Lai veicinātu pāreju uz kompetencēs balstītu izglītību, Ventspils pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji devās pieredzes apmaiņas braucienā uz Rīgas privāto pirmsskolas izglītības iestādi "Pērļu māja", kur ikdienas darbā izmanto M. Montesori metodes.
Pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji devās pieredzes apmaiņas braucienā
0Montesori metodes pilnībā balstītas uz bērna vajadzībām, kad personības veidošanās procesā vecumā līdz sešiem gadiem veidojas prasmes un iemaņas visai dzīvei – pašiniciatīva, paškontrole, spēja pieņemt lēmumus un izdarīt izvēli un līdz ar to arī pieņemt lēmumus, koncentrēšanās spējas, spēja parūpēties pašam par sevi, kas ved līdz atbildībai un rūpēm arī par apkārtējo vidi.
Iestādes vadītāja Zane Baltgaile padziļināti ir studējusi šo metodiku AMI (Association Montessori Internationale) institūtā, iestādi izveidojusi, domājot par savu personīgo bērnu veiksmīgu izaugsmi un labprāt dalās ar savu pieredzi. Iestāžu vadītāji atzina, ka pilnībā pārņemt šo pieredzi nav iespējams, bet var nodrošināt bērniem lielākas pašapkalpošanās iespējas, ievērojot svarīgo atziņu – nedarīt bērna vietā to, ko viņš var izdarīt pats. Tādējādi bērnam ļauts attīstīties un piepildīt pirmā vecumposma vienu no svarīgākajiem uzdevumiem - adaptēties videi, kurā viņš dzīvo, lai nākamajā dzīves posmā būtu pietiekoši nobriedis intelektuālu zināšanu uzņemšanai.
Izglītības pārvaldes metodiķe Sandra Gūtmane ir pārliecināta, ka iestādē pārmaiņas ir iespējamas tikai ar vadītāja personīgo ieinteresētību, arī vadītāji atzinīgi novērtēja šo pieredzes braucienu un labprāt turpinātu sadarbību ar Zani Baltgaili – tiktu organizēti semināri skolotājiem, lai padziļinātu izpratni par pirmsskolas vecuma nozīmi personības veidošanā.
Komentāri (0)