Venecuēlas naftas transportēšanai uz Baltkrievijas naftas pārstrādes rūpnīcām tiek izskatīta iespēja izmantot arī Ventspils cauruļvadu, jo pie lieliem naftas tranzīta apjomiem šis variants ir izdevīgāks, šodien 11.Baltijas ekonomikas forumā atzina Baltkrievijas transporta un sakaru ministrs Ivans Ščerbo.

Viņš skaidroja, ka Baltkrievijai tuvākā gada laikā nāksies transportēt papildu desmit miljonus tonnu naftas un tiek izskatīti dažādi transportēšanas veidi un ģeogrāfiskie virzieni. Patlaban tiekot izmēģināti maršruti caur Odesas ostu Ukrainā un Klaipēdas un Tallinas ostu Baltijas valstīs.

Ščerbo uzsvēra, ka Baltkrievija naftas tranzītam aktīvi izmanto dzelzceļa līnijas, taču pie lieliem apjomiem esot jāskatās, kā varētu izmantot naftas cauruļvadu. Viņš arī skaidroja, ka, lai transportētu tik lielas naftas tranzīta kravas, tiekot domāts par cisternu nomāšanu, jo pašai Baltkrievijas dzelzceļa administrācijai nav tik liels ritošā sastāva vienību parks.

Baltkrievija izskata visus Latvijas ostu un termināļu priekšlikumus par naftas tranzīta iespējām un ir gatava ilglaicīgi strādāt ar sadarbības partneriem.

Jau ziņots, ka Baltkrievija patlaban veic "ļoti lielu" izmaksu samazinājuma spiedienu uz Latvijas termināļiem un dzelzceļa pārvadātājiem un ne vienmēr uzņēmēji gatavi piekāpties uz tik zemām tarifa likmēm. Par to vakar Ostu padomē, informējot par iespējamo Venecuēlas naftas tranzītu caur Latvijas ostām, uzsvēra Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups.

Amatpersona skaidroja, ka Baltkrievija vienmēr meklējusi iespējas izmantot reģiona ostas, jo pašai to nav, taču patlaban kravu jaudas ostās ir lielas, un baltkrieviem ir plašas izvēles iespējas, līdz ar to arī šāds spiediens uz tarifiem.

Par Venecuēlas naftas piegādi uz Baltkrievijas naftas pārstrādes rūpnīcām patlaban Latvijā uzņēmumu līmenī "sarunas notiek jau detalizētā līmenī", informēja Maldups. AS "Ventspils nafta" un SIA "LatRosTrans" jau iepriekš esot izvērtējuši iespējas, iedarbinot Ventspils-Novopolocka cauruļvadu, taču tad esot nepieciešamas investīcijas un Baltkrievijas garantijas par Venecuēlas naftas pārvadājumu apjomiem, jo "cauruļvads ir jārekonstruē, sūkņu stacijas jārekonstruē, lai tās varētu darboties pretējā režīmā", skaidroja ministrijas pārstāvis.

SM informē, ka 29.septembrī Baltkrievijā tiek plānota arī Latvijas un Baltkrievijas starpvaldību komisijas sēde, uz kuru dosies arī komisijas līdzpriekšsēdētājs, satiksmes ministrs Kaspars Gerhards. SM uzsver, ka naftas tranzīta jautājums būs arī šīs sēdes dalībnieku sarunu lokā.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: