2. septembrī ap 20 000 pirmsskolu audzēkņu uzsāks mācības pēc jaunās kompetenču pieejā balstītās sistēmas, kuras mērķis ir attīstīt bērnos radošumu, veselīgu un aktīvu dzīvesveidu, kā arī prieku mācīties.
Ap 20 000 pirmsskolu audzēkņu sāks mācības pēc jaunās sistēmas
3Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātā pirmsskolas izglītības satura īstenošanas mērķis ir "zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, patstāvīgi darbojas, ieinteresēti un ar prieku mācās, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā".
Mācību satura apguves norise un plānotie bērnam sasniedzamie rezultāti programmā norādīti trim pirmsskolas izglītības posmiem. Mācību programmā katram izglītības posmam atbilst aptuvens bērna vecums, proti, 1. posms atbilst - no 1,5 gadiem līdz 3 gadiem, 2. posms - no 3 gadiem līdz 5 gadiem un 3. posms - no 5 gadiem līdz 6 gadiem.
"Skola2030" pirmsskolas mācību satura izstrādes vecākā eksperte Agrita Miesniece stāstīja, ka mācību pieejā mainās skolotāja un bērna loma. Bērni paši iesaistīsies mācību procesā, būs aktīvi un veidos savu izpratni, tādā veidā palielinot savu motivāciju, interesi un atbildību. Ar šo jauno sistēmu, tiek piedāvāts ilgāks laiks jaunu lietu apguvei un mācīšanās notiks iedziļinoties.
"Būtiski, ka mācību procesā bērns tiks īpaši uzraudzīts, jo skolotāji novēros cik tālu bērns ir ticis, kādas prasmes apguvis un tālāk mācību procesā tās tiks papildinātas," skaidroja Miesniece. Viņa uzsvēra, ka svarīgas pārmaiņas ir arī skolotājiem, jo tie kļūs par mācību plānotājiem un šī loma palielinās laika veltīšanu plānošanai un novērošanai.
Jaunā kompetenču pieejā balstītā sistēma padarīs skolotāju brīvāku mācību procesā, jo pedagogi varēs vairāk laika atvēlēt mācību procesa vērtēšanai un progresa noteikšanai.
Bažas radot vecāku attieksme, proti, vai vecāki sapratīs jauno pieeju. "Ne vienmēr tieši bērna gatavais darbs ir apliecinājums tam, cik tālu bērns ir ticis, bet svarīgi ir sekot bērna attīstības dinamikai un to var darīt tikai sadarbojoties ar skolotāju," stāstīja eksperte. Viņa aicina vecākus pārrunāt bērnu attīstību ar pedagogu un vērot, kā atvase kļūst patstāvīgāka un atbildīgāka.
Kā ziņots, pilnveidoto mācību saturu un pieeju ieviesīs pakāpeniski. Šogad no 1. septembra pēc jaunās kompetenču pieejā balstītās sistēmas sāks mācīties pirmsskolas audzēkņi, nākamgad tiks ieviests pilnveidotais mācību saturs arī 1.,4.,7. un 10. klasē, 2021./2022. mācību gadā jaunais mācību saturs tiks ieviests arī 2.,5.,8. un 11. klasē, savukārt visā izglītības sistēmā jaunais mācību saturs pilnībā tiks ieviests 2022./2023. mācību gadā.
Komentāri (3)
Kam tas viss vajadzīgs?
Kāda vaina bija iepriekšējai sistēmai?
Uz papīra safleitēt var visu ko, tāpēc gaidīsim rezultātus.
Ja jaunā sistēma nozīmē atteikšanos no n - tajiem bezjēdzigajiem mājas darbiem, tad tā ir jauna, bet ja ne - viss tas pats.