2018. gadā kopējais kravu apjoms Ventspils ostā strādājošajos termināļos otro gadu pēc kārtas atkal pārsniedzis 20 miljonus tonnu. Šī gada rādītāji par 1% pārsniedz 2017. gada un par 8% 2016. gada apjomu.
Ostas termināļos 2018. gadā palielinājies kravu apgrozījums
17Lielākais pieaugums, salīdzinot ar 2017. gadu, aizvadītajā gadā bija vērojams akmeņogļu segmentā, pieaudzis arī pārkrautās mangāna rūdas, minerālmēsu un Ro-Ro (ar prāmjiem pārvadāto) kravu apjoms, kam ir stabilākā ilgtermiņa pieauguma tendence Ventspils ostā.
Ro-Ro kravu satiksmi starp Ventspili un Skandināviju (Nīneshamnes ostu) Ventspils ostā šobrīd nodrošina prāmju operators “Stena Line”, turpinot palielināt gan kravu, gan pasažieru skaitu. Arī 2018. gadā sasniegts jauns prāmju kravu un pasažieru skaita rekords. Prāmju līniju 2018. gadā izmantojuši 221 430 pasažieri, kas ir par 11 536 pasažieriem jeb 5% vairāk nekā 2017. gadā. Savukārt Ro-Ro kravu apjoms šajā līnijā palielinājies par 106 tūkstošiem tonnu jeb 5%, sasniedzot 2,2 miljonus tonnu.
Ventspils brīvostas pārvalde turpina investēt ostas infrastruktūras attīstībā, uzlabojot termināļu darbību un konkurētspēju. 2018. gadā rekonstruēts ostas Dienvidu mols un sākta krasta nostiprinājumu atjaunošana, kā arī rekonstruēts ap 8 kilometriem ostas un industriālo zonu pievedceļu. 2019. gads sāksies ar pēdējo gadu apjomīgāko ostas infrastruktūras projektu – Ziemeļu mola atjaunošanu. Turpināsies arī pievedceļu izbūve un atjaunošana un tiks veikti citi darbi. Ieguldījumi infrastruktūras izbūvē, atjaunošanā un uzturēšanā ir Ventspils brīvostas pārvaldes nozīmīgākais uzdevums. Tādējādi Ventspils brīvostas pārvalde īsteno savu galveno – teritorijas attīstītāja – funkciju, nodrošinot labākos apstākļus ostas termināļu un rūpniecisko uzņēmumu attīstībai un vienlaikus piedāvājot pakalpojumus par zemākajām ostu maksām Baltijas jūras austrumkrastā.
Komentāri (17)
Neticu!!! Kur konkrēts cipars, tikai vienīgi %.....
Un ko tieši Tev mainīs tās tonnas, kas izteiktas tūkstošos!? :D
Kā jau minēts raksta sākumā, pagājušajā gadā pārkrauts vairāk nekā 20 miljoni tonnu, jeb precīzi – 20,326 miljoni tonnu. Tas ir par 291 tūkstoti tonnu jeb 1% vairāk nekā 2017.gadā. Ar citiem statistikas datiem aicinām iepazīties šeit http://www.portofventspils.lv/lv/par-ostu/osta-skaitlos/
Bet klau - varbūt ir kādas interesantas kravas, kas pērn tika ostā pārkrautas? Nu tādas, kas pirms tam nav bijušas? Cik atminos, tad tie gigantiskie kruīza kuģi pie mums viesojās, bet varbūt ir kas interesants kravu pārvadāšanas segmentā?
Jā, patiešām, laiku pa laikam ostā parādās jaunas kravas, jo Ventspils ostas ir īpaša ar to, ka pēdējo gadu laikā izveidota tā, lai varētu apstrādāt praktiski jebkuru kravu, tādējādi spējot labāk pielāgoties tirgus izmaiņām. Pie jaunajām kravām Ventspils ostā noteikti jāpieskaita mangāna rūda, kas Ventspilī pirmoreiz parādījās 2017.gada decembrī, bet pagājušajā gadā kopā veidoja jau 280 tūkstošus tonnu. Pagājušajā gadā pirmoreiz ostā tika pārkrautas cukurbiešu granulas, iesals, nātrija karbonāts jeb soda, kā arī kukurūza.
p.s.Paldies par jautājumu un ierosmi papētīt, iespējams, par šo būtu vērts pastāstīt plašāk laikraksta lappusēs
Smuka bilde!
Malači,noturejās.Bet progresa nav.
-----
Līderpozīcijā pārkrauto kravu apmēra ziņā šogad 11 mēnešos joprojām bija Rīgas osta, kurā pārkrāva 33,145 miljonus tonnu, kas ir par 6,5% vairāk nekā 2017.gada attiecīgajā periodā. Seko Ventspils osta, kurā kravu apgrozījums veidoja 18,766 miljonus tonnu, kas ir par 1,3% vairāk, bet trešajā vietā ir Liepājas osta ar 6,893 miljoniem tonnu, kas ir par 13,8% vairāk nekā gadu iepriekš.
Kur Jansons palicis ar saviem aprobežotajiem komentāriem?
Jansons saindējās!
Kāpēc nav pieminēta čuguna pārkraušanas apstāšanās?
Ak tad sačakarēja gan to jauno piestātni pie tilta?
Vai mangāna rūda daudz vieglāka,kad sagaidīsim brīdi,kad piestātne ieslīdēs Ventā ar visu iekraušanas tehniku?
Čuguna pārkraušana Ventspils ostā nav apstājusies. Pagājušajā gadā pārkrauts 388 tūkstoši tonnu čuguna. To krāva divos termināļos – “Noord Natie Ventspils Terminals” un “Eurohome Latvija”. Visas piestātnes ir ekspluatācijā drošas.
Foto smuks, iespaidīgs. Paldies fotogrāfam! :)
Šitās pasakas dzirdu pēdējos 25.gadus,bet kā osta stāv tukša tā stāv,liekas ka Liepājas osta jau iekabinājusi nemaz nerunājot par Klaipēdas ostu,kuras padomijā salīdzinot ar Ventspili bija švakas.
Tiem, kuriem slikti ar redzi parasti rekomendē uzlikt brilles. Šoreiz vari vienkārši izmest viķeri gar promenādi - būsi pārsteigts. Tur kustība notiek. Vienmēr jau var vēlēties labāk, jā.
>>Arnis Junge.
Bet kāpēc nepiedāvā aizbraukt un apskatīties,kas notiek Klaipēdas ostā?
Viņvasar ar mazbēniem bijā aizbraukuši uz delfināriju,tad pie reizes arī ostu redzējām.
Laikam esi no lembergistu brandžas...
Pārsvarā pa ostu pārvietojas fekāliju savācēj tupele.
Varbūt tagad,kad rijīgie pašvaldības darboņi vairs nebūs pie siles,varētu domāt par amonija salpetra pārkraušanu?
Un varbūt,ka ar baltkrieviem izdodas sarunāt par kālija sāls piegādēm?