Kopš sestdienas ir slēgta kustība pār Ventas tiltu, kur jau sākušies vecā slēgmehānisma demontēšanas darbi un jaunā mehānisma uzstādīšana. Tagad uz tilta saimnieko AS SZMA V darbinieki un speciālisti, kuri trīs gadu laikā, kamēr tiek ekspluatēts paceļamais tilts, jau pierādījuši savu augsto kompetences līmeni, apkalpojot tā sarežģītos mehānismus.
Darbi uz tilta jau sākušies
0Nedēļas nogalē uz Ventspili no Nīderlandes rūpnīcas tika atvests paceļamā tilta jaunais slēgmehānisms, stāsta Nīderlandes kompānijas Witteveen+Bos Latvia, kas projektēja Ventas paceļamo tiltu, projektu vadītājs Oskars Zivtiņš. Nepilnu trīs gadu laikā, kamēr tilts tiek ekspluatēts, tapis skaidrs, ka starp slēgmehānisma konstrukcijām abos paceļamajos laidumos rodas pārlieku liela kustība, jo nav blīva saslēguma. Ar laiku slēgmehānisma vibrācija varētu negatīvi ietekmēt tilta konstrukciju. Tādēļ projektētāju kompānija Witteveen+Bos Latvia, kas izvēlējās slēgmehānisma modeli, nolēma to nomainīt par saviem līdzekļiem, kamēr nav pagājis tilta ekspluatācijas garantijas laiks.
Tomēr pirms jaunā mehānisma uzstādīšanas ir jādemontē vecais, ko tieši tagad arī veic SZMA V speciālisti. Vakar no rīta uz viena no tilta laidumiem jau bija demontēti logi, no kuriem izbīdās slēgmahānisma kustīgās daļas, un paši slēdzēji. Šonedēļ speciālisti plāno pabeigt vecā mehānisma demontāžu un sākt gatavoties jaunā uzstādīšanai. Vajadzēs veikt mērījumus precīzai mehānisma uzstādīšanai, pēc tam sāksies montāžas darbi. Jaunais slēgmehānisms atšķiras no vecā ar savu konstrukciju – tam tiek regulēts bīdāmo slēgmehānisma daļu stāvoklis logos, tādējādi var panākt jebkuru pieguluma blīvumu. Darbi notiek uz speciālām platformām, kuras kompānija izgatavojusi savu darbinieku drošībai un ērtībai.
Kā jau agrāk informējām, slēgmehānismu nomaiņas darbus uz Ventas tilta paredzēts pabeigt līdz 3. novembrim. «Mēs esam ieinteresēti, lai darbi tiktu pabeigti pēc iespējas ātrāk un pilsēta atkal varētu izmantot tiltu,» sacīja SZMA V pārstāvis.
Satiksmes organizācijas shēmu Ventas tilta slēdzējmehānisma remontdarbu laikā skatīt ŠEIT!
Komentāri (0)