Ventspilnieki pievērsuši uzmanību tam, ka ostā līdzās citām kravām ik pa laikam parādās militārā tehnika. Jau gandrīz astoņus gadus NATO militārās tehnikas pārkraušanu no prāmjiem uz dzelzceļa platformām (un otrādi) Ventspils brīvostā veic Noord Natie Ventspils Terminals (NNVT).
Osta kā distribūcijas centrs
0Augustā NNVT kārtējo reizi pārkrāva no dzelzceļa platformām prāmī kara tehniku – šoreiz Latvijas Nacionālo bruņoto spēku tehniku, kas tika transportēta uz mācībām Vācijā, stāsta NNVT valdes locekle Viktorija Zeļenkeviča. Septembrī tehnika atgriezīsies no mācībām – un, jācer, atkal caur Ventspili. Piesaistot NATO valstu kara tehnikas pārkraušanas pasūtījumus, Ventspils terminālis tādējādi cenšas gūt labumu kā papildu ienākumus sev un arī ostai un pilsētai kopumā, kā arī iesaistītajiem pārvadātājiem, piemēram, dzelzceļam, norāda Zeļenkeviča.
Runājot par sadarbību ar prāmju kompāniju Stena Line, termināļa vadītāja uzsver pozitīvu jaunumu – prāmju reisu no Ventspils uz Zviedrijas ostu Nineshamnu skaita palielināšanu no iepriekšējām piecām reizēm līdz sešām reizēm nedēļā. Prāmis uz Zviedriju arvien vairāk atgādina ērtu tiltu starp Baltijas austrumu krastu un Skandināviju, turklāt maršruts Ventspils–Nineshamna ir visīsākais savienojums šajā virzienā. Prāmis ceļā pavada 11 stundas un veic sešus reisus nedēļā – šis savienojums ir ļoti ērts kravu nosūtītājiem. Pateicoties tam, ir palielinājies Latvijas kravu eksports uz Zviedriju, stāsta Zeļenkeviča. Piemēram, uz Skandināviju caur Ventspils ostu iet kokskaidu plātnes no Bolderājas un dzelzsbetona bloki no Liepājas, Lietuvas dzelzsbetona konstrukcijas un citas kravas. Ventspils terminālis tradicionāli uzņem lielgabarīta kravas, piemēram, Saldus uzņēmuma Norplast ražotos stiklšķiedras izstrādājumus – konstrukcijas naftas vadu aizsardzībai un milzīgus 8 metrus garus un 4 metrus augstus baseinus zivju audzēšanai. Kravas saņēmējs atrodas Norvēģijā.
NNVT ir līgums ar tiešo līniju no ASV uz Sanktpēterburgu. Šā gada pavasarī terminālī no kuģa uz dzelzceļa platformām tika pārkrauta smagā tehnika – katerpīlāri, kas tika vesti no Amerikas pilsētas Baltimoras uz Sibīriju. Kā pozitīvu un vērtīgu pieredzi Zeļenkeviča min arī sadarbību ar kompāniju Stena Line un Krievijas kompāniju Transkontainer pilotprojektā, apkalpojot tranzītkoridoru starp Skandināviju un NVS valstīm. Šajā projektā, kas aizsākās aptuveni pirms gada, NNVT pārkrauj sākumā tukšus konteinerus, kurus transportē pa dzelzceļu. Tos iekrauj prāmī un nosūta uz Zviedriju. Tur konteineros ieliek kravu, un tie atgriežas atpakaļ Ventspilī, kur NNVT tos pārkrauj no prāmja uz dzelzceļa platformām. Tranzīta koridoru, kas iet caur Ventspili, kravu nosūtītāji un kravu saņēmēji jau novērtējuši kā ērtu un ātru preču piegādes veidu lielos attālumos.
Veiksmīga sadarbība ar kuģu un dzelzceļa operatoriem, apkalpojot tranzīta koridorus, ir iespējama, pateicoties Ventspils brīvostas priekšrocībām – ir dziļūdens piestātnes, osta ziemā neaizsalst, visas muitas procedūras tiek ātri noformētas, saka Zeļenkeviča. Ventspils osta ir pieejama kravu novietošanai un ilgstošai uzglabāšanai, kas padara to par preču distribūcijas centru no jebkuras pasaules nostūra uz Eiropu un Skandināviju, piebilst vadītāja. Pateicoties tam, ka Ventspils brīvostas pārvalde uzbūvējusi jaunu koksnes termināli kompānijai Ventplac, kas agrāk aizņēma NNVT teritoriju, kompānijai radušās papildu iespējas attīstībai šajā virzienā.
Komentāri (0)