Brīvosta turpinās pievedceļu izbūvi ne vien šogad un nākamā gada pavasarī, bet arī turpmākajos gados, jo Eiropas fondu finansējums tam tiks atvēlēts arī nākamajā plānošanas periodā. Šovasar notiek ceļu būves darbi, darot ērtāku braukšanu gan kravas transportam, gan pilsētas iedzīvotājiem.
Būvē un būvēs vēl
0Ventspils brīvostas pārvaldes tehniskās nodaļas vadītājs Māris Petrovskis atgādina, ka jau iepriekšējos gados izbūvēti un rekonstruēti vairāk nekā divdesmit ielu posmi, taču ar to vērienīgais Ventspils ostas pievedceļu projekts nav noslēdzies. Jau šobrīd notiek ielu būvdarbi, taču pavisam nesen iegūtais papildu finansējums ļaus tos turpināt un rekonstruēt vairāk ielu posmu, nekā sākotnēji tika plānots.
Pievedceļu izbūve tika sākta 2010. gadā, piesaistot finansējumu vairāk nekā 28 miljonu eiro apmērā no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Turklāt nesen tika pieņemts lēmums pievedceļu izbūvē ieguldīt papildu 8,3 miljonus eiro un pagarināt projektu līdz nākamā gada vasarai. Tāds papildinājums kļuvis iespējams, jo šajā plānošanas periodā valstī palikuši neapgūti Eiropas fondu līdzekļi, ko valdība vienojusies atvēlēt ceļu izbūvei. Ventspils brīvostai līdz ar to radusies iespēja vēl papildus rekonstruēt desmit ielu posmus.
Šobrīd ielu būvdarbi notiek gan Ventas labajā, gan kreisajā krastā. Tāpat kā iepriekš, rekonstruējot ielas, tiek izbūvētas arī inženierkomunikācijas zem tām. Īpaši svarīgi tas bija pilsētas nomaļākajos rajonos, kur iedzīvotāji, pateicoties rekonstrukcijai, tika pie ilgi gaidītā centrālā ūdensvada un kanalizācijas sistēmas. Taču galvenais projekta Pievedceļu rekonstrukcija Ventspils brīvostas termināļiem un industriālajām zonām uzdevums ir nodrošināt ērtu, drošu un netraucētu kravas transporta plūsmu uz ostas termināļiem un rūpnīcām un no tiem. Ieguvēji ir arī Ventspils iedzīvotāji, jo pievedceļi tajā pašā laikā ir arī ielas, pa kurām ikdienā pārvietojas ventspilnieki. Jo tās ērtākas, līdzenākas, jo mazāk laika jāpatērē ceļā un mazāk ķibeļu ar auto – to nebojā un nedrebina dziļas bedres.
Ielu rekonstrukcijas projektam ir vairāki posmi. Tādēļ dažviet iela ir nevis vienā reizē izbūvēta visā garumā, bet katru gadu veikta viena posma rekonstrukcija.
Šovasar kārta pienākusi vairākiem ielu posmiem. Tiks izbūvēta Krasta iela posmā no Virves līdz Medus ielai, Dzintaru iela no Ziemeļu ielas 21 līdz Dzintaru ielai 92, Sanatorijas iela, kā arī industriālās zonas pievedceļš Kaiju ielā 68. Būvdarbi sākušies Kustes dambī, kas tiks rekonstruēts posmā no Fabrikas ielas līdz Robežu ielai, kā arī no Robežu ielas līdz pat pilsētas administratīvajai robežai. Tāpat rekonstrukcija sākta arī Latgales ielā un Celtnieku ielā.
Par iegūto papildu finansējumu rekonstruēs vairākus ielu posmus, daļu no darbiem sāks jau šī gada rudenī, bet darbus turpinās arī nākamā gada pavasarī un vasaras sākumā. Ieplānots rekonstruēt Lielo prospektu posmā no Lāčplēša ielas līdz Brīvības ielai, Jēkaba ielu no Ganību līdz Bebru ielai, Dzelzceļnieku ielas savienojuma atzaru no Kustes dambja līdz pagriezienam, Brīvības ielu no Lielā prospekta līdz Latgales ielai, Kroņa ielu no Vasarnīcu līdz Loču ielai, kā arī divus posmus, kas ved uz industriālo zonu Rūpniecības ielā un Fabrikas ielā. Tāpat papildu izbūvējamajiem posmiem jāpieskaita laukuma izbūve pie piestātnes 40A, kas atrodas iepretim teātra namam Jūras vārti.
Kustes dambī notiek aktīvi būvdarbi. Satiksme tiek regulēta ar luksoforiem.
Rekonstrukcijas kārtu sagaidījusi Latgales iela. Tur noris ielas remontdarbi.
Arī Pārventā – Celtnieku ielā – būvdarbi ir sākti.
Konkurss tuvākajā laikā tiks izsludināts arī par Inženieru ielas rekonstrukciju posmā no Dzeņu līdz Katoļu ielai.
Tuvākajā laikā tiks izbūvēts Krasta ielas posms no Medus līdz Virves ielai.
Šobrīd notiek pretendentu piedāvājumu izvērtēšana. Lielajā prospektā – posmā no Lāčplēša ielas līdz Brīvības ielai – remontdarbi tiks sākti rudenī.
Komentāri (0)