Kravu un pasažieru pārvadājumi no Ventspils ostas aizvien pieaug. Arī pagājušais gads nav bijis izņēmums un pārvadāto kravu apjoms audzis. Turklāt pašā gada nogalē līnijas no Ventspils uz Travemindi un Nineshamnu pārņēmis jauns operators – Stena Line –, solot arī turpmāku attīstību un uzlabojumus. Maršrutā Ventspils–Lībeka–Sanktpēterburga turpina kursēt Finnlines.
Prāmji pārvadā aizvien vairāk
0Kopš pagājušā gada oktobra prāmju līniju operatora Scandlines maršrutus Ventspils–Nineshamna (Zviedrija)–Ventspils, kā arī Ventspils–Traveminde (Vācija)–Ventspilskopā ar prāmjiem Scottish Viking, Watling Street un Urd pārņēmis uzņēmums, kas atšķirībā no iepriekšējā operatora darbojas ne vien Ziemeļeiropā, bet daudz plašākā reģionā, – Stena Line.
Pārņemot pieprasītās un aizvien augošās Scandlines prāmju līnijas, zviedru uzņēmuma Stena Line pārstāvji neslēpa, ka vēlas palielināt savu pārstāvniecību Baltijas jūrā un kāpināt kravu pārvadājumus starp Zviedriju, Latviju un NVS valstīm. Uzņēmums ir apņēmības pilns attīstīt kravu un pasažieru pārvadājumus visās pārņemtajās līnijās, tādēļ iecerēti servisa kvalitātes uzlabojumi, tostarp prāmju renovācija.
Stena Line pārņēmis piecas līnijas – līdztekus Ventspils maršrutiem arī prāmju līniju Liepāja–Traveminde, kā arī maršrutu no Trelleborgas uz Rostoku un Zasnicu. Līdz ar to šobrīd uzņēmums Ziemeļeiropas reģionā nodrošina 22 prāmju līnijas, kuras apkalpo 37 prāmji. Tas ir zviedru ģimenes uzņēmums, kas galvenokārt veicis pārvadājumus starp Skandināvijas valstīm, Lielbritānijas, Īrijas un Polijas virzienā.
Turklāt par Stena Line reģionālo vadītāju kopš janvāra nogales kļuvis viens no Latvijas tranzīta nozares ekspertiem – Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Aivars Tauriņš. Viņa atbildības lauciņš uzņēmumā ir ne vien Latvija un Baltija, bet arī Krievija un NVS valstis. Jāatzīmē, ka galvenais reģionālais Stena Line pārvaldes birojs tiek veidots Latvijā. Aivars Tauriņš, stājoties amatā un kārtējo reizi apmeklējot arī Ventspils biroju, neliedza atbildes uz dažiem jautājumiem par uzņēmuma tālākajiem plāniem un Latvijas iespējām prāmju pārvadājumu attīstībā.
Tauriņš pauž viedokli, ka galvenā perspektīva Latvijai, tostarp arī Ventspilij, paveras tieši Austrumu–Rietumu koridorā, kas mērķtiecīgi arī būtu jāattīsta.
Komentāri (0)