Sākušies būvniecības darbi deviņos jaunos objektos, kurus Ventspils brīvostas pārvalde plāno izbūvēt šogad, realizējot projektu Pievedceļu rekonstrukcija Ventspils brīvostas termināļiem un industriālajām zonām.

Šā gada objekti svarīgi ne tikai ostas termināļiem un rūpniecības uzņēmumiem, bet arī ventspilniekiem, kas iegūs labiekārtotas ielas pie savām mājām. Šogad ielu rekonstrukcija notiek Pārventā, dzelzceļa stacijas rajonā un divās Ventspils brīvostas industriālajās zonās.

 

Pārventā tiek rekonstruēta Siguldas, Dzintaru un Maskavas iela. Cietais segums tiks uzklāts uz pievedceļa Rūpniecības iela, kur vienmēr ir bijusi rūpnieciskā zona un arī tagad ir vairāki nelieli uzņēmumi, bet nākotnē, iespējams, būs arī jauni. Kaiju ielā 9 uzbūvēs autostāvvietu Ventspils Augsto tehnoloģiju parka pašreizējo uzņēmumu ērtībai un tiem, kas vēl tikai lūkojas šīs industriālās zonas virzienā. Savukārt ielu rekonstrukcija dzelzceļa stacijas rajonā pārskatāmā nākotnē nodrošinās kvalitatīvus pievedceļus topošā universālā termināļa teritorijai. Jaunā termināļa izveide sāksies ar 12. dziļūdens piestātnes izbūvi, kas ieplānota šogad.

 

Iedzīvotāji no mikrorajona, kur šogad sākās rekonstrukcija un labiekārtošana, gaidījuši šo brīdi jau sen. No dzelzceļa rajona nereti saņemtas sūdzības par to, ka iedzīvotāji jūtas aizmirsti un pamesti. Beidzot arī viņu ielās parādījusies remonta un būvniecības tehnika. Svetlana no 6 dzīvokļu dzīvojamās mājas Lokomotīves ielā saka, ka braucamās daļas sliktā seguma dēļ ikreiz, kad pa ielu aizbrauc kravas mašīna, notrīc visa māja. Svetlanai piekrīt arī viņas kaimiņš Jurijs, kas priecājas, ka iela mājas priekšpusē kļūs skaista un ērta. Sarmīte, kas dzīvo kaimiņu mājā, ir apmierināta, ka pēc ielas remonta viņas mašīnai vairs nevajadzēs lēkāt pa bedrēm.

 

Dzelzceļnieku ielā darbi sākušies ar stacijas laukuma rekonstrukciju un labiekārtošanu. Tas ir ļoti noderīgi arī tādēļ, ka tikko ir pabeigta dzelzceļa stacijas vēsturiskās ēkas rekonstrukcija, ko veica Latvijas dzelzceļš. Pēc laukuma rekonstrukcijas šis pilsētas teritorijas stūrītis iegūs pabeigtu un skaistu izskatu. Par gaidāmo rekonstrukciju priecājas arī iedzīvotāji no Dzelzceļnieku ielas. Viņu dzīvojamās mājas ir izbūvētas vienotā kompleksā ar dzelzceļa staciju 20. gadsimta sākumā un ir vienas no nedaudzajām koka ēkām mūsu pilsētā, kas ir saglabājušās. Valdis Orlovskis, Broņislavs Romanovskis un Astrīda Koha lepojas ar to, taču sūdzas, ka, līstot lietum un kūstot sniegam, viņu mājas applūst. Ventspilnieki cer, ka rekonstrukcijas laikā tiks ierīkota lietusūdens kanalizācija un viņu problēma tiks atrisināta, bet iela pārstās putēt, kad pa to brauc automašīnas. Astrīda dzīvo Dzelzceļnieku ielā 35 gadus, tagad viņa ir pensijā, bet, kad bija jaunāka, strādājusi ostā, pieņemot un izsniedzot dzelzceļa kravas. Viņa atceras to laiku, kad iela vēl bijusi bruģēta. Valdis no bērnības atceras, kā veco sakumpušo Ventas tiltu ledus iešanas laikā aizrāva jūrā un Pārventas iedzīvotājiem, lai nokļūtu otrā krastā, vajadzēja izmantot pontonu pārceltuvi. Pirms aiziešanas pensijā Valdis strādājis ostas rūpnīcā. Boriss arī ir dzelzceļa mikrorajona ilgdzīvotājs. Viss viņa darba mūžs pagājis uz dzelzceļa, remonta un būvniecības iecirknī – sākumā viņš bijis ēku uzraugs, pēc tam būvdarbu vadītājs. Boriss remontējis visus sadzīves un sociālos objektus, kas kādreiz piederēja dzelzceļam, – peronu, bērnudārzu, veikalu, dzīvojamās mājas. Dzelzceļnieku ielas ilgdzīvotāji atminas tos laikus, kad dzīve šeit virmojusi – bijis savs klubs, pa visu pilsētu slavenā pirts, bijis pat savs avīžu kiosks, bet stacijā darbojusies kafejnīca, restorāns un frizētava. Tagad nekā tamlīdzīga vairs nav un Dzelceļnieku ielā valda pamestība. Tādēļ tās iedzīvotāji ar cerību gaida savas ielas rekonstrukciju.

 

Pievedceļu rekonstrukciju šogad veiks būvniecības kompānijas Ostas celtnieks, VIA un Variants.

 

Pievedceļu rekonstrukcija Ventspils brīvostas termināļiem un industriālajām zonām

 

  • realizācijas laiks – 2010.–2014. gads
  • kopējais apjoms – aptuveni 30 objektu
  • kopējās izmaksas – aptuveni 20 miljoni latu
  • līdzfinansējums no ES Kohēzijas fonda – 85%
  • rezultāts – aptuveni 26 km izbūvētu un rekonstruētu ielu

 

Šogad notiek izbūves un rekonstrukcijas darbi

 

  • Siguldas iela – no Tārgales ielas līdz Kurzemes ielai
  • Siguldas iela – no Tārgales ielas līdz Celtnieku ielai
  • Dzintaru iela – no Lidotāju ielas līdz Kantsonu kapiem
  • Maskavas iela
  • Dzelzceļnieku iela un stacijas laukums
  • Rūpniecības ielas pievedceļš
  • Publiskā stāvvieta Kaiju ielā 9
  • Lokomotīves iela
  • Depo iela

Labi gan ostai, gan iedzīvotājiem

 

Arnis Mazalis, Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks

– Šogad tiek turpināta projekta Pievedceļu rekonstrukcija Ventspils brīvostas termināļiem un industriālām zonām, kas iesākās 2010. gadā, realizācija. Šogad būvdarbi jāveic deviņos jaunos objektos un jābūt pabeigtam vienam objektam, kurā darbi uzsākti pagājušajā gadā – Embūtes ielas rekonstrukcijai. Darbi šajā objektā jau ir pabeigti, Embūtes ielu gatavo pieņemšanai ekspluatācijā, domāju, pēc Jāņiem tas tiks izdarīts. Veicot Embūtes ielas rekonstrukciju, Ventspils brīvostas pārvalde ņēmusi vērā iedzīvotāju ierosinājumus un uzstādījusi norobežojošas barjeras, nobraucot no viadukta pagriezienā uz Embūtes ielu. Iedzīvotāji uztraucās, ka pēc koku nozāģēšanas viņu mājas kļuvušas neaizsargātas no iespējamiem autotransporta satiksmes negadījumiem. Mēs apsekojām šo vietu, piekritām iedzīvotāju viedoklim un uzstādījām šeit norobežojošās barjeras. Darbi sākušies arī praktiski visos jaunajos šā gada objektos. Ventspils brīvostai svarīgi, ka rezultātā tiks rekonstruēti un labiekārtoti pievedceļi vairākām rūpnieciskām zonām, kur drīzumā, cerams, radīsies jaunas ražotnes vai tiks paplašinātas jau esošās. Tikpat svarīgi arī tas, ka labiekārtošana uzlabos ventspilnieku dzīves apstākļus, tiks sakārtota pilsētas teritorija un infrastruktūra. Mēs apzināmies, ka osta praktiski atrodas pilsētā, tādēļ, attīstoties termināļiem un rūpnieciskām zonām, jāņem vērā arī iedzīvotāju intereses. Savukārt pievedceļu rekonstrukcija dzelzceļa stacijas rajonā ostai svarīga sakarā ar 12. dziļūdens piestātnes būvniecību, kas jāuzsāk šogad, un perspektīvo piegulošās teritorijas attīstību. Labi, ka no tā iegūs arī šī rajona iedzīvotāji. Kopš pagājušā gada ielu remontiem Ventspilī tiek izvirzītas paaugstinātas prasības – kā pret būvniecības kvalitāti, tā arī pret izmantojamo materiālu un tehnisko uzraudzību.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: