Nenoslēgusies ostu reforma, pērnā gada sākumā pārtrauktas darba attiecības ar pārvaldnieku, ģeopolitisko procesu un sankciju ietekmē nestabils kravu apgrozījums. Apstākļos, kad izaicinājumu netrūkst, Ventspils brīvostas pārvaldes darbu vada brīvostas pārvaldnieka vietnieks, Mārketinga un attīstības nodaļas vadītājs Igors Udodovs.
Igors Udodovs: ostas nākotnes attīstību saistām ar Latvijas eksportu un zaļo enerģiju
4Vai šogad ostā būs jaunas kravas vai jauni pakalpojumi? Kā virzās ideja par atkrastes vēja parku apsaimniekošanu nākotnē?
– Kravu piesaiste vai izmaiņas kravu plūsmu struktūrā – tie ir ilgtermiņa procesi. Atcerēsimies, kā attīstījās prāmju satiksme. Konteineru terminālis uzbūvēts 2000. gadu sākumā, pirmā prāmju līnija tika atklāta pēc pieciem sešiem gadiem. Sākumā prāmis kursēja vienu vai divas reizes nedēļā, pašlaik kursē vienu līdz divas reizes dienā, un prāmju kravu apgrozījums sasniedzis 2,5 miljonus tonnu. Varam runāt par to, ka ostai izdevies piesaistīt jaunu pakalpojumu, kāda līdz šim nekad nav bijis. Taču tam bija vajadzīgi gadi. Vienlaikus, kā parādīja ģeopolitiskā situācija, atsevišķi lēmumi var vienā brīdī slēgt veselu kravu veidu vai virzienu. Strauji pielāgoties šādiem zaudējumiem ir sarežģīti, un mēs skatāmies, kā saglabāt darba kvalitāti un efektivitāti. Galvenais fokuss ir vērsts uz to, ka Latvijas ostas ir vajadzīgas Latvijas preču eksportam. Ja runājam par lielajām kravu plūsmām, tad tas būs dzeramā ūdens eksports. Tomēr līdz pirmās kravu partijas nosūtīšanai paies vēl vismaz divi, trīs gadi. Vēja parku apsaimniekošanas jomai būs nepieciešams vēl ilgāks laiks – no pieciem septiņiem līdz desmit gadiem, atkarībā no attiecīgās jomas attīstības tempiem.
Pilnu interviju var lasīt 23. janvāra laikrakstā Ventas Balss.
Komentāri (4)
Pilnīgs bullshit. Ostas nākotnes attīstību ir jāsaista ar cilvēkiem. Stagnātisma perēklis diemžēl, kas nu jau principā gremdē visas pilsētas plānus
Kā tas ir - saistīt ostas nākotni ar cilvēkiem? Tu domā, ka vajadzētu pārvadāt cilvēkus?
Izskatās, ka arī šis vīrs nesaprot, kādu iestādi vada un kas ir tās pamatuzdevums.....Latvijas fenomens....(uzturēt ielas :))
Tas, ka Ventspils osta gadu gadiem ir uzturējusi ielas nevis nodarbojusies ar tās tiešajiem pienākumiem, tiešām ir kaut kāds fenomens un es teiktu vēl asāk - tas ir noziegums. Tagad, kad visa nauda izšķaidīta luksus automašīnās, pilsētas ielās un sporta klubos, pie sasistas siles ir visi - gan pilsēta, kas nemāk dzīvot bez brīvostas naudas, gan osta, ka palikusi bez nekā.