Jau vairākus gadus Ventspils skolas aktīvi un ar labiem panākumiem iesaistījušās skolēnu mācību uzņēmumu programmā. Jauniešu komandas ar skolotāja-konsultanta palīdzību apgūst uzņēmējdarbības prasmes, domājot biznesa idejas, plānojot, ražojot un tirgojot dažādas preces.
Digitālā uzņēmējdarbība jauniešiem paver iespēju konkurēt pasaules tirgū
0Skolēni gatavo rotaļlietas, interjera priekšmetus, kosmētiku, rotas, apsveikuma kartiņas un vēl dažādas citas oriģinālas un interesantas preces. Tomēr informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā līdz šim skolēnu uzņēmumi nebija sevi parādījuši.
Ar Ventspils pašvaldības finansiālu atbalstu šajā mācību gadā tika īstenots apmācību cikls skolēnu uzņēmējdarbībā. Tā laikā jaunieši apguva gan teorētiskās zināšanas, gan tūdaļ tās pielietoja praksē. Apmācību īpašais akcents bija informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izmantošana biznesa idejas īstenošanā. Kopā ar apmācību vadītāju un mentoru Ņikitu Kazakeviču skolēni veidoja komandas, analizējot savas personiskās īpašības un spējas darboties komandā.
Uzņēmējdarbības apmācību cikla sākumā norisinājās ievadapmācības, kuru laikā vairāk nekā 80 skolēni uzzināja par to, kas ir jaunuzņēmumi jeb startup firmas un izmēģināja dažādas metodes biznesa ideju radīšanā. Savukārt tālākajā apmācību ciklā izvēlējās piedalīties paši motivētākie dalībnieki, kuri bija 50 skolēni no visām Ventspils vidusskolām, 2. pamatskolas, kā arī no Jaunrades nama un Digitālā centra pulciņiem.
Izveidojot pirmos prototipus, jaunieši guva iespaidus, kā gatavais produkts varētu izskatīties un strādāt. Savukārt biznesa modeļa izstrāde ļāva topošajiem uzņēmējiem saprast, kādā veidā viņi spēs pelnīt ar savu produktu. Izmantojot gan prototipus, gan savas pārliecināšanas spējas, vienā no nodarbībām jaunieši devās pilsētas ielās, lai noskaidrotu potenciālo klientu viedokli un pārbaudītu, vai biznesa ideju ir vērts tālāk attīstīt. Cikla noslēdzošajā posmā jaunieši gatavoja prezentācijas un trenējās produktu prototipu demonstrēšanā.
Biznesa ideju prezentācijas un prototipu demonstrācijas tika organizētas kā publisks noslēguma pasākums Ventspils Jaunrades namā.
Finālā piedalījās astoņas komandas:
Jumpin – ceļotāju kopienas mobilā aplikācija - līdzbraucēju meklēšanai vai transporta meklēšanai;
Dolphin Tory – digitālā spēle sīkās motorikas attīstīšanai bērniem;
Sūti uz mājām – preču pasūtīšana tiešsaistē no dažādiem veikaliem un izvēlēto preču piegāde;
TuDú – mobilā aplikācija darbu un uzdevumu plānošanai;
Eko paliktnīši – krūzīšu paliktnīšu ražošana ar dizainu dekupāžas tehnikā. Mājaslapā paliktnīšus var pasūtīt un izvēlēties dizainu;
Worky – mobilā aplikācija īstermiņa darbu veicēju un devēju meklēšanai;
Parabox – mobilā aplikācija dāvanu komplektu pasūtīšanai;
Usport – mobilā aplikācija veselības stāvokļa monitoringam un treniņu programmas izveidei.
Jauniešu veikumu vērtēja žūrija. Kā divas labākās biznesa idejas, piešķirot abām 1. vietu un balvas, tika noteiktas spēle “Dolphin Tory” (Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas komanda) un mobilā aplikācija “Worky” (Ventspils 2. vidusskolas komanda). Veicināšanas balvu ieguva Ventspils 4. vidusskolas komanda ar pakalpojumu “Sūti uz mājām”.
Lai arī šis apmācību cikls ir noslēdzies, tad iesāktais ceļš skolēniem digitālās uzņēmējdarbības virzienā tikai sākas. Nākamajā mācību gadā būs iespēja dibināt IKT jomas mācību uzņēmumus Junior Achievement Latvija programmā. Tāpat skolēniem būs iespēja piedalīties starptautiskā projektā un kopā ar igauņu, zviedru un somu vienaudžiem attīstīt biznesa idejas IKT jomā. Projektā “Digi Youth” jaunieši 3 semestru laikā kopā ar skolotājiem-konsultantiem un mentoriem radīs biznesa ideju, izstrādās produkta prototipus, kā arī mācīsies pārdot. Jāatzīmē, ka pie katras idejas komandā strādās jaunieši no dažādām valstīm, līdz ar to tas būs papildus izaicinājums un iespēja sasniegt atzīstamus rezultātus starptautiskā līmenī. Projektā pirmais cikls sāksies jau šī gada rudenī, bet otrais cikls – 2019. gada rudenī. Plānots, ka no Ventspils piedalīsies 50 dalībnieki.
Komentāri (0)