Siltais rudens ir labvēlīgs darbiem vienā no unikālajiem Ventspils brīvostas objektiem – Ziemeļu mola viļņlauža rekonstrukcijai. Līdz gada beigām darbus plānots pabeigt.

Viļņlauža rekonstrukcijas darbu izpildes līgums starp Ventspils brīvostas pārvaldi un iepirkumu konkursa uzvarētāju – pilnsabiedrību GTL GT Inspekt – parakstīts šā gada maijā, darbi ilgst jau piecus mēnešus, stāsta inženiere hidrotehniķe Viktorija Bursakovska. Viļņlauža rekonstrukcijas projekts paredz nostiprināt tā pamatus un nomainīt bojātos tetrapodus, kā arī pārbūvēt tehnoloģisko tiltiņu, pa kuru var droši pārvietoties pa viļņlauzi, piemēram, lai apkalpotu navigācijas zīmi. Viļņlauzis ir unikāls objekts, un tādas būves renovācijas darbi notiek pirmo reizi Ventspilī, norāda Bursakovska. Hidroceltniecības kompānijas GTL darbu vadītājs Igors Ļimonovs, kuram ir liela darba pieredze dažādās ostās, apstiprina, ka katrs viļņlauzis ir savā ziņā unikāls. Interesants konstrukcijas ziņā ir arī viļņlauzis Ventspils ostā, uzskata darbu vadītājs.

 

Rekonstrukcijas laikā viss objekts sadalīts trīs posmos. Mola gabalā 140 metru garumā, viļņlauža priekšpusē, darbi jau tuvojas izskaņai: ir nostiprinātas konstrukcijas un ieklāts jauns asfaltsegums, atlicis tikai nepabeigts neliels 20 metru posms, stāsta Ļimonovs. Galvenie patlaban veicamie darbi ir jaunas viļņlauža dzelzsbetona sienas būvniecība un kodola nostiprināšana būves iekšpusē, izmantojot akmeņus un betonu. Būves beigās vēl ir jānomaina navigācijas zīme, jo tā savu laiku jau nokalpojusi, stāsta Bursakovska. Paredzēts nomainīt arī pamatu zem navigācijas zīmes, piebilst Ļimonovs.

 

Ziemeļu mola viļņlauža rekonstrukcijas un stiprināšanas darbus plānots pabeigt decembrī. Pateicoties siltajam rudenim, var mierīgi veikt hidrotehniskos darbus, kuri ir atkarīgi no laika apstākļiem. Pagaidām visi darbi norit pēc grafika, saka Bursakovska. Tagad viļņlauža rekonstrukcijā darbojas ekskavators, frontālais iekrāvējs un betona sūknis, tiks iesaistīts arī 30 tonnu kravnesības autoceltnis, stāsta Ļimonovs.

 

Ziemeļu mols būvēts 1976. gadā kā viens no ostas naftas ķīmiskā rajona objektiem. Naftas ķīmiskais rajons tika veidots naftas, naftas produktu un ķīmisko kravu iekraušanai Ventspils ostā. Mola speciālā konstrukcija – viļņlauzis – ir paredzēta ostas akvatorijas aizsardzībai no viļņiem un smilšu sanesumiem. Viļņlauža galveno funkciju veic betona tetrapodi, kas uzstādīti būves pamatā. Viļņlauža rekonstrukcija nav bijusi veikta kopš tā nodošanas ekspluatācijā, gandrīz 40 gadu laikā tā konstrukcijas ir cietušas no korozijas. Piemēram, pilnībā izrūsējusi viļņlauža rievsiena un tehnoloģiskais tiltiņš, skaidro Ļimonovs. Būvnieki sola, ka pēc rekonstrukcijas viļņlauzis godam kalpos vēl vismaz pusgadsimtu. Rekonstrukcija tiek līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondiem.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: