Lai daļēji kompensētu inflācijas radīto izmaksu pieaugumu, Ventspils brīvostas valde lēmusi paaugstināt ostu maksas un maksas par pakalpojumiem Ventspils ostā par vidēji 8%.
Mainīsies maksa par kuģu ienākšanu ostā
12Arī pēc izmaiņām, kas stāsies spēkā no 2019. gada 1. janvāra, Ventspils ostas maksas būs zemākās Baltijas jūras austrumkrastā, tā nodrošinot konkurētspējīgākos nosacījumus privātajiem uzņēmumiem darbam ostā.
Lai uzturētu un attīstītu ostas infrastruktūru – piestātnes, kuģošanas ceļus, kraujlaukumus -, nodrošinātu kuģu satiksmes drošību, loču, kuģu tauvošanas un vēl virkni citu pakalpojumu, Ventspils brīvostas pārvalde no kuģiem, kas ienāk ostā, iekasē ostu maksas un maksas par pakalpojumiem. Tas ir galvenais Ventspils brīvostas pārvaldes ienākumu avots. Lai nodrošinātu konkurētspējīgākos nosacījumus privātajiem termināļiem, kas strādā ostā, Ventspils brīvostas valde konsekventi ieturējusi pozīciju nodrošināt labāko kvalitāti par zemāko cenu. Ventspils brīvostā termināļi jau ilgus gadus var izmantot labāko iespējamo infrastruktūru par zemāko cenu starp Baltijas jūras austrumkrasta ostām.
Pašlaik spēkā esošās Ventspils ostas maksas ir spēkā no 2008. gada 1. maija, vienīgās izmaiņas ir veiktas 2011. gadā, par 9% palielinot tonnāžas maksu tankkuģiem. Savukārt inflācija kopš 2011. gada izmaksas palielinājusi par 12%, bet būvniecības izmaksu pieaugums kopš 2011. gada ir pat vairāk nekā 18%. Pēc jauno maksu stāšanās spēkā kuģim ienākšana Ventspils ostā maksās par aptuveni 8% vairāk, tā daļēji kompensējot inflāciju.
Ostā strādājošajiem uzņēmumiem svarīgi zināt, ka arī pēc paaugstināšanas Ventspils ostas maksas būs visizdevīgākās, jo, pirmkārt, nodevu pieaugums ir neliels, otrkārt, tas aizvien nesasniegs tuvāko konkurentostu – Rīgas, Liepājas, Tallinas, Klaipēdas, Silamē - maksu līmeni, kas būs līdz 40% augstākas nekā Ventspilī.
Būtiski atzīmēt, ka Ventspils ostu maksās ir viena privātuzņēmumiem īpaši izdevīga īpatnība. Pat no šīs viszemākās ostu maksas 30% saņems privātie uzņēmumi (termināļi un velkoņu pakalpojumu sniedzēji), turpretī citās ostās šī proporcija ir zemāka vai tās nav nemaz
Detalizēti ar izmaiņām Ventspils brīvostas maksās, kas stāsies spēkā ar 2019. gada 1. janvāri, var iepazīties Ventspils brīvostas pārvaldes interneta vietnē www.portofventspils.lv.
Komentāri (12)
Kuram šeit šī informācija ir saistoša? Bezjēdzīgs raksts
Tā jau osta ir pustukša,būs vel tukšāka..
Jau vakar vajadzēja aizdzīt ganībās tos nevienam nevajadzīgos Brīvostas valdes locekļus.Naudiņu Promenādes caurumu lāpīšanai...
Kamēr būs mums zemāka samaksa kā blakus esošajām ostām, tikmēr jau viss čikiniekā. Galvenais, lai cilvēkiem ir darbs! Tas laikam ir svarīgāks par maksas pacelšanu.
Vai brīvostas vadība var paskaidrot, kā šāds solis veicinās kravu pieaugumu?
kravas taču meklē paši privātuzņēmēji, nevis brīvosta... Nav jau padomju laiki, kad kāds cits visu darītu. Tagad jāstrādā pašam....
Ta jau izkonkurēs Rīgas termināļus, kurās mūsu saimniekam ir doļa. Tas gan būtu muļķīgi
nu un ko tad var izdomat ? tapat ir skaidrs kapec osta stav pustuk$a. privatuznemejiem pat nav jamekle,gribetaju ir daudz. jautajums no vinu puses ir viens. Kas jums tur pie varas Ventspili ? Aivars Lembergs. aaa ,nu tad pienaciet kad bus kads cits
Pustukša? Jāni - piedod par jautājumu, bet esi rīdzinieks? Cik es redzu - visi termināļi un visas brīvās zonas ir aizņemtas. Tāpēc jau attīstas ražošana, jo pie ostas jau vairs nav kur.
Regits kundz ! $itas Jans ,enta paaudze i Ventin puik ,kur$ atceras vel laiks,kad ost bij piln a kugiem un vel desmit stavej reida,lai varet iek$a tikt. Ta bild i vec ka pasaul, lai varet tad nofografet atkal, tad jalaiz aivars pensija
Jān' - uz citām ostām esi bijis? Liepājā vispār 5 kuģi brīvostā atrodami (es, protams, nedaudz pārspīlēju). Nav jau nav mums te tik slikt tā situācija ar kuģiem.
Tgda ar savu laineri piestāšu pie Dienvidmola bākas.. tālāk ostā nepeldēšu.