Šobrīd aktīvi darbi notiek abpus Ventas paceļamajam tiltam. Vienā pusē top jaunais sauskravu terminālis, taču Ventas labajā krastā būvē 12. piestātni. Soli pa solim labais krasts tiek atkarots dabai, iegūstot ostas pilsētai atbilstošu izskatu.
Piestātne pie tilta jau iegūst aprises (FOTO)
0Ventas labajā krastā, tieši pie paša tilta, proti, teritorijā, kas stiepjas no sulu termināļa līdz pat paceļamajam tiltam, notiek 12. piestātnes izbūve. Izbūvējot piestātni, tiks nostiprināts krasts un Ventas upes gultne ostas teritorijā. Līdz ar to tiks paaugstināta kuģošanas drošība ostas akvatorijā. Būtībā šī vieta Ventspils ostā ir pēdējā vieta, kur iespējams izveidot šādu dziļūdens piestātni.
Daļa no ostas piestātnes izbūves izmaksām tiek segtas no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļiem. Jāatzīmē, ka ir svarīgi izmantot šo fondu sniegtās iespējas, kamēr vēl Latvijas ostām tās ir pieejamas. Kopējās projekta izmaksas plānotas 11,170 milj. latu apmērā, no kuriem ES fondu līdzfinansējums ir 6,4 milj. latu. Ventspils brīvostas 12. piestātnes būvniecība ir projekta Ventspils brīvostas infrastruktūras attīstība sastāvdaļa. Projekta realizācijā ietilpst arī Ventspils brīvostas pārvaldes flotes piestātņu rekonstrukcija un Ziemeļu mola viļņlauža renovācijas darbi, kā arī ostas kanāla krasta nostiprinājuma izbūve teritorijā pie Ventspils ostas kapteiņdienesta.
Būvdarbus veic PC HOCHTIEF Solutions un LNK Industries, kas saskaņā ar iepirkuma procedūru noslēgusi līgumu ar Ventspils brīvostas pārvaldi par specifiskajiem būvdarbiem. Būvprojekta autors un autoruzraugs ir personu apvienība LVCT, Hidrosfēra, projekta būvuzraudzību veic SIA Isliena.
Līdz ar piestātnes izbūvi tiks palielināta ostas caurlaide un būs iespēja paplašināt caur Ventspils ostu transportējamo kravu veidus. Tāpat šī piestātne ļaus palielināt augstākas pievienotās vērtības kravu īpatsvaru Ventspils ostā. Tā kā šai teritorijai jau pienāk arī dzelzceļš un autoceļš, tā savā veidā kļūs par multimodāla transporta koridora posmu.
Pie piestātnes varēs apkalpot kuģus, kuru garums būs līdz 225 metriem. Tās plānotā konstrukcija pieļauj nākotnē pie piestātnes izveidot pat 14 metru dziļumu.
Ņemot vērā to, ka šajā ostas daļā tiks izveidoti lielāki dziļumi, nekā tie ir tagad, esošā pilsētas sadzīves kanalizācijas dīkera vietā nepieciešams izbūvēt jaunu pilsētas sadzīves kanalizācijas dīkeru zem Ventas upes. Šī iemesla dēļ notiek darbi arī Ventas kreisajā krastā Tilta dārzā. Dīkers tiek izbūvēts no attiecīgas stiprības polietilēna apvalkcaurules (diametrs 630 mm), kurā tiks ievilkta polietilēna darba caurule (diametrs 400 mm). Projekta realizācijas laikā tiks izbūvētas divas dīkera apvalkcaurules 355 metru garumā katra un 20 metru dziļumā zem Ventas upes, skaitot no Ventas upes ūdens līmeņa nulles atzīmes, kā arī divi kanalizācijas spiedvadi, kuri tiks savienoti ar esošo pilsētas sadzīves kanalizācijas sistēmu. Vecais dīkers pēc jauno inženiertīklu pieņemšanas ekspluatācijā tiks demontēts.
Piestātnē būs iespējams pārkraut ģenerālkravas. Saistībā ar piestātnes darbību nākotnē plānots izmantot un attīstīt Ventspils brīvostas teritoriju Fabrikas ielā apmēram 6 ha platībā. Tā ir teritorija, kuru kādreiz izmantoja AS BMGS, un teritorija pāri Dzintaru ielai apmēram 4 ha platībā, kuru savulaik izmantoja VAS Latvijas Dzelzceļš. Būvdarbi tika uzsākti 2013. gada augustā; saskaņā ar līgumu tie jāpabeidz līdz 2015. gada janvārim.
Ostas kanālu padziļinās līdz 12,5 metriem, pārbūvēs kanalizācijas dīkeru, rekonstruēs dzelzceļa pievadu un izbūvēs arī kraujlaukumu ar visu nepieciešamo infrastruktūru.
Šādi šajā vietā izskatījās vasarā.
Komentāri (0)