Šoruden daļa no Ventspils brīvostas pārvaldes autoparka automašīnām aizstātas ar elektromobiļiem, kuru iegādei izmantots Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansējums. Braucēji stāsta, ka auto ir ērti un ekonomiski pārbraucieniem no vienas pilsētas vietas uz otru.
Ekonomiskais transports arī brīvostā
0Ventspils brīvostas pārvaldes ēku pārzinis Auseklis Prūsis atklāj, ka elektromobilis ripo klusi un labi un ir ļoti ekonomisks, jo simts kilometru pa pilsētu var nobraukt, iztērējot tikai nedaudz vairāk par diviem eiro. Parasti uzlādēt to viņš liekot pa nakti, jo elektroenerģijas atjaunošana ilgst aptuveni astoņas stundas. «Pagaidām Ventspilī vēl nav ātrās uzlādes staciju. Tajās automobili var uzlādēt pusstundas laikā. Padzer kafiju, paēd pusdienas, un tikmēr uzlādējas. Tiek plānots, ka nākotnē elektromobiļu uzlādes punkts tiks izveidots Pārventā – Tehnoloģiju parkā,» stāsta ēku pārzinis, kas ar elektromobili darba vajadzībās brauc jau vairāk nekā mēnesi. Pirmā lieta, pie kuras esot bijis grūti pierast, – elektromobilim nav skaņas, tādēļ īpaši jāuzmanās pie gājēju pārejām, jo cilvēki nedzird to tuvojamies.
Vienlaikus Prūsis atklāj, ka elektromobilis ir piemērots tikai pārbraucieniem pa pilsētu – tas labi ripo pa gludām ielām, jo akumulators, kas ir elektromobiļa svarīgākā detaļa, atrodas gana zemu, tādēļ īpaši jāuzmana.
Videi draudzīgo un ilgtermiņā ekonomiski izdevīgo risinājumu autoparka atjaunošanai Ventspils brīvostas pārvalde varēja izvēlēties, pateicoties Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta piešķirtajam līdzfinansējumam.
Šā gada augustā Ventspils brīvostas pārvalde iegādājās četrus Volkswagen Up! elektromobiļus no SIA Moller Auto Latvia, kas piedāvāja visizdevīgāko darījumu. Visu elektromobiļu kopējā cena ir 105 952 eiro, no tiem 43 781,82 eiro sedz Klimata pārmaiņu finanšu instruments. Klimata pārmaiņu projekta mērķis ir siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana.
Volkswagen Up! elektromobiļu emisija ir nulle, un šie elektromobiļi aizstāj 1994.–1998. gadā ražotos fosilās degvielas automobiļus. Elektromobiļu izmantošana ļāvusi ekonomēt finanšu līdzekļus. Fosilās degvielas automobiļu izmaksas uz 100 km bija līdz pat 15,4 eiro, turpretī elektromobiļu izmaksas uz 100 km nepārsniedz 2,4 eiro. Turklāt tehniskā apskate elektromobiļiem vajadzīga ik pēc 25 000 km liela nobraukuma, līdz ar to nākamgad tehniskās apskates nav plānotas. Elektromobiļus dienesta vajadzībām izmanto Ventspils brīvostas pārvaldnieka palīgs, vecākais ostas uzraugs, ēku pārzinis un būvinženieri.
Elektromobiļu iegāde Ventspils brīvostas pārvaldes vajadzībām īstenota, pateicoties Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansētajam projektu konkursam Siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšana transporta sektorā – atbalsts elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras ieviešanai.
Komentāri (0)