Ventspils ostas termināļos šogad septiņos mēnešos pārkrauti 7,826 miljoni tonnu kravu, kas ir par 41,5% mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā, liecina Ventspils ostas publiskotā informācija.
Kravu apjoms ostā turpina kristies
20Tostarp 2020. gada septiņos mēnešos ostas termināļos pārkrauti 5,245 miljoni tonnu lejamkravu, kas ir par 11,8% mazāk nekā gadu iepriekš, 1,473 miljoni tonnu ģenerālkravu, kas ir pieaugums par 0,5%, kā arī 1,108 miljoni tonnu beramkravu, kas ir par 81,4% jeb 5,4 reizes mazāk nekā gadu iepriekš.
2020. gada jūlijā ostā pārkrauti 1,026 miljoni tonnu kravu, kas ir par 44,2% mazāk nekā attiecīgajā mēnesī pērn, bet par 15,3% vairāk nekā šogad jūnijā.
Jūlijā ostā visvairāk pārkrautas lejamkravas - 753 tūkstoši tonnu, kas ir par 17,5% mazāk nekā 2019.gada jūlijā, seko ģenerālkravas, kas pārkrautas 184 tūkstošu tonnu apmērā, kas ir par 5,6% mazāk, un beramkravas, kas pārkrautas 89 tūkstošu tonnu apmērā, uzrādot samazinājumu par 87,8% jeb 8,2 reizes.
Ostas publiskotā informācija arī liecina, ka šogad septiņos mēnešos Ventspils ostā apkalpoti 787 kuģi, kas ir par 15,8% jeb 148 kuģiem mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Tostarp šogad pirmajos septiņos mēnešos Ventspils ostā apkalpoti 553 sauskravas kuģi un 234 tankkuģi.
Pēc pārkrauto kravu apmēra Ventspils osta ir otra lielākā osta Latvijā.
Komentāri (20)
Iespējams netiek galā Brīvostas pārvalde.
Jamana vadību?
Nevis iespējams netiek, bet netiek un liekas, ka pat nav ieinteresēti tikt, lai visu vainu varētu uzvelt iepriekšējai vadībai. Varat trīs reizes minēt kam tas ir izdevīgi!
Visi esošie termināļi darbu veic atbilstoši noslēgtajiem līgumiem un nevajag te taisīt ažiotāžu un Ventspils Brīvostu te nekas kopīgs nav, katrs dara savu darbu.
Ostai ar Brīvostas pārvaldi nekā kopīga nav, ja?? Kam tad tā Brīvostas pārvalde vajadzīga???
Jautājums tikai viens kā var visu tā sadirst.
Vis ir sabūvēts, osta neaizsalst un piemērota lieliem tankeriem.
Tikai brauc, kramē, pēlni naudu un dzīvo zaļi.
Bet, nē mums vajag visu tā sadirst, ka mums visi iet ar līkumu.
Jāpateicas atstādinātajam un sankcionētajam deputātelim...
Ventspils osta taču no pasaules kartes ir izsvītrota. Kādas kravas var gaidīt neesoša osta??? Ventas ostu neviens nezin!!!
Ja pakalpojumu cenas būtu bijušas daudz maz samērīgas, osta vēl strādātu ar pilnu klapi, bet vienam otram saožot naudas smaržu tik ļooooti patika celt cenas, ka citām valstīm izdevīgāk uzbūvēt savu ostu no jauna ne kā izmantot Ventspili.
Jāpateicas valdībai, kas uzrīkoja sankcijas – kas galu galā vērsās pret pašiem – brīvosta = valsts iestāde!
arcusi un visi, viņam līdzīgi,šmarkusi-
kādēļ,ierindas venstspilniekam
būtu jāpārdzīvo par kravu apgrozījumiem Ventspils ostā??
Vai ta 'mīļo ventiņu' dzīves līmenis lineānāri bija atkarīgs
no tranzītkravām?
Taču nē!
Tagad gurkst kretīni.kuri dzīvoja laiski,
piesavinoties ostas naudu.
Ko nu,arcus?
nāksies diedelēt pie "Latvija" parādes durtiņām..!
Vēl viens, kam pamatskola bija nepārvarams šķērslis dzīvē...
Ostas darbs, tāpat kā kebkurš vietējais uzņēmums gan tieši, gan netieši ietekmē pilsētas iedzīvotāju labklājību.
Kravas saņem,pārstrādā un nosūta konkrēti uzņēmumi kuriem ir savi vārdi.Kuģi nāk uz Ventspils ostu un konkrēti tiek pietauvoti pie termināļu piestātnēm.Mazāk vajag klausīties Aivaru.
Kad ir viszemākā cena tirgū, lai pirktu? :D
Viss ir lot vienkarsi,ka divus pirkstus apcurat ,ja tik tie valdibas viri gribetu.Latvijas dzelzcels un Ventspils osta ir valsts uznemumi.Tatad valsts nosaka kada ir samaksa par, man vajadzigas kravas nogadasanu caur LR.Un ja mani sie tarifi neapmierina es mekleju letaku variantu.Cits jautajums ar tiem faktorijiem,kas brivostas teritorija sledzas ciet.Aivars vairak nav pie teiksanas un varetu but,ka kaut kada viniem ta abpuseja labuma gusanas iespeja pastaveja.
Caur LR? Mēs te tagad Libērijā dzīvojam? Cik var teikt, ka Latvija ir LV. Čurā tik uz saviem pirkstiem, nekam citam neesi spējīgs.
Noņemsim mazliet uz mirkli nost rozā brilles un paskatīsimies ar atvētām acīm!
A.Lemberga un vecās brīvostas gvardes komentāri un viedokļi ir aptuveni tādi - Vainīgs ir Soross, JKP, Meroni, ASV.
nesen izlasīju Linkaiša (Satiksmes ministra) interviju par situāciju valstī ne tikai par ostām, bet arī par Latvijas Dzelzsceļa situāciju un viņš savukārt vaino - to, ka ostām un dzelsceļam nav bijis nekāda biznesa plāna, jo viss ar ko ostas ir nodarbojušās - pārdalījušas ES piešķirtos līdzekļus, lai tikai būvētu un pārbūvētu ostas infrastruktūru, bet nav bijis plāns kā pelnīt! Tagad ES naudu vairs nedos (ne tikai Ventspilij, bet arī Rīgai un Liepājai) un izrādās nauda ir iztērēta, bet peļņu izveidot nevar - labs piemērs ir slavenais BJT (Baltijas sulu terminālis - neatceros par cik miljoniem uzbūvēts, bet nav strādājis pat vienu dienu).
Atradis, kam ticēt! Varbūt cerēji, ka viņš teiks, ka pie vainas ir JKP, viņa ieceltie nekompetentie ostas vadītāji un pats ministrs, kas visur maina vadītājus, lai savējie tiktu pie varas (dzelzsceļš, ostas u.c.), tas nekas, ka sajēgas maz. Protams, ka vainīgi citi! Varbūt arī atcerēsies, ko Lembergs teica pirms apmēram 10-12 gadiem par ostām! Bet tas jau neskaitās vai ne?
paturpinot manis teikto - atceros, ka Rīgā notika ķildas par to kur pārkraut ogles, bet Roberts Zīle jau 10 gadus atpakaļ vienā intervijā teica, ka vajadzētu domāt par alternatīvām kravām, jo ogles uz vienu tonnu ir ar vismazāko pievienoto vērtību (vai kāds viņā klausījās? NĒ!). Vācija no 2038.g. pārtrauks izmantot ogles - tātad atteikšanās no šīm kravām notiks jau ātrāk, bet pakāpeniski - varētu derēt, ka, ja ES turpinātu dot naudu tad termināļus ogļu pārkraušanai turpinātu pārbūvēt un modernizēt, lai arī ir zināms, ka šīs kravas pēc dažiem gadiem vairs teju nebūs vispār, jo galvenais, nav pelnīt un plānot, bet gan sadalīt naudu, lai var no tā nopelnīt paši un nevis valsts, vai pilsēta.
Linkaitis teica, ka Latvijā kravas pa sauszemes ceļiem palielinās, bet beramās kravas krīt, bet neviena osta neko nedara, lai pārņemtu šīs kravas sev, jo vieglāk ir rullet tāpat kā ir, jo kabatā nauda nāk tāpat!!! Tā, ka ostu problēma šobrīd nav esošā valde, bet gan daudzu gadu garumā esošā nolaidība!
Vispirms japiebremzē KNABistu aktivitātes, jo lai no Baltkrievijas dabūtu kravas, attiecīgiem viņu čiekuriem janopērk vasarnīca kautkur piemēram Sīkragā, sākumam neliela jahta, jāpaaicina briežus pamedīt, jāsagaida pirtīs ar smukām latvju daiļavām utt. citādi nekas nebūs, bet mūsējie jau noraustījušies, jo par šim aktivitātēm KNABs točna sašnorēs. Tur taču nekas sevišķi nav mainījies mentalitātē.
LGBT atbalstītāju valdība, ar transporta ministru priekšgalā, panāks ne to vien, nekompetence un uzpūtība šiem čaļiem ir topā.