Jau šajā rudenī Ventspils kļūs par divām ielām bagātāka. Lai uzlabotu satiksmes kustību starp Ventspils brīvostas industriālajām teritorijām, šonedēļ Ventspils brīvostas pārvalde sāks Apļa un Rāvas ielu būvniecību.
Būvēs divas jaunas ielas
20Rāvas iela savienos Lāčplēša un Durbes ielas. Neliels šīs ielas posms – 87 metri – jau ir, bet tam nepieciešama atjaunošana, bet no jauna tiks izbūvēti vēl 313 Rāvas ielas metri. Aptuveni 300 metru garā Apļa iela savienos jauno Rāvas ielu ar Rūpniecības ielu. Esošā iebrauktuve DUS Cirkle K nākotnē būs Apļa un Rūpniecības ielu krustojums, tātad degvielas uzpildes stacijā varēs iebraukt no jaunās Apļa ielas.
Ielu brauktuvēs tiks ieklāts betona bruģis, izbūvēta ietve un veloceliņš. Izbūvēs jaunu slēgtu lietus ūdens kanalizācijas sistēmu. Būvniecības laikā tiks demontēti esošie grausti, kas atrodas jaunizbūvējamo ielu teritorijā. Tāpat visā ielu garumā tiks ierīkots energoefektīvs apgaismojums un iestādīti koki.
Būvniecības laikā būs jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem Lāčplēša ielā pie Rāvas ielas pieslēguma un Rūpniecības ielā pie iebrauktuves DUS Circle K.
Līgums par Apļa un Rāvas ielu izbūvi noslēgts ar atklātā konkursa uzvarētāju komandītsabiedrību Ventbetons-Volts, kas iesniedza lētāko piedāvāto līgumcenu. Apļa ielas izbūve izmaksās 419 403 eiro, bet Rāvas iela – 568 275 eiro. Saskaņā ar līgumu ielu būvniecība jāpabeidz trīs mēnešu laikā, tas ir – līdz septembra beigām.
Apļa un Rāvas ielu izbūve ir viens no objektiem, ko Ventspils brīvostas pārvalde veic 2018. gadā, īstenojot pievedceļu attīstības projektu. Šobrīd norit būvdarbi Kuldīgas ielā, Zvaigžņu ielā vairākos posmos, sākot no pie pilsētas robežas līdz Pāvila ielai, un tikko noslēgusies jauna pievedceļa būvniecība pie Dienvidu mola. Nākamajā nedēļā sāksies satiksmes pārvada Maskavas ielā rekonstrukcija. Līdz 2022. gadam Ventspilī paredzēta 19 pievedceļu posmu gandrīz 13 kilometru garumā atjaunošana vai izbūve. 85% no pievedceļu attīstības projekta attiecināmajām izmaksām sedz Eiropas Savienības Kohēzijas fonds.
Komentāri (20)
Šitas interesanti un noderīgi. Tupat jau taps arī jaunais zinātnes centrs, tā kā iela būs vajadzīga.
Bet vai vajadzīgs tāds zinātnes centrs?
Vai nebūs tā,ka par milzu naudu būvētajā pārmodernajā ēkā būs tukšums?Protams,no sākuma cilvēkiem būs interesanti aiziet un apskatīties,bet pēc tam?Atkal priekš tūristiem?
Protams, arī čībai vajadzēja iečiepstēt, kur tad bez tevis. Nez vai TU pats iesi uz to zinātnes centru, ja caurām dienām pavadi mājās pie datora, un gaidot un vaktējot ventasbalss.lv portālā un forumā katru jaunu publikāciju, lai var komentāros iepirst kārtējo savu viedokli, kurš absolūti šeit nevienam neinteresē, un vienmēr savāc vislielākos mīnusus? ????
?????????
Ej tak tu ratā, ko man piesienes :D šis tavs komentārs tiešām bija vajadzīgs un vērtīgs :D
Atbildot: No malas
Informējam, ka izpētot situāciju, Zinātnes centri visā pasaulē ir ļoti populāri un piesaista lielu tūristu skaitu. Piemēram, Igaunijas zinātnes centrs Ahhaa strādā vairāk kā 5 gadus un katru gadu tā apmeklētāju skaits sasniedz ap 100 000 cilvēku, kaut arī Igaunija kā valsts ir divas reizes mazāka kā Latvija.
Viss jau labi, būs piebraucamie ceļi Zinātnes un inovāciju centram, bet jautājums viens — kāpēc iela jānosauc par Apļa ielu? Šāds nosaukums ļoti sasaucas ar Riņķa ielas nosaukumu, un var viegli rasties pārpratumi!
Toties kā angliski skan : Aple street un Reiv street.
Skaidrojam, ka katrai pilsētas ielai nosaukums ir pamatots un pārdomāts, lēmumu par ielas nosaukumu izveidi pieņem Ventspils pilsētas domes sēdē, pirms tam izvērtējot ielas nausaukuma piemērotību un atbilstību Arhitektūras un pilsētbūvniecības nodaļā.
Skaidrojam, ka ielu nosaukumi kā Lielā iela un Lielais prospekts, pēc nosaukuma arī var būt līdzīgi - nosaukumi atpazīsistami ne pēc asociācijas vai līdzības, bet vienkārši pēc nosaukuma būtības. Tādēļ nepamatoti ir apgalvot, ka varētu rasties pārpratumi ar nosaukuma pielietojumu.
Kom. pārvaldei.
APLIS ir nepārdomāts. Kapļa iela - tas būtu pārdomāts!!!
Ej nu, Kapļa..tad jau savukārt var jaukt ar kapiem :))
Neapšaubami interesanti,bet kam noderīgi?Ventspilī cilvēku nav,vienīgi svētkos saplūst..
Cilvēki ir vienas interesantas būtnes - kad neviens neko nedara, tad čīkst, kad kāds kaut ko dara -atkal čīkst. Tāpēc jau jaunos projektus realizē, lai cilvēkus pilsētai piesaistītu. Ja, protams, cilvēku skaita samazinājums ir visā LV, t.sk. Ventspili, bet vai tāpēc pilsētas attīstībai ir jāapstājas. Nu, nē, taču. Domājam līdzi !
Itkā jau viss skan jauki un patīkami, taču nepamet doma, ka kaut kas nav pareizi. Tāda sajūta, ka Kohēzijas fonds tiek izmantots kā spēļmantiņa smilšu kastē.
Es visu to fondu un projektu būšanu salīdzinātu ar sakņu veikalu padomju laika tirdzniecības sistēmā.Tur pārdevējām bija labi strādāt,sevišķi mazos veikaliņos.Jo-pastāvēja tā saukto nobirumu un nožuvumu norakstīšanas kārtība.Ja dārzeņi tika prātīgi uzglabāti,nožuvumu bija maz,līdz ar to pārdevējām vairāk kreisās naudiņas maciņos.
Ar šo būvniecību Ventspilī ir tieši tāpat.
kartejais stulbuma paraug demontrejums !!! Rāvas iela ok var nogrist bet Apļa iela vispareji stulba un nerentabla
Vai Apļa ielu nebūtu pareizāk dēvēt par KApļa ielu???
Pa Kapļa ielu uz K-Apli! ;)
:D uz cirkuli
''Būvniecības laikā tiks demontēti esošie grausti, kas atrodas jaunizbūvējamo ielu teritorijā''
Cik graustu tiks demontēts? Kam tie piederēja līdz šim brīdim?
Būvniecības darbi Apļa un Rāvas ielā tika uzsākti pagājušajā nedēļā, kas ietvers arī graustu demontāžu. Tuvākajās nedēļās plānots demontēt dzelzsbetona, ķieģeļu ēkas Apļa ielā 450m3, savukārt Rāvas ielā 1974 m3 apjomā. Rāvas ielā tiks veikta arī 105 metrus gara žoga demontāža.
>P/i "Komunālā pārvalde" Pirms 2 nedēļām
Paskataties kartē uz pilsētu novietojumu un tad sapratīsiet kāpēc uz Tartu Ahhaa centru gadā aizbrauc 100 000 cilvēku. Šādu centru izveidei nav nekāda sakara ar valsts lielumu, bet gan vietu kur šis centrs atrodas. Ventspils nav nekāds centrs un kamēr lieli pasažieru prāmji te nekursēs arī nebūs nekāds centrs. bet lai tie te kursētu ir jāvar no šejienes kaut kur aizbraukt un tad tam ir jābūt ar labu un kvalitatīvu ceļu kā minimums līdz Kuldīgai, apkārt par tūrisma lauku sētām, uz Lietuvu. apskatīt Ventspili lēnā garā var 1-2 dienās. Attieksme ēdināšanas biznesā tūristu jau pēc dažām ēdienreizēm atsit, bet ēdināšanas bizness nevar turēties tikai uz iebraucējiem, jo to te ir maz un sezonāli. Vietējie ir aizbraukuši nav kas uztur apkalpojošo sfēru un nav konkurences šajā dārziņā . Kāpēc? Tāpēc ka pašvaldība ar saviem subsidētajiem biznesiem konkurenci rada neiespējamu un pakalpojuma līmenis līdz ar to ir zems, paviršs.