Ventspils ostā nedēļas laikā viesojās trīs Eiropā pazīstamu kruīzu operatoru kuģi – Amadea, Serenissima un Seabourn Ovation, kas uz Ventspili atveda 1290 pasažieru no Lielbritānijas, Vācijas, Amerikas un citām valstīm. Lielākais un iespaidīgākais 210 metru garais 2017.gadā būvētais kruīza kuģis Seabourn Ovation Ventspils ostā ienāca šodien ar 600 pasažieriem uz klāja. Sveicot kruīza kuģus, Ventspils brīvostas pārvalde dāvināja ostas emblēmas kuģu kapteiņiem.

Ventspils brīvostas pārvalde ir izbūvējusi nepieciešamo infrastruktūru, lai varētu uzņemt pašus lielākos kuģus kādi vien var ienākt Baltijas jūrā. Piestātne, kuru nomā SIA Noord Natie Ventspils Terminals, un kurš aktīvi uzsācis darbību kruīzu kuģu piesaistē, ir piemērota kuģiem līdz 240 metru garumam un 14,2 metru iegrimei. Līdz šim Ventspils osta gada laikā vidēji uzņēma 2 kruīza kuģus, atsevišķos gadījumos trīs, taču ir bijuši gadi, kad kruīza kuģu nav bijis vispār. Pašlaik ostas infrastruktūra ir sakārtota, izbūvēts pasažieru terminālis un piestātnes, nodrošinot gan kvalitatīvu Stena Line prāmju satiksmi ar Zviedriju, gan nākotnē plānojot apkalpot un uzņemt arvien vairāk pasažieru kuģu, tai skaitā kruīza kuģu.

18. augustā Ventspils ostā ienāca pirmais no trijiem kruīza kuģiem - vācu populārākās kruīza kompānijas Phoenix Reisem kuģis Amadea, ar kuru Ventspilī ieradās ap 600 pasažieru, kuri lielākoties bija no Vācijas. Šis 193 metrus garais un 25 metrus platais 1991. gadā būvētais kuģis devās divu nedēļu braucienā no Vācijas pilsētas Brēmerhāfenes, piestājot Dānijā, Zviedrijā, Somijā, Krievijā, Igaunijā un arī Latvijā – Ventspils ostā, lai pēc tam atgrieztos Vācijā. Pasažieri apskatīja Ventspils skaistākās vietas, dažādus pilsētas objektus un arī devās uz Kuldīgu, lai redzētu Eiropas platāko ūdenskritumu – Ventas Rumbu. Kuģis tālāk no Ventspils ostas devās uz Rīgu, piestājot vēl Dānijas salā un atgriezās Brēmerhāfenē.

20. augusta rītā Ventspilī ienāca izmēru ziņā nelielais Lielbritānijas kruīza operatora Noble Caledonia 87 metrus garais un 13 metrus platais kuģis Serenissima. Šis kuģis var uzņemt līdz 118 pasažieriem, šoreiz uz Ventspili atvedot 90 pasažierus pārsvarā no Lielbritānijas. Kruīza kuģis bija devies desmit dienu braucienā no Somijas uz Zviedriju, pa ceļam apstājoties Krievijā, Igaunijā, Rīgā, Ventspilī un tad turpināja ceļu uz savu gala mērķi – Zviedriju. Kuģa pasažieriem Ventspilī bija iespēja apskatīt Ventspili, viesoties Piejūras brīvdabas muzejā, kā arī apmeklēt Užavas alus brūzi. Šis kuģis ir būvēts 1960.gadā Norvēģijā kā ekspedīciju kuģis. Pēc tā atjaunošanas 2003.gadā aizvien ir izdevies saglabāt tā senās detaļas un iekārtojumu, radot īpašu atmosfēru ar oriģināliem sienas krāsojumiem, gleznām, interjera elementiem. Kuģim labā stāvoklī vēl aizvien ir saglabājies tā dzinējs, kādus mūsdienās apskatīt var vairs tikai muzejos.

24. augusta agrā rītā Ventspilī ieradās trešais kruīza kompānijas Seabourn Cruises kuģis Seabourn Ovation, kas pielīdzināms pieczvaigžņu viesnīcai uz ūdens. Kuģis uz Ventspili atvedis ap 600 pasažieru no Lielbritānijas. Kuģis ir būvēts 2017.gadā, bet kuģot sācis tikai šī gada maijā. Pašlaik tas devies 21 dienas viena virziena kruīzā no Dānijas galvaspilsētas Kopenhāgenas uz Zviedrijas galvaspilsētu Stokholmu, pa ceļam piestājot Norvēģijā, Lielbritānijā, Vācijā, Somijā, Krievijā, Igaunijā un arī Latvijā – Ventspilī. Uz kuģa pieejams viss nepieciešamais kārtīgam atvaļinājumam un atpūtai – dažāda veida augsta līmeņa restorāni, SPA zonas, sporta centrs, kazino, klubs, vairāki baseini un sauļošanās terases, veikali un pat koncertzāle. Kuģa pasažieri šodien dodas apskatīt Ventspils skaistākas vietas, lai vēlāk, plkst. 16:00, dodos tālāk uz savu galamērķi - Zviedriju.

Lasi vēl

Komentāri (9)

  • -1
    Jānis ... 24.08.2018, 22:40:14

    Kravu piesaistes ģēnijs pārvērties par tūristu piesaistes menedžeri? Kāda interesanti attiecība-cik tūristu par cik kravas tūkstošu tonnām jāpiesaista???

  • 0
    domāju 08.09.2018, 13:02:15

    Katrs termināls (uzņēmums) pats piesaista kravas. Kurš mums ir kravu piesaistes ģēnijs?

  • -1
    Brīvā Latvija 25.08.2018, 00:01:40

    Katram no mums tuvojas tas brīdis, kad būs jādodas pensijā, un tad nu arī tie, kuri vairākus gadu desmitus smagi nostrādājuši Latvijas tautsaimniecībā, varētu bezrūpīgi doties kruīzos, bet diemžēl vairumam gan tālāk par vietējiem humpalu un zemo cenu veikaliem tālāk tikt nav lemts.

  • -2
    Māris 25.08.2018, 10:16:31

    Mani interesē jautājums, kas neskaitot infrastruktūru,ūdens, degviela vai atkritumu nodošana varētu interesēt Ventspilī kruīza kuģa pasažierus?Vecpilsēta, kultūras, vēstures pieminekļi, Vēsturiskais centrs Pils iela un blakusieliņas?Un otrs izņemot par piestātnes izmantošanas ieņēmumi, kas vēl tiek Ventspils un reģiona ekonomikai.Par maz informācijas, lai spriestu kaut ko.

  • -4
    Ivars Jansons 25.08.2018, 12:26:26

    Neviens jau tiem pensionāriem - tūristiem tā arī neizstāstīja, kur viņi ir atvesti... Viņi to sapratīs tikai pēc trīs dienām...

  • -1
    Nif nifs 26.08.2018, 09:19:52

    To, vai te tūristiem ir saistoša vide, redzēsim pēc turpmākiem apmeklējumiem. Ja turpinās te braukt, tātad vide pievilcīga. Tāpēc jau te nav jābūt nezin kam.

  • -1
    Māris 07.09.2018, 18:30:54

    Klaipeda this year continues to rank first among all seaports in the three Baltic countries in terms of cargo traffic, according to figures released by the ports.

    The port of Klaipeda handled 24.02 mln tons of cargo in January through July 2018, up 8.4% on the same time last year.


    Riga posted a 4.4% increase in cargo traffic to 20.884 mln tons. Ventspils saw cargo volumes decline by 14.7% to 11.580 mln tons, while Liepaja recorded a 20% rise to 4.411 mln tons.


    The port of Tallinn's cargo handling data for the seven months are not yet available. According to Estonia's statistics office, total cargo traffic through the country's ports rose by 2.7% in the reporting period to 21.1 mln tons.


    Lithuania's Butinge oil terminal handled 5.384 mln tons of crude during the seven months, up 0.1% y-o-y.

  • 0
    Uldis Mucenieks 07.09.2018, 21:30:28

    Uzzīmējiet man šo maršrutu uz kartes-kā no Kopenhāgenas "pa ceļam"uz Stokholmu var apmeklēt Norvēģiju? Laikam 21.gs un veco stereotipu laušana, kritiskā "domāšana" un viss pārējais bla-bla, kas tur piederas.

  • -1
    sranskis 08.09.2018, 20:29:45

    A maršruts Kopenhāgena-Norvēģija-Lielbritānija-Vācija-Somija-Krievija-Igaunija-Ventspils Stokholma neienāca prātā? Tas ir kruīza un izklaides kuģis, kurš brauc pa da jebkuru maršrutu kāds ir pieprasījumā vai kāds tiek piedāvāts! Kaut uz Ņujorku no Kopenhāgenas caur Ventspili!

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: