2017.gada maijs Ventspils ostā strādājošajiem termināļiem kopumā bijis mazāk veiksmīgs nekā pirms gada - kopā pārkrauti 1,3 miljoni tonnu, kas ir par 6% mazāk nekā pagājušā gada maijā.
Pārkrauts par 20% vairāk kravu
3Taču, neskatoties uz to, Ventspils ostas termināļi pirmajos piecos 2017.gada mēnešos kopā pārkrāvuši 10,8 miljonus tonnu, kas ir par 1,8 miljoniem tonnu jeb 20% vairāk nekā pagājušajā gadā.
Turpina pieaugt ar prāmju operatora Stena Line prāmjiem pārvadāto kravu un pasažieru skaits. Līniju starp Ventspili un Nīneshamni Zviedrijā izmantojuši par 17 975 pasažieriem jeb 33% vairāk, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu. Savukārt Ro-Ro kravu apjoms Ventspils ostā palielinājies par 166 tūkstošiem tonnu jeb 24%, kas vēl aizvien ir lielākais pārvadātais Ro-Ro kravu daudzums starp Latvijas ostām.
Vairumā Ventspils ostas termināļu novērojams kravu pieaugums, tomēr atsevišķos termināļos šogad ir fiksēts arī kravu kritums, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu. SIA ””Ventspils Nafta” termināls” pirmajos šī gada piecos mēnešos pārkrāvis par 195 tūkstoš tonnām jeb 5% mazāk nekā pirms gada, sasniedzot 3,8 miljonus tonnu lielu kravu apjomu. Terminālī tiek izmantota viena trešā daļa no iespējamās jaudas.
Vēl aizvien vismazāk noslogotais terminālis Ventspilī ir AS „Kālija parks”, kur piecos mēnešos pārkrauti 175 tūkstoši tonnu, kas sastāda tikai 6% no kopējās termināļa jaudas.
Ventspils brīvostas pārvalde turpina investēt ostas infrastruktūras attīstībā, uzlabojot termināļu darbību un konkurētspēju. Ieguldījumi infrastruktūras izbūvē, atjaunošanā un uzturēšanā ir Ventspils brīvostas pārvaldes aktivitāšu prioritāte. Tādējādi Ventspils brīvostas pārvalde īsteno savu galveno – teritorijas attīstītāja – funkciju, nodrošinot labākos apstākļus ostas termināļu un rūpniecisko uzņēmumu attīstībai un vienlaikus piedāvājot pakalpojumus par zemākajām ostu maksām Baltijas jūras austrumkrastā.
Komentāri (3)
Caur kuru terminaalu notiek ro-ro kravu un pasažieru apjoma pieaugums?
Pieminēti tikai "sliktie"
Vienu kuģi beidzot noķēruši ostā!!!
Papīrs jau pacieš visu, drukāt var dajebko, un ciparus var nopirkt.....
Prāmju operators Stena Line darbojas kā regulāra līnija, un izmanto piestātnes, kuras atrodas Noord Natie Ventspils Terminals teritorijā, gan arī pasažieru termināla un kravu termināļa ēkās, kas nav NNVT nomātajā teritorijā. Biļetes un kravu pārvadātāji tiek piesaistīti patstāvīgi, tāpēc arī kravu apgrozījums Stena Line tiek uzskaitīts atsevišķi. NNVT iesaiste Stena Line kravu apstrādē nav liela, bet, protams, ir būtiska, lai kravas varētu tikt krautas.