Īsākais un ērtākais jūras savienojums starp Latviju un Zviedriju, Latviju un Vāciju caur Ventspili piesaista arvien vairāk tūrisma aģentūru, pasažieru, kas ceļo pa Skandināviju, Baltiju un Eiropu, kā arī uzņēmēju, kas izmanto prāmju līnijas sava biznesa attīstībai.
Ventspils ostas dienesti darbojas teicami
0Pērn būtiski pieaudzis pārvadāto pasažieru un vieglo automašīnu skaits visos virzienos.
Ārzemju tūristiem Ventspils arvien vairāk saistās ne tikai ar interesantiem izklaides un atpūtas objektiem un vērienīgiem svētkiem, bet arī ar ērtiem savienojumiem ar Centrāleiropu un Ziemeļeiropu. Šogad Ventspils Tūrisma informācijas centrs (TIC) piedalījies lielajos starptautiskajos tūrisma gadatirgos, kas notikuši Tallinā, Berlīnē un Gēteborgā, kur liela interese par Ventspili tikusi izrādīta tieši saistībā ar prāmju satiksmi, stāsta TIC vadītāja Una Libkovska. Berlīnes izstādē tūrisma aģentūru pārstāvji, kas sūta savas tūristu grupas arī uz Ventspili, atzīmēja ostas servisa līmeni, kas ir audzis. Tallinas izstādē apmeklētāji arī atzinīgi novērtēja, ka, pateicoties prāmju satiksmei, tūristi var ceļot no Ventspils tālāk uz Eiropu, piebilda Libkovska.
Prāmju līnijas labprāt izmanto arī vietējie uzņēmēji sava biznesa attīstībai. Ventspils kompānija Heksa sadarbojas ar lielo Skandināvijas transporta kompāniju Bess Transport, nodrošinot partnerus ar darbiniekiem – šoferiem tālbraucējiem, autoatslēdzniekiem, automašīnu mazgātājiem. Kompānija Heksa regulāri sūta uz Zviedriju darbiniekus no visas Latvijas, izmantojot prāmju līniju Ventspils–Nīneshamna, stāsta kompānijas īpašniece Indra Apse. Šoferi, atslēdznieki un automašīnu mazgātāji ar prāmi brauc kā pasažieri, bet Zviedrijā šoferi pārsēžas kravas fūrēs un brauc pa visu Skandināviju – Zviedriju, Norvēģiju, Dāniju. Visi 26 kompānijas Heksa darbinieki dzīvo Latvijā, bet uz Zviedriju dodas komandējumā parasti uz sešām nedēļām, piebilst Apse. Uzņēmēja ļoti pozitīvi atsaucas par prāmju termināļa un Ventspils brīvostas pārvaldes darbiniekiem, uzsverot viņu lielisko darbu un profesionalitāti.
Ventspils ostas priekšrocības, salīdzinot ar citām ostām, atzīmē arī Kuldīgas uzņēmējs Kaspars Samburovs, kas sniedz kurjera transporta pakalpojumus, piegādājot sūtījumus un preces no Anglijas uz Latviju (un otrādi). Samburovs ar savu automašīnu dodas ar prāmi no Ventspils uz Trāvemindi un Anglijā nokļūst caur Vāciju divās dienās. Caur Poliju pa sauszemi būtu ātrāk, taču dārgāk, saka uzņēmējs. Papildu izdevumi būtu vajadzīgi, lai brauktu pa maksas maģistrālēm Polijā un par nakšņošanu viesnīcā, skaidro Samburovs. Lai ar prāmi nokļūtu Vācijā, uzņēmējs varētu izmantot arī Liepājas ostu, tomēr Ventspils viņam patīk vairāk. «Ventspils ostā ļoti labi darbojas visi dienesti, tāpēc dokumentu noformēšanai nav vajadzīgs ilgs laiks, ko nevar teikt par Liepājas ostu,» neslēpj uzņēmējs. Ventspilī viņam ir arī pamatklienti, kuri izmanto kurjera pakalpojumus, lai nosūtītu un saņemtu sūtījumus, toskait arī internetā iegādātas preces.
Galvenais nav peļņa, bet ērtības un ātrums
Aivars Lembergs, Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs
– Ventspils brīvosta piedāvā lielas atlaides prāmju operatoriem, lai darbotos regulāra satiksme ar Vāciju, Zviedriju un Krieviju, jo šīs līnijas ir sauszemes ceļu turpinājums. Tā kā Ventspils ir tuvāk Vācijai un Zviedrijai nekā Rīga, tad mūsu ostas izmantošana pasažieru satiksmei pa jūru ļauj ietaupīt laiku, salīdzinot ar Rīgas ostas pakalpojumiem. Turklāt ziemā stabilu prāmju satiksmi Rīgas ostā nereti apdraud ledus. Ventspils brīvostas valde pievērš maksimāli lielu uzmanību prāmju satiksmes attīstībai, mēs darām visu, kas no mums ir atkarīgs, lai atbalstītu šo nozari. Galvenais, ka mēs varam atbalstīt prāmju satiksmi, proti, būtiskas atlaides, nomaksājot ostu nodevas. Mēs, protams, turpināsim šo politiku. Mums šajā darbības jomā ne tik daudz svarīga ir peļņa, cik maksimālas ērtības, precizitāte, savienojumu ātrums, jo tie ir būtiski argumenti Ventspils industrializācijas attīstībā. Pēc būtības prāmju līnijas – tie nav Ventspils ostas savienojumi, bet Latvijas savienojums ar sadarbības valstīm.
Stena Line prāmju biļešu cenas
(no 12.01. līdz 29.04.2013.)
Ventspils–Trāveminde
pasažieru vieta 4-vietīgā kajītē – no 29,20 LVL
vieglās a/m līdz 6 m – 47,45 LVL
vieglās a/m līdz 8 m – 69,35 LVL
Ventspils–Nīneshamna
pasažieru vieta 4-vietīgā kajītē – no 10,95 LVLV
vieglā a/m līdz 6 m – 43,80 LVL
vieglā a/m līdz 8 m – 58,40 LVL
Komentāri (0)