus, atjaunoja svešvalodu zināšanas un ieguva jaunus sadarbības kontaktus. Noslēdzoties Nordplus mobilitātei tika kopīgi secināts, ka sadarbība ar Lietuvas un Igaunijas apmācību centru kolēģiem turpināsies arī citos projektos.
Komentāri (3)
Vai tā ir taisnība, ka automehāniķi praksē VR tīra sniegu? Zinu daudzus, kuri pabeiguši VT un neprot autiņam pat kvēlsveces nomainīt.
viss atkarīgs no tā, kā audzēknis mācījies! Tehnikums sagatavo labus speciālistus, bet ja audzēknis nu ne par kam nav neko mācījies- ar karoti zināšanas mutē neielies. Un tādi, diemžēl, ceļ neslavu skolām.
Nu dažs labs tur ved autiņus pa velti taisīt. Praktikantiem lai ir, uz ko mācīties. Beigās sapi# autiņu vairāk, nekā pirms to atveda. Visi rausta plecus, pat pedagogs.