Vecā Zvejas osta, kas mūsdienu ostas leksikā vairāk zināma kā Ventspils brīvostas pārvaldes flotes Ziemas osta, tiek gatavota rekonstrukcijai.
Rekonstruēs Ziemas ostu
0Ziemas ostā regulāri bāzējas daļa Ventspils brīvostas pārvaldes flotes, stāsta Tehniskās daļas vadītājs Māris Petrovskis. Šeit stāv naftas savācējkuģi, gultnes dziļuma mērīšanas kuģis Skauts, ūdenslīdēju kuģis Neptūns. Ziemā un naktīs ziemas ostā atpūšas ekskursiju kuģis Hercogs Jēkabs. Vēl šeit ir vieta arī diviem krasta apsardzes kuģiem. Ir pienācis laiks atjaunot Ziemas ostu, kas būvēta 19. gadsimta beigās. Šogad sāksies ostas rekonstrukcija, kuras laikā paredzēts kapitāli rekonstruēt piestātnes hidrotehniskās konstrukcijas. Ventspilniekiem daudz saistošāka varētu šķist tā projekta daļa, kas paredz piegulošās teritorijas labiekārtošanu, stāsta Petrovskis. Labiekārtošanā būs iekļautas interesantas un neparastas formas – trīs veidojumi, kas simbolizēs jūras viļņus.
To konstrukciju veidos betona atbalsta sienas ar speciālu faktūru, kas pildītas ar kaltā granīta bruģi. Šajā pašā teritorijā paredzēts uzbūvēt autostāvvietu 39 transporta vienībām, lai ostas darbiniekiem un Ventspils brīvostas pārvaldes kuģu komandām būtu, kur novietot savas automašīnas.
Teritorijas starp Ziemas ostu un Valdemāra ielu labiekārtojums piešķirs šai pilsētas daļai jaunus vaibstus, cer Tehniskās nodaļas vadītājs. Vēlāk turpat netālu uz postamenta tiks uzstādīts loču kuģis Rota, kas jau savu laiku ir nokalpojis un devies pelnītā atpūtā.
Patlaban tuvojas izskaņai Ziemas ostas rekonstrukcijas veikšanas un līdzās esošās teritorijas labiekārtošanas iepirkumu procedūra. Līdz 27. martam pretendenti vēl var iesniegt savus piedāvājumus, bet aprīļa beigās vai maija sākumā, visticamāk, kļūs zināms galvenā darbuzņēmēja vārds un sāksies būvdarbi. Projekta īstenošanas termiņš – 7 mēneši. Plānotās projekta izmaksas ir 3,3 miljoni eiro.
Ziemas ostas rekonstrukcijas projekts ietilpst ES Kohēzijas fonda finansētajā programmā Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība. Programma tiek īstenota kopš 2010. gada, tajā ir iekļauti vairāki svarīgi ostas objekti. Viens no tiem ir realizēts 2011. gadā – veikta Ventas kanāla krasta stiprināšana, stāsta Petrovskis.
Šogad ostas infrastruktūras attīstība turpinās – rekonstruēs ne tikai Ziemas ostu, bet arī Ziemeļu mola viļņlauzi un turpināsies 12. dziļūdens piestātnes būvniecību Ventas labajā krastā. Pavisam ostas infrastruktūras attīstībā no 2010. līdz 2014. gadam tiks investēti 21,5 miljoni eiro. Pēc Ziemas ostas rekonstrukcijas to izmantos ar tādu pašu mērķi, kāds tas ir tagad – kā stāvvietu Ventspils brīvostas pārvaldes kuģiem. Tomēr pēc projekta pabeigšanas ziemas ostas tagadējās aprises paliks pagātnē. Tāpēc, kamēr vēl nav sākusies aktīva būvniecība, pilsētas mērs un Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs aicina iedzīvotājus un pilsētas viesus par piemiņu nofotografēties uz pašreizējās Ziemas ostas fona.
Ziemas osta
*uzbūvēta – 19. gadsimta beigās
*vēsturiskie nosaukumi – Vecā zvejas osta, Winterhafen (Ziemas osta)
*garums – līdz 140 m
*platums – līdz 30 m
*dziļums iekšpusē – līdz 4m, upes pusē – līdz 6 m
*rekonstrukcija – 2014. gada otrā puse
*projekta izmaksas – 3,3 miljoni eiro
*līdzfinansējums – Eiropas Savienības Kohēzijas fonds
Komentāri (0)