Līdz ar beramajām un sausajām kravām aizsākusies Ventspils kā starptautiskas tranzīta ostas attīstība. 1997. gadā ar vērienīgām svinībām, kurās piedalījās gan augsta ranga amatpersonas, gan pasaulslaveni mākslinieki, tika atzīmēta Ventspils tirdzniecības ostas 100 gadu jubileja.

1897. gads par Ventspils tranzīta biznesa aizsākumu tiek uzskatīts, jo šajā gadā Krievijas cars Nikolajs II izdeva pavēli par Ventspils ostas finansēšanu un sākās vērienīgi celtniecības darbi, tajā skaitā dzelzceļa līnijas Ribinska–Maskava–Vindava izbūve.

Taču vēl salīdzinoši nesen, lai veiktu vērienīgos beramkravu iekraušanas, izkraušanas darbus, lielu lomu spēlēja cilvēciskais faktors un fiziskā izturība. Strādnieki maisu smagumu uz saviem pleciem izjuta vēl 20. gs. 60.– 70. gados. Beramkravas pārsvarā tiek pārvadātas ar specializētiem kuģiem, kurus sauc par balkeriem.

Pirms parādījās balkeri bija divas metodes, kā tās iekraut kuģī. Pirmais paņēmiens bija iepakot tās maisos, sakraut maisus uz paletēm un lietot pacēlāju, lai ielādētu paletes  kuģos. Otra metode bija nofraktēt visu kuģi un no finiera uzbūvēt graudu apcirkņus un citas konstrukcijas kravas tilpnēs. Tad, piemēram, graudi tika ielādēti ar konveijeru vai kā citādi, bet cilvēki ar liekšķerēm kravu izlīdzināja. Šīs metodes bija laikietilpīgas un darbietilpīgas. 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: