Holdingkompānijas "Ventspils nafta" meitasuzņēmums "Ventspils nafta termināls" šogad deviņos mēnešos pārkrāvis 5,14 miljonus tonnu naftas produktu, kas ir par 454 200 tonnu jeb 8,1% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, pavēstīja kompānijas pārstāvji.
VNT sarucis pārkrauto naftas produktu apmērs
5Tostarp septembrī uzņēmums pārkrāvis 322 700 tonnu naftas produktu, kas ir par 57 000 tonnu jeb 21,5% vairāk nekā 2016. gada septembrī.
"Pārkrauto naftas produktu apmēra kritums uzņēmumā skaidrojams ar pārmaiņām kravu plūsmu apmēros no Krievijas. Lai gan Krievija jau kādu laiku investē pati savās ostās, lai pārvirzītu kravu plūsmu prom no Baltijas valstīm, Krievijas dzelzceļa 2017. gada maija lēmums pārvirzīt dzelzceļa šķidro un sauso kravu apmērus, netransportējot to cauri Baltijas ostām, ir vēl vairāk ietekmējis darbības rādītājus Latvijā," skaidroja kompānijas pārstāvji.
Kompānijas pārstāvji arī norādīja, ka "Ventspils nafta termināls", tāpat kā citi Baltijas valstu ostu termināļi, kas vēsturiski ir paļāvušies uz Krievijas šķidro kravu pārvadājumiem, pašlaik piedzīvo pārmaiņas, lai pielāgotu darbību jauniem globālā tirgus apstākļiem.
"Ventspils nafta termināls" pārstāvji pauda uzskatu, ka jaunajā tirgus situācijā, kad iespējams pārkraut daudz mazāk kravu nekā iepriekš, jāpalielina ostu kravu uzglabāšanas kapacitāte un jāievieš jauni un inovatīvi risinājumi, lai veicinātu tranzīta biznesa ilgtspēju mainīgajā tirgus situācijā. Šīs pārmaiņas skar ne tikai "Ventspils nafta termināli", bet visu loģistikas ķēdi - dzelzceļa kravu pārvadājumus un ostu termināļu darbības efektivitāti.
Tāpat kompānijā informēja, ka savukārt pa "Ventspils naftas" grupas uzņēmuma "LatRosTrans" naftas cauruļvadu 2017. gada deviņos mēnešos transportēti 2,8 miljoni tonnu naftas produktu, kas ir līdzīgi kā gadu iepriekš. Tostarp šogad trešajā ceturksnī pa "LatRosTrans" naftas cauruļvadu transportēti 553 000 tonnu naftas produktu, kas ir par 26% vairāk, salīdzinot ar 2016. gada trešo ceturksni.
Pēc "LatRosTrans" vadības atzīmētā, līdz šim šogad transportēto kravu apmērs atbilst uzņēmuma vadības izvirzītajiem plāniem.
"Ventspils nafta termināls" apgrozījums pērn bija 62,855 miljoni eiro, kas ir par 21% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa saruka par 5,8% - līdz 13,191 miljonam eiro. Savukārt "LasRosTrans" pērn strādāja ar 10,491 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 20% mazāk nekā 2015. gadā, bet kompānijas peļņa saruka teju trīs reizes - līdz 963 486 eiro.
Komentāri (5)
kravas sarūk,bet ka iebrauc pilsētā ar rītdienu, vinalga pretīgi smird pēc naftas.(laikam ļoti veselīgi)kad vienreiz beigs indēt.
Atbild Ventspils pilsētas domes Vides uzraudzības nodaļa:
Lai atbildīgā valsts iestāde Valsts vides dienesta Ventspils reģionālā vides pārvalde varētu operatīvi reaģēt uz sūdzībām par smakām, aicinām zvanīt uz diennakts vides SOS tālruni 25749231.
Bet, paklau, VENTSPILS PILSĒTAS DOMES VIDES UZRAUDZĪBAS NODAĻA, tas tā kā nebūtu jūsu pienākums, rūpēties par tīru vidi VENTSPILS PILSĒTĀ? Vai atkal kārtējā nodaļa, kuras mērķis ir labi izskatīties un iekasēt?
Nu pavisam švaki mums iet tajā pilsētā ar rītdienu , šķiet rītdiena var arī nepienākt.
"Ventspils nafta termināls", tāpat kā citi Baltijas valstu ostu termināļi, kas vēsturiski ir paļāvušies uz Krievijas šķidro kravu pārvadājumiem, pašlaik piedzīvo pārmaiņas, lai pielāgotu darbību jauniem globālā tirgus apstākļiem.
------
Vienkāršā valodā - cik ilgi Krievija baros suni, kas tai kož rokā...
Bet suns izmisīgi luncinās t a i lielvarai, kas tam pat pliku kaulu nevīžo atmest...