Latvijas mērķis ir arī turpmāk saglabāt līderpozīcijas Baltijas valstu ostās pārkrauto kravu apgrozījumā, sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits.
Linkaits: Darbs ostā ir un būs
8Viņš norādīja, ka 2019. gadā Latvijas ostās pārkrāva 62,379 miljonus tonnu kravu, kas ir vairāk nekā pārējās Baltijas valstīs. "Latvija joprojām ir līdere pārkrauto kravu ziņā. Mūsu mērķis un ambīcija ir noturēt šo rādītāju," teica satiksmes ministrs.
Viņš skaidroja, ka Latvija vēsturiski apkalpoja kravas no Krievijas, taču šobrīd Krievija kravas pārvirza uz savām ostām. "Mēs ar to rēķināmies un tas nav nekas tikai šim gadam raksturīgs. Mūsu mērķis ir pielāgoties tranzīta un transporta ķēdē, lai joprojām Latvijas tranzīta koridors būtu pievilcīgs kravu nosūtītājiem un saņēmējiem," stāstīja Linkaits.
Viņš minēja, ka ir ticies ar Latvijas lielo ostu pārstāvjiem, lai pārrunātu nākotnes plānus. "Ir pārliecība, ka kravu apmēri būs aptuveni tādi, kā ir plānots. Attiecīgi darbs ostā ir un būs," teica Linkaits.
Ministrs uzsvēra, ka pēdējā mēneša notikumi, kad valsts ir pārņēmusi tiešā kontrolē Rīgas un Ventspils brīvostu valdes, protams, ir radījis zināmus jautājumus ostā strādājošos uzņēmējos. Tostarp kopā ar Ventspils brīvostas pārvaldnieku uzņēmējiem situāciju skaidroja. "Mūsu interesēs ir, lai uzņēmēji netiek ietekmēti no pārmaiņām un, lai ostas strādātu, attīstītos un plauktu," sacīja Linkaits.
Viņš arī atzīmēja, ka Latvijā kravu apmēri joprojām ir pietiekami un to var redzēt visās trijās lielajās ostās. "Tirgus konjunktūrā mēs redzam kravu grupas, kas objektīvu iemeslu dēļ samazinās, piemēram, ogļu tirdzniecība cenas dēļ vairs nav tik ienesīga," piebilda ministrs.
Latvijas ostās pagājušajā gadā pārkrāva 62,379 miljonus tonnu kravu, kas ir par 5,7% mazāk nekā 2018. gadā.
Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā 2019. gadā joprojām bija Rīgas osta, kurā pārkrāva 32,762 miljonus tonnu, kas ir par 10,1% mazāk nekā 2018. gada attiecīgajā periodā, un veidoja 52,5% no kopumā Latvijas ostās pārkrauto kravu apmēra (2018. gadā - 55%).
Seko Ventspils osta, kurā kravu apgrozījums pagājušajā gadā veidoja 20,457 miljonus tonnu, kas ir par 0,6% vairāk, bet trešajā vietā bija Liepājas osta ar 7,334 miljoniem tonnu, kas ir par 2,7% mazāk nekā gadu iepriekš. Tādējādi Ventspils ostā 2019.gadā pārkrauti 32,8% (2018.gadā - 30,7%) no kopumā Latvijas ostās pārkrautajām kravām, bet Liepājas ostā - 11,8% (11,4%).
Komentāri (8)
Darba rezultāti Ventspils ostā neapšaubāmi norāda, ka bija nepieciešamas kaut kādas pārmaiņas, aha.
Darba rezultāti tādi paši kā 2018. Pat 0.6% vairāk.
Un tagad - osta stāv tukša, kuģu nav, kravu nav, darba nav, brigādes sēž mājas, daudzie vēl nesaņem algu pa pagājušā decembrī, ir arī jau tie kas ir atlaisti no darba bet mūsu "dārgām" ministram Linkaitim "viss ir ok".
Nu ka var tā muldet ?
A par to visu kas ir dzirdēts - vieni saka, ka viss ok, citiem tiešām nav darba un vēl bloķētu kontu dēļ naudas nav. Nevar īsti saprast, bet galīgi dimbā laikam jau nav.
Tajā apjoma kāds kādreiz bija, darbs nav un nebūs! Un jo tālāk jo sliktāk būs. Man daudzi pazīstamie strādā ostā un viņi taču labāk zin nekā kāds ministrs.
Ka kravu nav Ventspilī varbūt vaina augstos ostas pakalpojumu tarifus? Jauna valdība samazinās tarifus un būs ok. Jāpagaida. Zināms kāda politika bija līdz šim. Darba mazāk , bet ienākumi ostai tie paši.
Hei, no kurienes tu ņēmi tādu ziņu, es nupat te https://www.facebook.com/portofventspils/ lasīju, ka izplata viltus ziņas par brīvostu. Tas vis manuprāt ir pārspīlējums.
Protams, tarifiem ir jāatbilst ostas ekonomikai,ja nav ziemas, vajag kaut ko ,kaut kur samazināt.Nevar tikai būt viena atbilde-mēs esam Ventspils....