"Vitol" grupas uzņēmuma "Ventspils nafta termināls" (VNT) apgrozījums pagājušajā gadā samazinājies par 15,9% un bija 52,842 miljoni eiro, savukārt kompānijas peļņa pieaugusi par 22,3% - līdz 16,137 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" dati.
VNT apgrozījums pērn samazinājies
6Finanšu pārskata vadības ziņojumā minēts, ka 2017. gadā "Ventspils nafta termināls" pārkrauto kravu apmērs samazinājās līdz 6,1 miljonam tonnu pretstatā 6,9 miljoniem tonnu 2016. gadā. Tostarp pa dzelzceļu un jūru transportēto produktu pārkraušanas apmēri pērn veidoja 2,6 miljonus tonnu, bet pa dīzeļdegvielas cauruļvadu - 3,5 miljonus tonnu.
Kompānijas vadība arī norāda, ka, samazinoties kravu apmēriem, VNT pērn optimizēja tehnoloģiskos procesus un procedūras, kā arī uzlaboja organizatorisko efektivitāti, lai pielāgotos mainīgajiem tirgus apstākļiem saistībā ar mazākiem kravu apmēriem.
"Sabiedrības 2018. gada saimnieciskās darbības mērķis ir pielāgoties kravu plūsmas/ampēru samazinājumam Baltijas jūras reģionā un optimizēt klientiem sniegto pakalpojumu daudzveidību. Lai paveiktu minēto, sabiedrībai jāpabeidz pašreizējie investīciju projekti, kas nodrošinās turpmāku nepārtrauktu peļņu nesošu attīstību tirgus vidē, kurā valda arvien lielāka konkurence," teikts vadības ziņojumā.
2016. gadā VNT strādāja ar 62,855 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt kompānijas peļņa bija 13,191 miljons eiro.
"Ventspils nafta termināls" nodrošina tranzīta pakalpojumus - naftas un naftas produktu pieņemšanu no cauruļvadiem, dzelzceļa vagonu cisternām un no tankkuģiem, to uzglabāšanu un pārkraušanu. Kompānijas kapitālā 51% pieder "Vitol" meitaskompānijai "Martank B.V." (Nīderlande), bet 49% - "Vitol" grupā ietilpstošajai "Eurotank Holding Sarl" (Šveice).
Komentāri (6)
Tāds apgrozījums ir tāds pats stulbums kā jēdziens vidējā alga.Vienam otram kampējam no visādas tur apgrozīšanas ieguvums ir milzīgs.bet tautai tikai vidējais pirksts.
90 gados caur VNT gāja apmēram 20-23 milj.,t naftas produktu . Kad to stāstījām rietumniekiem , tie bija šokā. VNT kapacitāte ( uzglabašanas jauda) bija 800 t. m3.,tas nozīmēja , ka apgrozījums bija 1:25.Tajā pašā laikā Roterdamā bija 1: 6-8 . Nožēlojami , ka mūsu politika un ārzemnieki noveduši mūsu naftas bāzi.
Tad jau bija ziedu laiki,kamēŗ tur neizprotamu sakarību dēļ pie direktora amata kļuva Skoks,cilvēks bez izglītības,agranoma dēliņš,jau zādzībās pieķerts padomijas gados,kurš nolaida un izzaga pirms tam SPN,kur arī neizskaidrojamu apstākļu dēļ kļuva par direktoru...Arī savulaik māsiņskolu nelikumīgi ieguvušais.
Tikai atceries, ka Krievijai jau 90. gados bija atklāti plāni būvēt savas ostas, caur kurām kraut savas kravas, neatkarīgi no mūsu politikas un tas tagad tiek tur īstenots
Tas jau gan,jo būtu daudz izdevīgāk,taču vajag arī atcerēties interesantu faktu,ka Ventspils ( PSRS laikā bija viena no trim stratēģiski svarīgākām pilsētām),jo ir vienīgā neaizsalstošā osta Baltijā.
Tauta var apgrozīties un citādi grozīties kā grib,bet kā ir nabagi tā ir.