Finanšu ministrija (FM) sadarbībā ar Degvielas tirgotāju asociāciju gatavo grozījumus Muitas likumā ar mērķi samazināt iespēju Latvijā noliet, uzglabāt un tirgot degvielu, par kuru te nav samaksāti nodokļi, informēja FM pārstāvis Aleksis Jarockis.

Priekšlikums paredz, ka uz autoceļa izveidotajā robežšķērsošanas vietā, iebraucot no trešajām valstīm Latvijā, smago kravas automašīnu vadītājs juridiskās personas vārdā paziņos par degvielas, kas nodrošina komerciāla mehāniskā transportlīdzekļa darbību, apjomu komerciālajā mehāniskajā transportlīdzeklī, kā arī paziņos par odometra stāvokli, transportlīdzeklim iebraucot no trešajām valstīm Latvijā.

"Ir secināts, ka 90% komerctransportlīdzekļu šķērso Krievijas un Latvijas robežu, Baltkrievijas un Latvijas robežu ar pilnu degvielas tvertni, kura ir uzpildīta pirms robežas tuvākajā degvielas uzpildes stacijā, bet kontroles darbību rezultātā ir konstatēts, ka bieži komerctransportlīdzekļu vadītāji tirgo degvielas tvertnē ievesto degvielu Latvijā, nemaksājot par to nodokļus," skaidroja FM pārstāvis.

Priekšlikums paredz, ka transportlīdzekļu vadītāji pašreizējās paziņojumu veidlapās norādīs papildu informāciju par degvielas daudzumu tvertnē, ko uzrādīs mērinstruments transportlīdzekļa panelī. Gadījumā, ja muitas amatpersonai vizuālās muitas kontroles laikā uz robežas radīsies šaubas par akcīzes preču pārvietošanas paziņojumā uzrādīto degvielas daudzumu standarta degvielas tvertnē, muitas amatpersona novirza transportlīdzekli uz padziļināto muitas kontroli, kuras laikā tiks precīzi izmērīts degvielas daudzums tvertnē.

Vēlāk, muitas pārbaudes laikā, tiks fiksēts komerctransportlīdzekļa odometra stāvoklis un degvielas daudzums degvielas tvertnē, tas tiks salīdzināts ar odometra stāvokli un degvielas daudzumu degvielas tvertnē, kāds tas bija, komerctransportlīdzeklim iebraucot Latvijas Republikā. Pēc datu iegūšanas tiks veikts aprēķins, cik kilometri nobraukti un kādam degvielas daudzumam būtu jābūt bākā, pieņemot, ka vidēji uz 100 kilometriem komerctransportlīdzeklis patērē 40 litrus degvielas.

Lietuvā komerciāla transportlīdzekļa vadītājam fiziskās personas deklarācijā jānorāda gan degvielas daudzums tvertnē, gan transportlīdzekļa odometra rādītājs robežas šķērsošanas brīdī. Minētās deklarācijas forma ir apstiprināta Lietuvas Muitas departamentā un ir saistoša trešajām personām. Transportlīdzeklim, izbraucot no Lietuvas, tiek veikts aprēķins, cik kilometri nobraukti un kādam degvielas daudzumam būtu jābūt bākā. Uz 100 kilometriem tiek piemērots 40 litru patēriņš. Ja tiek konstatēts, ka smagās mašīnas bākā ir mazāks degvielas daudzums, komersantam ir jānomaksā nodokļi par trūkstošo degvielas daudzumu.

Savukārt Polijā kravas transportlīdzekļiem ir noteikts ierobežojums degvielai tvertnēs, t.i., Polijā no Ukrainas vienā reizē bez nodokļu nomaksas nedrīkst ievest vairāk kā 600 litru degvielas. Gadījumos, kad ir aizdomas, kontrole tiek veikta, izmantojot metāla lineālu, nomērot degvielas bākas garumu, platumu un degvielas līmeņa augstumu, pēc tam, veicot aprēķinus datorā ar matemātisku formulu, muitas apskates akti netiek noformēti, bet informācija par pārsniegto daudzumu tiek ievadīta sistēmā, kā arī sistēma kontrolē maksājumu dokumentu sasaisti ar transportlīdzekli.

Jarockis piebilda, ka, samazinot iespējas Latvijas teritorijā noliet, uzglabāt un tirgot ar atvieglojumiem ievesto degvielu, palielināsies legālais degvielas patēriņš. Aprēķinā pieņemts, ka legālais dīzeļdegvielas patēriņš pieaugs par 0,1%, kas radīs fiskālo ietekmi 2017., 2018. un 2019.gadā 400 000 eiro apmērā, tai skaitā no akcīzes nodokļa 300 000 eiro un no pievienotās vērtības nodokļa 100 000 eiro.

Izmaiņas varētu stāties spēkā ar 2017.gada 1.janvāri.

Lasi vēl

Komentāri (2)

  • 0
    Latvija pāri visām! 19.09.2016, 23:27:45

    Apnikuši šie gaunerīgie valdonīši. Ka tik ko atņemt, neļaut un aizliegt. Nodokļus kārojas, lai savu negaušu ierēdņu varzu uzturētu?

  • 0
    pareizais 20.09.2016, 06:18:36

    Tad mazināt vajag cenu Latvijā degvielai, tad nevedīs no citām-lētākām vietām.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: