Ostu pārvaldes reformai ir saskatāmi vairāki klupšanas akmeņi, šādu viedokli paudis Ventspils ostas pārvaldnieks Andris Purmalis.
Ostas pārvaldnieks saskata vairākus klupšanas akmeņus ostu pārvaldes reformai
13Pārvaldnieks atzīmējis, ka Ventspilī lielākā daļa piestātņu pieder pašvaldībai. "Šobrīd ostas pārvalde pēc juridiskā statusa ir publisko tiesību subjekts, kam, pēc definīcijas, jākalpo visas sabiedrības labumam. Ostu pārvaldības reformas gaitā šo statusu paredzēts mainīt uz valsts akciju sabiedrību - tātad uzņēmumu, kas orientēts uz peļņas gūšanu. Tikko tā notiks, pašvaldība par savu īpašumu varēs prasīt nomas maksu, ko līdz šim prasīt nevarēja. Paredzu, ka tas var būt pamats vairākām tiesvedībām, jo sākotnēji, deviņdesmitajos gados, visas ostu piestātnes piederēja valstij," sacījis Purmalis, pieļaujot, ka šādu problēmu dēļ deviņos mēnešos ostu reformu nepabeigs.
Kopumā attiecības ar Ventspils politisko vadību viņš vērtējis kā normālas: "Darba darīšanās tikos ar iepriekšējo vadību un tiekos arī ar tagadējo, uzskatu, ka attiecības mums ir normālas."
Purmaļa skatījumā, kopējai tranzīta politikai Latvijā būtu jāveidojas nevis katrā atsevišķajā ostā, bet vienotā ostu pārvaldē, savukārt pārvaldniekiem vajadzētu būt šīs vienotās politikas īstenotājiem.
Lai izlīdzinātu konkurences apstākļus, Ventspils ostas pārvalde iesniegusi valdībai priekšlikumu, lai dzelzceļa tarifs uz Rīgas un Ventspils ostām no robežas būtu pilnīgi vienāds.
"Ja salīdzinām tikai ostu - kraujam vairāk nekā Liepāja, bet daudz mazāk par Rīgu. Rīga tranzītkravu konkurencē vinnē ar to, ka tā ir par 150 kilometriem tuvāk kravu īpašniekiem. Lai likvidētu šo efektu, esam iesnieguši valdībai priekšlikumu, lai dzelzceļa tarifs uz abām ostām no robežas būtu pilnīgi vienāds. Algas un degvielu pārvadātājam tādā gadījumā būtu gatavs kompensēt uzņēmējs. Kravu turētājs jau neredz atsevišķi Ventspili vai Rīgu - viņš redz Baltijas virzienu kopumā," sacījis Purmalis.
Purmalis izteicies, ka Latvija dažkārt ekonomiski zaudējot no pārliekas paklausības. "Piemēram, Baltkrievijas kālija sāls uzņēmums tagad ir sankcionēts? Jā! Bet Klaipēdā to krauj tāpat, jo - "mums ir vecais noslēgtais līgums"! Kas notiek pie mums? Sankcijas skar minerālmēslus vai naftu - Latvijas bankas uzreiz paziņo, ka divu nedēļu laikā jāpārtrauc jebkādas attiecības ar sankcionēto valstu uzņēmumiem, jo tas esot riska segments. Latvija vienmēr ir pārāk paklausīga, bet lietuvieši turpina tirgoties. Te tad arī jautājums - vai tikai mūsu ostas un kravu termināļi ir vainīgi pie radušās situācijas?" situāciju iezīmējis ostas pārstāvis.
Komentāri (13)
Daļā jābūt rietumu grandiem. Tad visas sankcijas izkūpēs. Savādāk es neredzu nekādu attīstību.
Lai būtu vienādi apstākļi ostām, tad jau uz Ventspili un Liepāju vismaz virzienā no Rīgas tarifam vajadzētu lētākam, jo piegādāt kravu uz Ventspili pa dzelzceļu maksā dārgāk vienkārša iemesla dēļ- vairāk km... Un dzelzceļa km ir dārgāks par jūras km.. Ja nu vienīgi to var kompensēt ar ātrumu- ātrāk jūrā, ātrāk iekraut utml...
tas klupšanas akmens ir tur, ka jums nepamatoti liela alga.
Vismaz lembergisti no siles patriekti.Lai nu tiem citiem ar tiek.
Kur liela alga ir problèma?
patrieca un tagad rezultāts - tikai slīd viss uz leju , leju , leju
Vai tad līdz šim Brīvostas pārvalde neņēma piestātņu nomas maksu no uzņēmējiem? Ņēma taču!!! Par brīvu mums nekas nebija
Sûds tas tranzīts. Ne nodokljus maksa normalus (atlaides prieksa pakalja), tik uztur vel lielu dalju LV sabiedribas kas latviski ne bū ne mē
Jā, sūds. No tā sūda pirms 25 gadiem Ventspils vēl peldējās naudā
Vēl pirms 3 gadiem peldējās naudā. Vislielākie nodokļu maksātāji, plus darbs visos termināļos. Tagad, kad tranzīts veiksmīgi nolikvidēts, pilsēta knapi elpo.
Pēdējos 15 gadus jau viss šeit nīkuļo pateicoties vietējiem saimniekiem. Sankcijas tikai nobeidz atlikumus, kas bija uz viņa shēmām balstīti
Vēl nesenā pagātnē pēc viena maza vīriņa iegribas un kurš sevi dēvēja par Tranzīt Biznesa asociācijas prezidentu toreizējais Satiksmes ministrs bet tagad esošais Zemkopības ministrs tā vienkārši ņēma un likvidēja Baltkrievijas sāls tranzītu. Nu tas ir jāmāk. Tas ka pašvaldībai pieder lielākā daļa piestātņu tur nekāds brīnums nav, savukārt Brīvostai atstāja ielas, paceļamo tiltu un citus objektus par kuru tīrīšanu tāpat jāmaksā pašvaldībai.
Pardon par spamu ne par tēmu, bet braucot pa tiltu no pilsētas puses, paceļamās daļas savienojuma vietā ar tiltu joprojām ir bedre. Vai tiešām būvnieki nevar pie reizes sataisīt?