Uzņēmums Bucher Municipal, kas jau 12 gadus darbojas Ventspils brīvostas teritorijā, strauji paplašinājis ražošanas apjomus. Pirms pāris nedēļām ražotnē atvērta jauna kompaktās komunālās mašīnas C201 ražošanas līnija. Šis notikums finiša taisnē ievedis divus gadus ilgu starptautiskā koncerna Bucher Industries projektu Spirit.
Atklāta jauna ražošanas līnija
18No Šveices un Anglijas – uz Ventspili
Pirms nupat atklātās ražošanas līnijas sperti vēl citi nozīmīgi soļi ražotnes attīstībā. Jaunas līnijas atklātas arī pagājušā gada septembrī un šā gada maijā, stāsta uzņēmuma montāžas un krāsošanas nodaļu vadītāja Dace Graudiņa un ražošanas procesa inženieris Artis Segliņš.
Jaunajā līnijā tiek montēta kompaktās klases ielu tīrāmā mašīna C201, kuras ietilpība ir 2 m³. Ventspils rūpnīcā tiek ražots arī cits 2 m³ ietilpības komunālās mašīnas modelis, kura ražošana pagājušajā gadā tika pārcelta no Šveices. Tā kā abu šo modeļu funkcijas un darbības princips ir atšķirīgs, jauno modeli iekombinēt jau esošajā līnijā nebija iespējams. Jaunā līnija ir pārvesta no koncerna Bucher Industries ražotnes Anglijā. «Mēs pārcēlām trīs ražošanas līnijas no Šveices un divas ražošanas līnijas no Anglijas,» uzskaita Graudiņa un informē, ka pārmaiņas nosaka koncerna projekts Spirit, kas iesākts pagājušā gada februārī un ilgs līdz šī gada beigām. Jāatgādina, ka agrāk Ventspilī ražoja tikai atsevišķas komunālo mašīnu komponentes, bet no 2015. gada novembra šeit notiek pilns ražošanas cikls.
Viens no Bucher Municipal vadītājiem Tomass Emengers (Thomas Emmenegger) jau iepriekš izteicies, ka galvenais iemesls, kāpēc montāžas līnijas tiek pārceltas uz Ventspili, ir saistītas ar finansēm – šeit montēt komunālās mašīnas ir lētāk nekā Anglijā un Šveicē. Montāžas un krāsošanas nodaļu vadītāja piebilst, ka tas gan nav vienīgais aspekts. Līdz šim koncernā mašīnas, kuras pēc uzbūves un ietilpības ir līdzīgas, ražoja dažādās vietās. Tagad visas kompaktās ielu tīrīšanas mašīnas tiek ražotas Ventspilī, savukārt lielās ietilpības mašīnas (6 m3 un 8 m3) – Anglijas rūpnīcā. Bucher Municipal Ventspilī tagad ražo sešus dažādus komunālo mašīnu modeļus, kuru ietilpība ir 1 m³, 2 m³ un 4 m³.
Katrā stacijā savi uzdevumi
Jaunajā līnijā ir deviņas stacijas un piecas priekšmontāžas zonas, kurās tiek sagatavota mašīnas kabīne, tvertne, elektriskās komponentes, detaļas birstēm un citas sagataves. Pirmajā stacijā mašīnas šasijai saliek asis, pievieno ūdens un degvielas tvertnes. Tālāk tiek pievienots motors un citas mašīnas sastāvdaļas. Tā katrā stacijā veic noteiktus uzdevumus, līdz no pēdējās stacijas mašīnu var jau izbraukt.
Pirmā mašīna, kas jaunajā līnijā izgāja pilnu komplektēšanas un montāžas ciklu, tika izlaista pirms pāris nedēļām. Joprojām norisinās ražošanas procesa uzlabošana, jo tikai darba procesā atklājas kādas nepilnības. Līnija ir uzbūvēta tā, lai katrā no stacijām montāžas darbi tiktu paveikti sešu stundu laikā. Pagaidām, kamēr tiek apzinātas problēmas, ražošanas cikls ir ilgāks, taču ir jau sasniegts sākotnējais mērķis vienu mašīnu cauri ražošanas līnijai izlaist 15 dienu laikā. Kad ražošanas procesi noritēs bez aizķeršanās, plānots, ka katra mašīna tiks samontēta 10 dienās, šai laika periodā iekļaujot arī pārbaudes testus.
Tīrīs pasaules pilsētu ielas
Pirmās jaunajā līnijā samontētās mašīnas pārdotas Anglijas tirgū. Mašīnas, kas patlaban tiek montētas Bucher Municipal nesen iedarbinātajā līnijā, kalpos Vācijā un Pireneju pussalā. Ieplānotie projekti paredz, ka komunālās mašīnas C201 strādās arī ASV, Austrālijā, Īrijā. Citas mazās ietilpības mašīnas tiek realizētas arī Ķīnā, Korejā un citviet pasaulē. Fiksētie līgumi uzņēmumam vienmēr ir noslēgti vismaz astoņas nedēļas uz priekšu, taču ir arī ilgtermiņa plāni, no kuriem var izsecināt ražošanas tendences.
Ventspils ielās mūsu pilsētas ražotnē gatavotās mazās ietilpības komunālās mašīnas pagaidām nestrādā. Pati mazākā – 1 m³ tilpuma mašīna – tiek lietota Kuldīgā, bet 4 m³ – Valmierā. Taču Ventspils ielās kalpo lielās ietilpības mašīna, kas ražota mūsu pilsētā.
Pieaug darbaspēks
Pārmaiņas ražotnē veicinājušas strauju darbaspēka pieaugumu. Pirms nepilniem diviem gadiem, kad tika uzsākts projekts Spirit, Ventspils ražotnes montāžas nodaļā strādāja 20 darbinieku, taču patlaban šai nodaļā vien ir 120 strādājošo. Papildu darbinieki bija nepieciešami arī noliktavās, iepirkumu nodaļā un citās ražotnes nodaļās. Patlaban uzņēmuma darbinieku komandu veido ap 340 cilvēku. Turklāt joprojām darbā tiek aicināti jauni speciālisti – uzņēmums piedāvā darbu montāžas atslēdzniekiem un metinātājiem.
Esot rūpnīcā, nevar nepamanīt, ka liela daļa strādājošo ir gados jauni cilvēki. Kā informē Graudiņa, uzņēmuma darbinieku vidējais vecums ir 34 gadi. «Jauni cilvēki ātri mācās, ir fleksibli,» piebilst montāžas un krāsošanas nodaļu vadītāja. «Taču mums noteikti ir nepieciešami arī tādi darbinieki, kuriem ir briedums, pieredze un zināšanas. Mums vajag līdzsvaru.»
Kamēr darbinieki jaunajā līnijā vēl iestrādājas, kopā ar viņiem strādā astoņi pieredzējuši montāžas atslēdznieki no Anglijas ražotnes, kas te uzturēsies līdz pat Ziemassvētkiem, lai palīdzētu Ventspils kolēģiem apgūt ražošanas līnijas specifiku un risināt problēmas, ja tādas vēl radīsies. Kopš projekta Spirit ieviešanas uz Ventspili reizi vai divas mēnesī brauc arī citi speciālisti, lai palīdzētu un atbalstītu pārmaiņu ieviešanu ražošanas procesos. Savukārt Ventspils ražotnes darbinieki mācījušies Anglijā. Ražošanas procesa inženieris Segliņš, kura uzdevums ir uzraudzīt visus procesus jaunajā līnijā un risināt tehniskās problēmas, kopumā četrus mēnešus pirms līnijas atvēršanas pavadījis komandējumā Anglijā, iepazinies ar ražošanas procesa instrukcijām. Lai arī sākums, pārņemot ražošanas līniju, nav bijis viegls un vienkāršs, nu jau visi procesi pamazām nostabilizējas, un, kā lēš ražotnes vadošie darbinieki, dažu mēnešu laikā jaunā ražošanas līnija varēs strādāt jau ar pilnu jaudu. Jauno līniju izdevies veiksmīgi iedarbināt, pateicoties uzņēmuma komandas darbam un kolektīva saliedētībai.
Viena no pirmajām ražošanas līnijas stacijām. Armands Zemrūķis sagatavo šasiju dzesēšanas sistēmas uzstādīšanai.
Sendijs Radovics pārbauda gandrīz gatavās mašīnas elektroniku.
Procesus jaunajā ražošanas līnijā uzrauga uzņēmuma ražošanas procesa inženieris Artis Segliņš un montāžas un krāsošanas nodaļu vadītāja Dace Graudiņa.
Komunālās mašīnas C201 ir viens no jaunākajiem un modernākajiem koncerna Bucher Industries modeļiem.
Komentāri (18)
Bucher Municipal šeit pie mums ir tāpēc,ka tas ir finansiāli izdevīgi tiem dažiem cilvēkiem,kuri "nosmeļ krējumu" visur visās ražotnēs,sevišķi jau tādās otrās zortes valstīs kā Latvija.Kāpēc šeit neatvērt kādu ražotni tādam anglim vai šveicietim,ja labi kvalificētam strādniekam šajā ražotnē viņš maksās tik,cik savā valstī būtu jāmaksā apkopējai?
Zinot cik "augsti kvalificēti" darbinieki tur pārsvarā strādā, jāpriecājas, ka Buchers vēl nav aizklopējies ciet un aizmucis uz citu banānu valsti. Savādāk kur viss šis 400 strādās - Anglijā par apkopējām.
Atveriet acis un skatieties uz lietām reāli - jāpriecājas, ka ir kaut tāds uzņēmums mums !
Jā tas nav etalons, bet sorry, mēs arī ne tuvu neesam, mums ir kadri, kas pat elementāru skrūvi neprot pareizi pieskrūvēt .... Un vēlas Vācijas vai Šveices algas - iemācieties no sākuma amatu un tad maujiet !
500/600eur ir normāla Ventspils alga :)
Tas, ka pie mums daudzās vietās tik maksā, nenozīmē, ka tā ir normāla alga
Ņemot vērā augstās cenas precēm veikalos, tas ir drausmīgi, ka šāds atalgojums tiek saukts par normālu.
Kārlim. 500/600 uz papīra..Bet ļoti daudz cilvēku strādā par vēl mazāku algu,ļoti daudzi Ventspilī priecātos,ja saņemtu tos 500/600 uz rokas.
Viss ir relatīvs.
500-600 euro uz papīra-tas ir pietiekoši un pat labi tādam,kuram nav apgādājamo un maksājumu par kredītiem.Vēl var katru mēnesi drusku atlikt priekš nebaltas dienas,sevišķi,ja brandavīnu un smēķus nepērk "pa dārgo".
Bet ,ja ir viens vai vairāki bērni,kas piedevām skolā sūtami-tad situācija mainās.
Uuuuun atkal sākam gaudot. Tŗis-četri: uuuuuu-uuuuu-uuuuu
Sviests ar jums, tauta...
Sviests ir tas,ka mums ir tādi,ar visu apmierinātie, kā Kristaps Lapiņš.Protams, ir mums visādi "spečuki",kuri māk tik gudros tēlot,bet pārsvarā vīri strādā labi,pat labāk par tāda paša aroda darītājiem ārzemēs.Dara viņi to tāpēc,ka nav citu variantu šeit,Latvijā,kur darba devēji ir kampēji un esošo likumu izmantotāji savtīgās interesēs.Vai tu,Kristap Lapiņ,zini,ka labie kadri no tās ražotnes aiziet dēļ zemām algām,un vietā nāk ne tik labi.tā ir ķēdes reakcija (neizbēgama) viena otra alkatībai.
Tā lūk,keda.Ej ūjināt duetā ar Āboltiņu.
Tas jau sen redzams, ka keda dzīvo tālu no realitātes.
Spilgts piemērs, ko medijs, zombēšanas rezultātā, spēj izdarīt ar cilvēka pelēkajām šūniņām.
nenīdēt par visu un nesaskatīt tikai mēslus,ir zombēšanas pazīmes? Tad es esmu zombijs - ok!
Noteikti neesmu pārtikušāks par lielu daļu ventspilnieku, nav man īpašumu, akciju un iekrājumu bankās, bet es vienkārši nevērtēju dzīvi tikai pēc tā. Man kaut kā sanāk arī atrast to, par ko papriecāties un ar ko esmu bagāts. Un neticu, ka kādam jelkad ir palīdzējusi klaigāšana, ka visapkārt zagļi, maitas un liekēži, ka viss ir slikti un visur problēmas! Arī bļaušanu visiem līdzi par to, kas ir vai nav Ventspils domē, neuzskatu par obligātu. Un pavisam noteikti neuzskatu, ka tie, kas ir pret mani, kas nedomā, kā es, ir garīgi atpalikuši, dumji vai kaut kādi mani ienaidnieki.
Un cik ilgi tu domā dzīvot savā pasaulē?
Tu taču saproti, ka esam sūdos līdz ausīm. Par ko šeit priecāties?
Par to, ka mums valstī visās nozarēs ir būtiskas problēmas, ko lobistu mafija nespēj atrisināt? Par to, ka liela daļa latviešu dzīvo nabadzībā vai aizbrauc uz ārzemēm? Par mūsu augsto nodokļu slogu un cenām veikalos? Varbūt tev patīk, ka bandīti dupsē un smejas par tevi?
Kāpēc domā, ka man viss patīk? Es tikai droši zinu, ka tikai lamājot tos, kam iet labāk un tos, kas vismaz kaut ko dara, labāk točna nepaliks.
Redzi,Āmen,kas to zin,kas dzīvē ir keda vai kāds cits no mums,bet vienu gan varu apgalvot,ka paši dedzīgākie esošās sistēmas,vai valstī esošā bardaka aizstāvji un fanotāji paši cieš no esošās realitātes,un tajā pašā laikā dedzīgi uzskata šo sistēmu par normālu un savus pāridarītājus par labiem cilvēkiem.
Spilgts piemērs ir pēdējās pilsētas pašvaldības vēlēšanas.Cilvēks,kuram ir jau sen jābūt aiz restēm līdz mūža galam,atkal ir pirmā persona pilsētā.Kāpēc?Tāpēc ka ievēlēja.Ievēlēja sistēmas apdalītie un citādi apbižotie.Tie ir cilvēki,kuri dzīvo pēc principa,ja sit,tad mīl,kā pie krieviem.
Tieši otrādi, tie, kuri vēlēja par Lembergu, redz viņa darbus un nemaz nav apbižoti. Mūžam apbižoti ir tādi, kuri paši sevi par tādiem uzskata, ka visa pasaule viņiem parādā un pāri nodarījusi. Bet to, kuram ir vai nav jāsēž cietumā, lai nosaka tiesa nevis atsevišķi, sevi par vis-vis-vis-gudrākajiem uzskatoši indivīdi. Var jau sevi uzskatīt kaut par pasaules nabu, bet bieži sevi par viszinošākajiem uzskata tieši tie, kuri vismazāk saprot, cik maz viņi zina...
gunča - he, he. Tā arī ir. Šizomazohistu festivāls bez jebkādas konkrētas loģikas. Kad paņem jebkuru to pakalpiņu pie rokas un sāk prasīt, vai neuztrauc veiktie noziegumi, tad atbilžu vietā nāk arī tīrākie murgi.
Kādi gan viņam tādi īpaši darbi, dēļ kuriem par viņu nobalsoja?
Jeb vnk viņam ir noorganizēts labi apmaksāts PIAR,
dēļ kura tie, kas nespēj iztikt bez vadonīšiem, sajūsminās par pavisam parastiem komunālpārvaldes vadītāja pienākumiem un statusu, kas ļāvis viņam ļoti labi nopelnīt, kā par nez ko izcilu, atšķirīgu, unikālu utml blablabla.
Visur pašvaldības strādā, būvē, remontē, atjauno etc., bet tikai pie mums tas tiek pasniegts kā visvisvis...)))
Nu tu, Lapiņ, pateici gan. Aizbrauc un paskaties pats kā strādā Zviedrijā un Vācijā. Laiž muļķi ka nu tikai, kā iebraucēji tā arī friči un zviedri. Strādāju ar viņiem jau daudzus gadus un ar saviem čaļiem šad, tad braucam paši ierīkot objektus tāpēc zinu ko runāju. Mums uz vietas viņi maksā 18 eiro stundā un tas vēl Zviedrijā nav nekas sevišķs. Pašu meistari saņem dubultā kaut gan nav ne kvalificētāki ne ātrāki par mums. Tas kā šie "labdari" maksā šeit uz vietas ir parodija. Bet paši esam vainīgi, neviens mums neliedz ražot" buchermašīnas" & CO pašiem un pārdot tālāk.