Biodīzeļdegvielas ražošanas uzņēmuma "Bio-Venta" naudas problēmas, kuru dēļ uzņēmums šovasar bija spiests apturēt ražošanu uz trīs mēnešiem, tiks atrisinātas, sola ekonomikas ministrs Artis Kampars.
Kampars: "Bio-Ventas" naudas problēmas tiks atrisinātas
0Tā minitrs apgalvojis šodien notikušajā apaļā galda diskusijā "Zaļā enerģija - Latvijas ekonomikai un videi".
"Bio-Ventai" trūkst apgrozāmo līdzekļu, lai slēgtu ar zemniekiem līgumus, savukārt bankas, neredzot stabilu darbību, īstermiņa kredītus atsaka, iepriekš plašsaziņas līdzekļiem skaidroja ražotājs. Par to "Bio-Venta" valdes priekšsēdētājs Arnis Janvars atgādināja arī šodienas diskusijā.
Uz to Kampars norādīja, ka esot skaidrs, kā nodrošināt naudas plūsmu, saņemts arī neoficiāls apstiprinājums no bankas par uzņēmumam labvēlīgu lēmumu.
Kā teica Janvars, lai gan līdz gada beigām pārdots viss biodeīzelis, spraukumi, kālijs un glicerīns, apgrozāmo līdzekļu trūkst. Un tas, pēc viņa norādītā, ir vienīgais šķērslis, lai ražotne strādātu visu gadu. Kopumā trīs mēnešu dīkstāves dēļ uzņēmums zaudējis 2,7 miljonus latu.
Kā ziņots, "Bio-Venta" darbu atsāka 2. augustā un spēj ražošanu nodrošināt līdz 2011.gada martam. Apgrozāmo līdzekļu trūkst, jo valsts nav izmaksājusi iepriekš solīto, biznesa plānā iestrādāto atbalsta summu.
Patlaban valsts ražotājam ir parādā 12,58 miljonus latu. Iepriekš uzņēmums norādīja: lai varētu saņemt kredītu bankā apgrozāmajiem līdzekļiem, nepieciešamas valsts garantijas - jānoslēdz līgums ar Lauku atbalsta dienestu (LAD), taču līgums kavējas, jo LAD nav izdevies atbalsta mehānismu saskaņot ar Eiropas Komisiju.
Pērn "Bio-Venta" apgrozījusi 36,1 miljonu latu, galvenokārt eksporta tirgos. Uzņēmums cietis 847 000 latu zaudējumus.
Saražoto biodīzeļdegvielu "Bio-Venta" realizē galvenokārt Skandināvijas valstīs - Zviedrijā un Norvēģijā, kā arī Polijā un Lietuvā. Pirmā krava uz Skandināviju tika eksportēta 2008.gada vasarā.
Rūpnīca "Bio-Venta" aizņem vairāk nekā četrus hektārus zemes Ventspils brīvostas teritorijā. Kopējās investīcijas biodīzeļdegvielas rūpnīcā un pārkraušanas terminālī bijušas vairāk nekā 57 miljoni latu, no kuriem rūpnīcas būvdarbu vērtība ir vairāk nekā 27 miljoni latu.
Uzņēmuma īpašnieki ir SIA "VK tranzīts" ar 74% kapitāldaļu un AS "Ostas investīcijas" ar 26%.
LETA
Komentāri (0)