Ventspils ostā šajā nedēļā pietauvojušies un kravas uzņēmuši divi milzīgi tankeri. Abu kuģu lielo izmēru un iegrimes dēļ tie var piestāt tikai tādā ostā, kas spēj nodrošināt atbilstošu infrastruktūru, servisu un kuģošanas kanāla dziļumu - Ventspils osta to var.
Varenā ostā ienāk vareni kuģi
11Naktī uz 5.martu Ventspils ostas 33.piestātnē pietauvojās 244 metrus garais un 42 metrus platais tankeris MINERVA ARIES ar Maltas karogu. Lielais kuģis uzņēma 100 tūkstošus tonnu dīzeļdegvielas.
Savukārt blakus, 32.piestātnē, 6.martā pietauvojās 274 metrus garais un 48 metrus platais tankeris KRITI ISLAND ar Grieķijas karogu. Tankeris ieradās pēc 127 tūkstošus tonnu lielas mazuta kravas. Jāpiebilst, ka šis ir ļoti liels platums Panamax tipa kuģiem.
Abi tankeri ir patiešām vareni, salīdzinājumam – kuģi stiepjas gandrīz deviņstāvu ēkas augstumā, to garums ir vēl iespaidīgāks. Tankeris MINERVA ARIES ir nedaudz garāks kā divi viens aiz otra novietoti Ventspils futbola laukumi, bet KRITI ISLAND garums atbilst diviem ar pusi futbola laukumiem.
Tik lielu kuģu ienākšana Ventspils ostā nu jau ir uzskatāma par ierastu ikdienu, un ostas darbiniekus nepārsteidz – viss notiek kā parasti. Šajā gadā ostā ienākuši jau 15 lielie tankeri, kas bijuši lielāki par 240 metriem!
Kuģu būves industrija nepārtraukti attīstās, un kravas kuģi kļūst aizvien lielāki un iespaidīgāki. Jo lielāks kravas kuģis, jo vairāk tas spēj pārvadāt, un divu vai vairāku mazāku kuģu vietā pietiek ar vienu, bet ļoti lielu. Lielo kuģu īpatsvars tikai palielināsies, tāpēc arī ostām ir jāattīstās un jānodrošina visa nepieciešamā infrastruktūra, lai šādi milzeņi spētu ostā ienākt. Tas ir ļoti svarīgs faktors, lai osta būtu konkurētspējīga, un to izvēlētos lielie jūras kravu pārvadātāji.
Ventspils brīvostas pārvalde mērķtiecīgi strādā pie Ventspils ostas attīstības. Kā Baltijas jūras austrumu piekrastes dziļākā osta mēs spējam apkalpot lielākos kuģus, kādi ienāk Baltijas jūrā. Ostas maksimālais dziļums ir 17,5 m, osta var apkalpot kuģus ar maksimālo iegrimi 15 m.
Komentāri (11)
nu un ko nu tagat darism ?
Varenā ostā pēc varenas prihvatizācijas turpina notikt varenas cūcības,Visvarenākais tagad ir KĀLIJA PARKS.
Liela osta ,lieli kuģi un apkārt esošie uzņēmumi , kam tas viss pieder?Vai pilsētai , valstij vai tomēr lielākais vairums privātpersonām?Kas lielāko peļņas daļu saņem , vai tie strādnieki ,kuriem maksā salīdzinoši maz uz padarītā fona , vai saimnieki-miljonāri? Tādi neērti jautājumi ,vai ne ?
Kam pieder Ventspils-tāds ir jautājums.
Viņš PATS droši vien domā ka viņam tā Ventspils arī pieder.Ja viņš tā nedomātu,tad nebūtu apsūdzēts smagos noziegumos.
šitas raksts atgādina tos propagandas plakātus no padomju laikiem, kura tiek slavināts darbs un partija
Gribēju apskatīt,tikai informācija atnāca par vēlu. Ostas pārvalde varēja informēt ātrāk. Par kuģu ienākšanu ostā pārvalde zina kādu nedēļu ātrāk. Uzskatu to par nolaidību.
beidz murgot. kuģis nāk, kad kravas īpašnieks prasa. tas var būt uz sitiena, tas var būt mēnesi iepriekš izplānots
Te būs,kur apskatīties,kādi kuģi ostā.Informācija atjauninās regulāri.
https://www.marinetraffic.com/
Kas Tu par viltus ,,opaps ". Kā Tu varēji ielāgoties ar svešu paroli no cita e-pasta ????? Kur skatās portāla uzraugs ?
Gan jau tu pats tas arī esi.Tomēr gads pagājis,un taču tomēr opaps tu esi.