2017.gada marts bija Ventspils ostā strādājošo termināļu šī gada veiksmīgākais mēnesis – kopā pārkrauti 2,6 miljoni tonnu, kas ir par 21% vairāk nekā pagājušā gada martā. Kopā pirmajos trīs 2017.gada mēnešos Ventspils ostas termināļi pārkrāvuši 7,1 miljonu tonnu, kas ir par 17% vairāk nekā pirms gada.
Termināļu kravu apgrozījums par 17% pārsniedz pagājušā gada rādītājus
22017.gada pirmajos trīs mēnešos privātie termināļi, kas strādā Ventspils brīvostā, pārkrāvuši par vienu miljonu tonnu vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Gada plānotais kopapjoms šobrīd tiek pārsniegts par 2,1 miljonu tonnu. Palielinājums panākts galvenokārt uz akmeņogļu, dzelzsrūdas koncentrāta, čuguna, arī Ro-Ro kravu rēķina. Tomēr atsevišķi kravu veidi, piemēram, naftas produkti, turpina samazināties.
Lielākais terminālis Ventspils ostā SIA “”Ventspils Nafta” termināls” šo gadu sācis ar 398 tūkstošus tonnu jeb 14% lielu kravu kritumu salīdzinot ar pagājušo gadu. Trīs mēnešos šajā terminālī pārkrauti nepilni 2,5 miljoni tonnu, kas ir vien trešā daļa no termināļa jaudas.
Vismazāk noslogotais terminālis Ventspilī aizvien ir AS “Kālija parks” – trīs mēnešos pārkrauti 115 tūkstoši tonnu, kas ir tikai 7% no termināļa jaudas.
Aktīvi darbs norit tikai pagājušā gada vidū darbu sākušajā SIA “Eurohome Latvija”, kur trīs mēnešos pārkrauti 219 tūkstoši tonnu čuguna.
Turpina palielināties ar prāmju operatora Stena Line prāmjiem pārvadāto kravu un pasažieru skaits. Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo posmu, līniju starp Ventspili un Nīneshamni Zviedrijā izmantojuši par 9580 (+31%) pasažieriem vairāk nekā pirms gada. Ro-Ro kravu apjoms Ventspils ostā palielinājies par 16%.
Ventspils brīvostas pārvalde turpina investēt ostas infrastruktūras attīstībā, uzlabojot termināļu darbību un konkurētspēju, nepalielinot termināļu izdevumus. Ieguldījumi infrastruktūras izbūvē, atjaunošanā un uzturēšanā ir Ventspils brīvostas pārvaldes aktivitāšu prioritāte. Tādējādi Ventspils brīvostas pārvalde īsteno savu galveno – teritorijas attīstītāja – funkciju, nodrošinot labākos apstākļus ostas termināļu un rūpniecisko uzņēmumu attīstībai, un vienlaikus piedāvājot pakalpojumus par zemākajām ostu maksām Baltijas jūras austrumkrasta ostās.
Komentāri (2)
pēc kā tiek rēķināta termināla jauda? pēc tā cik kvalitatīvi tiek uzglabātas kravas?
Kurš ir tas termināls, kam ro-ro un pasažieru parvadājumu palielināšanās?