Ventspils osta turpina attīstīties, tā jau pārkāpusi tās robežas, kurās darbojusies daudzas desmitgades. Ir sākusies ostas akvatorijas un teritorijas aiz Ventas tilta apgūšana. Uzsākot pagājušā gada beigās sauskravu termināļa būvniecību, radusies nepieciešamība padziļināt Ventas gultni šajā rajonā.
Padziļina Ventu aiz tilta
0Gultnes padziļināšanas darbus sauskravu termināļa piestātņu būvniecībai veiks kompānija SIA BGS, kas specializējas hidrotehnisko būvju celtniecībā un ir būvkompānijas BMGS, kas būvē termināli, apakšuzņēmējs. Darbus kompānija sāks maija sākumā, jau ir saņemta atļauja gultnes padziļināšanas veikšanai, stāsta BGS pārstāvis Mārtiņš Gūtmanis. Ventspilī ieradīsies padziļināšanas darbu tehnika un divas liellaivas, kas izvedīs grunti uz jūras izgāztuvi. Sauskravu jeb, kā vēl to dēvē, koka termināļa vajadzībām ir jāpadziļina Ventas gultne līdz 8 metriem un jānostiprina krasta līnija apmēram 300 metru garumā. Tur tiks uzbūvēta piestātne, pie kuras kravu vienlaikus varēs uzņemt divi kuģi, kuru garums būs līdz 130 metriem, bet iegrime – līdz 7 metriem. Termināļa būvniecības līgums parakstīts 2012. gada 30. maijā, līdz šī gada beigām tas jānodod ekspluatācijā.
Gultnes padziļināšanas darbi aiz paceļamā tilta notiek ne tikai saistībā ar jaunā termināļa būvniecību. Šā gada sākumā Rūpniecības ielā 27 norvēģu uzņēmumā Heimdal Skonto Latvia sāka ražot māju moduļus. Šonedēļ uzņēmums sāks iekraut kuģī pirmo sūtījumu ar studentu viesnīcas moduļiem, kurus jau gaida Norvēģijā. Pateicoties paceļamajam tiltam, māju moduļus varēs iekraut tieši no uzņēmuma teritorijas, kurai ir izeja uz Ventspils brīvostas 53. piestātni.
Lai izmantotu piestātni, vajadzēja atjaunot tās sākotnējo dziļumu, kas ir 4,5 metri. Ar šo uzdevumu veiksmīgi tika galā Ventspils brīvostas pārvaldes zemessmēlējs Dzelme. 53. piestātnes projektētā dziļuma atjaunošanas darbi ir praktiski pabeigti, atlicis paveikt cieto gultnes tralēšanu, lai novērstu visus iespējamos mehāniskos traucējumus kuģu ievešanai, stāsta Ventspils brīvostas pārvaldes Kuģošanas atbalsta dienesta vadītājs Normunds Kornijanovs.
Savukārt Ostas kapteiņa dienests jau gaida kuģa Navita ienākšanu ostā, kas paredzēta 24. aprīļa dienas vidū, stāsta ostas kapteinis Arvīds Buks. Kuģis, kura garums ir 98,7 metri un platums aptuveni 15,5 metri, pirmais pēc daudziem gadiem pietauvosies pie 53. piestātnes, kur tas uzņems māju moduļu rūpnīcas eksporta produkciju.
Komentāri (0)