Ventspils ostas termināļos šogad pirmajos piecos mēnešos pārkrauts 5,91 miljons tonnu kravu, kas ir par 41% mazāk nekā 2019. gada attiecīgajā periodā, liecina Ventspils ostas publiskotā informācija.
Kravu apjoms ostā krītas
19Tostarp 2020. gada pirmajos piecos mēnešos Ventspils ostas termināļos pārkrauti 3,904 miljoni tonnu lejamkravu, kas ir par 12,1% mazāk nekā gadu iepriekš, 1,082 miljoni tonnu ģenerālkravu, kas ir pieaugums par 2,1%, kā arī 924 tūkstoši tonnu beramkravu, kas ir 4,9 reizes mazāk nekā gadu iepriekš.
2020. gada maijā Ventspils ostā pārkrauti 1,138 miljoni tonnu kravu, kas ir par 40,9% mazāk nekā attiecīgajā mēnesī pērn, bet par 8,6% vairāk nekā aprīlī.
Maijā Ventspils ostā visvairāk pārkrautas lejamkravas - 865 tūkstoši tonnu, kas ir par 15,7% mazāk nekā 2019. gada maijā, seko ģenerālkravas, kas pārkrautas 213 tūkstošu tonnu apmērā, kas ir tik pat, cik gadu iepriekš, un beramkravas, kas pārkrautas 60 tūkstošu tonnu apmērā, uzrādot samazinājumu 11,4 reizes.
Ostas publiskotā informācija arī liecina, ka šogad pirmajos piecos mēnešos Ventspils ostā apkalpoti 566 kuģi, kas ir par 17,2% jeb 118 kuģiem mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Tostarp šogad pirmajos piecos mēnešos Ventspils ostā apkalpoti 404 sauskravas kuģi un 162 tankkuģi.
Komentāri (19)
Tas noticis JKP un Bordāna un ASV dirsu laizēju dēl. Tā Latvija būs plika un pārdosies , ka ielasmeita ,kas vairāk solīs.
Nevis JKP un Bordans bet terminalu ipasnieki, vadiba pedejos 10 gados ir bijushi pilnigi lohi. Klaipedas osta ir vnk aizskrejusi garam. Kapitalisms
Klaipedas osta ir valsts uzņēmums. Un nekā briesmīgā no tā nav- attīstās, būvējas, apjomi pieaug
Un vēl - tur nav pie varas tāds Biedrs Napoleons...
Un vēl, neskatoties uz visu, Ventspils šim Napoleonam ir arī daudz pateicības parādā. Pilsētā jābūt saimniekam, nevis kā Rīgā, Jūrmalā, Daugavpilī u.c , kur saimnieki mainās katru mīļu brītiņu.
Lietuvā dzelzceļš lētāks nekā Latvijā. Tāpēc kravu īpašniekiem ir izdevīgāk sūtīt uz Klaipēdu.
>Arcus
Saimnieki pilsētā ir tās iedzīvotāji. Ja pilsētā ir viens saimnieks, tad tā ir šī saimnieka parāde, nevis īsto pilsētas īpašnieku velmju piepildījums. Viena saimnieka pilsētā vienmēr ir novērojama šī saimnieka pārspīlēta slavināšana un pārējo pilsētas iedzīvotāju prāta degradācija.
Un vēl, neskatoties uz visu, šis Napoleons Ventspilij un Latvijas valstij ir parādā simtiem nolaupītu miljonu eiro. Pilsētai jāizskatās gaumīgi kā Kuldīgai, Jūrmalai, Daugavpilij, Cēsīm, Bauskai, nevis haotiski apkrautai ar pseidomākslu un puķu kalniem.
Labāk nepateiksi.....desmitniekā...
Simtiem miljonu? Varētu lūdzu kādus aprēķinus ar datiem redzēt?
Aber lūdzu - Aivars Lembergs: ceļš uz naudu un varu. Nolādē un lasi par velti.
Kādēļ man kaut kas būtu jālasa? Es neapgalvoju,ka Ventspilij un Latvijai Lembergs ir parādā simtiem miljonu,kurus ir nolaupījis.
Tie kas apgalvo vai piekrīt,lai pierāda. Grāmata nav pierādījums,bet ja grāmatā ir pierādījumu,tad lūdzu studijā tos un vēl labāk atbildīgajām iestādēm,lai izskata un pieņem attiecīgus lēmumus.
Kā var būt tik naivi cilvēki un nesaprast,ka,ja pierādījumi būtu,tad mērs jau sen būtu iebāzts aiz restēm,bet to vienkārši nav! JKP,KPV,kas vēl? Visi,kas grib politisko reklāmu. Cīnies vai sūdzies pret Lembergu un sabiedrības uzmanība ir garantēta.
Turklāt,ja Ventspilī ir tik slikts saimnieks,kas ietekmē politiskos procesus un bremzē pilsētas attīstību,tad rīkojieties vai brauciet prom!!!
Par opozīciju.. Juršeputrešēnovičs,Ratnieks,Kristovskis??? Kādēļ viņi būtu labāki par esošo opozīciju??? Ik pa laikam no Jurševica var dzirdēt sakarīgus ieteikumus,kurus vērts izskatīt,bet pārējie vispār neko! Kur ir garantija,ka citi pārstāvji būs labāki par esošajiem?
Labojums: JKP un KPV ir pozīcijā,tāpēc pārrauga netiešā veidā šīs iestādes un ir spējīgas tās ietekmēt.
Un? Tur par 90-gadu privatizācijas procesiem- vai privatizēs SWH, nosacīti rīdzinieki, vai ventspilnieki.... Rezultātu redzam tagad- VN tagad saucas Latvijas kuģniecība un pieder Vitolam, tātad nevienam Latvijā. Pārējos pamazām ir pārņēmis Meroni jeb viņa grāmatvede :) , starp citu, arī ar valsts rokām Es nesaprotu, kāpēc uztraucaties- atšķirībā no minētā sacerējuma laikiem, kad valsts pa daļām atdeva uzņēmumus privatizācijai vietējiem un tas izraisījis sašutumu, tagad visu pārņēmuši ārzemnieki. Viss OK?
Turklāt domes atbalsts no Ventspilnieku puses ir pietiekami augsts spriežot pēc SKDS aptaujām. Kāds no Jums atkal apstrīdēs šīs aptaujas??? Lūdzu faktus,ja to nav,tad Jūs esat mazākumā un iespējams zinat,kas tad tieši tiek no pārējiem Ventspilniekiem slēpts? Vai varbūt vienkārši Jums nav pietiekamas informācijas un faktu,bet Jūs vienkārši izpaužat savu negatīvo viedokli pret vadošo pozīciju? Ja tas ir viedoklis,tad droši,bet ja tas ir apgalvojums,tad faktus vai nu paklusējiet!
Jūs ticat opozīcijai (JKP,KPV),bet viņi ir opozīcijā un uzrauga visas iestādes,dienestus netiešā veidā. Šīs viņu netieši kontrolētās iestādes veic aprēķinus,apstrādā datus un pēc viņu rezultātiem Ventspilī ir ļoti augstas vidējās pensijas,mazs bezdarbs,laba ekonomiskā situācija,Eiropas fondu naudas piesaiste utt. Šiem datiem arī neticēsiet?
------------
Par iepriekš minēto grāmatu,ja jau tur ir faktu,tad kāpēc Bordāns uzreiz pie tās neķers bļaudams un kliegdams un neizmanto to informāciju???
Baurim, īpaši bauru sīkbajāriem nav iebildumu, ja kaut kas pieder ārzemniekiem. Vienalga kāda šaubīguma līmeņa. Par mafijas advokātu sauktajam Meroni valsts oficiāli uztic pieskatīt mazajam, viņa konkurentam, atņemtos īpašumus!?! Nu to vajag mācēt.
To tik vietējie politiskie spoki var dabūt gatavu.
Jo baurim skaudība parādās tikai tad, ja kas pieder viņa tautietim.
Tāpēc tā traģikomiskā "cīņa pret oligarhiem" novienkāršojās uz cīņu pret vienu ziķeri, typa - jaunie izsalkušie pret veco labi paēdušo ar zemtekstu - pabīdies!).
Man pazīstams cilvēks, kas ir diezgan labi informēts par situāciju ar tranzītu un it īpaši ostu darbību teica, ka Latvijas un Lietuvas atšķirība ir tāda, ka valstī nav kopējas tranzīta politikas - mums ostas atšķirībā no Lietuvas un Igaunijas pēc skaita ir vairāk un katra osta ir noteikusi savus tarifus par vienādu kravu un tās daudzumu. Lietuvai ir tikai Klaipēda un Būtiņģe - pie tam Būtiņģe pārkrauj tikai naftas produktus.
Viņš arī zināja stāstīt, kas nav nekāds noslēpums publiski, ka V.Putins jau vairāk nekā desmit gadus atpakaļ pateica ''Krievijas kravas caur Krievijas ostām'' - nekā presonīga pret Baltiju, bet diemžēl jāsaka, ka Ventspils un Rīgā pilnīgi neko nedarīja, lai diversificētu ostas darbu attiecībā pret Krievijas kravām - tā vietā, lai sāktu meklēt alternatīvas Ventspils izmantojot ES fondu līdzekļus turpināja uzlabot un visu laiku pārveidot ostas infrastruktūru, lai arī šiem darbiem nebija tieša sakara ar alternatīvu kravu meklēšanu cik vienkārši ES fondu naudas apguvi
Vecas ziņas. Kurš bijis Klaipēdā krievu laikos un šogad, tāpat sapratīs.
Tas, ka Brīvosta ar atlaidēm ir piesaistījis ražotnes, nav slikti. Sliktākais, ka tās ražotnes apšaubāmas un pilsētai nekāda labuma no tām.
Klaipēdai, LT bija starta pozīcija ar nākotni tālu uz priekšu. Latvijai tādas nav vēl šobrīd, Ventspils ir paķērusi no visa, kaut gan jāatzīst, ka Klaipēdai ir Palanga un nav jāstūķē tūrisms ražošanas zonā.
Tagad, ka Eiropā dala miljardus savējiem, būs grūti investorus piesaistīt.
Šobrīd esam nonākuši situācijā, ka ostas kravas apjomi krīt, bet plāna ko darīt ar Ventspils ekonomiku nav - laiks ir pagājis, bet risinājums nav meklēts - vieglāk bija visā vainot Sorosu un tagad vēl JKP. ZZS izlidošana no Saeimas varas gaiteņiem kā koalīcijas partneriem bija teju punkts uz ''i''.
Kā piemēru es varu minēt Valmieras pašvaldību - nesen bija apkopoti 2019.g. IKP dati uz katru republikas pilsētu tad sanāca, ka Valmiera bez ostas spēj saražot lielāku IKP nekā Ventspils, lai arī ģeogrāfiski skatoties Ventspilij potenciāls ir lielāks nekā Valmierai. Ja neskaita koncertzāles projektu 35 milj. apmērā kur 30 milj nosponsorēja ES ar Kultūras ministriju un divas jaunatklātas strūklakas + jauno Zinātņu un inovāciju centru tad jāsaka godīgi - Ventspils pēdējos gadus stāv uz vietas attiecībā pret citām Latvijas pilsētām, un tur nu Bordāns ar JKP nav vainīgi!