Ventspils brīvostā no 1.jūnija palielināsies kuģu sanitārā maksa un piesārņoto ūdeņu pieņemšanas tarifi, informē Ventspils brīvostas pārvaldes pārstāvji. Pārvaldes valde ir apstiprinājusi izmaiņas ostu maksās.

Ventspils brīvostā no 1.jūnija palielināsies kuģu sanitārā maksa un piesārņoto ūdeņu pieņemšanas tarifi, informē Ventspils brīvostas pārvaldes pārstāvji. Pārvaldes valde ir apstiprinājusi izmaiņas ostu maksās.
Galvenās izmaiņas un palielinājums ir saistīts ar maksu par ostā pieejamajiem pakalpojumiem, ko sniedz privātie pakalpojumu sniedzēji, proti piesārņoto ūdeņu pieņemšanu.
Sanitārā maksa kuģim, ostā uzturoties līdz trim diennaktīm, līdz šim bija 7,5 centi par bruto tonnu (GT), bet turpmāk būs astoņi centri par GT. Savukārt sanitārā maksa kuģiem, sākot ar ceturto diennakti, palielināsies no 9,5 centriem par GT līdz desmit centiem par GT.
Piesārņoto balasta un kravas tanku mazgājamo ūdeņu nodošanas maksa palielināsies par deviņiem eiro - no 38 eiro par kubikmetru līdz 47 eiro par kubikmetru, bet mazajiem kuģiem, kas nodod sateču ūdeņus un notekūdeņus, tarifs palielināsies par deviņiem eiro - no 48 eiro par kubikmetru līdz 57 eiro par kubikmetru.
Brīvostā skaidroja, ka šīs izmaiņas tieši ietekmēja nesen īstenotā konkursa rezultāti, kur zemāko cenu nosolījušā pretendenta piedāvājums bija dārgāks nekā iepriekšējā periodā.
Strādājot pie iespējām piesaistīt ostai papildu potenciālos klientus, ostas pārvalde no 27.martā ir samazinājusi piestātnes maksu kuģiem, kuri ostā plāno uzturēties ilgāku remontdarbu veikšanai. Turpmāk piestātnes maksa pirmās desmit dienas paliks esošajā apjomā - pieci centi par GT dienā, savukārt no 11. dienas tā samazināsies līdz diviem centiem par GT dienā.
Brīvostā norādīja, ka pievilcīgāka piedāvājuma dēļ nav paredzēts, ka ostā uz remontiem veidosies rindas, taču tas sniegšot papildu priekšrocības salīdzinājumā ar citām ostām.
Kopumā ostu maksas pieaugs par 0,2%, norāda brīvostā.
Grozījumi ostu maksās ir apspriesti ar ostas uzņēmumiem un veikti, lai nodrošinātu ilgtspējīgu ostas darbību un saglabātu tās konkurētspēju Baltijas jūras reģionā, apgalvo pārvaldē.
Ventspils ostas termināļos 2024.gadā tika pārkrauti kopumā 8,234 miljoni tonnu kravu, kas ir par 21% mazāk nekā 2023.gadā.
Pēc pārkrauto kravu apmēra Ventspils osta ir otra lielākā osta Latvijā.
Komentāri (0)