Kad beigsies sporta skolotāju bezpriģels?
Mūžveca tēma saistībā ar deģenerēto Latvijas izglītības sistēmu.
Sporta jeb pa vecam, fizkultūras stundas esot domātas, lai skolēni vispār nodarbotos ar fiziskām aktivitātēm.
Praksē notiek pretējais, kā nesen pastāstīja skolnieks.
Kā zināms, cilvēki fiziski ir atšķirīgi - viens var pie stieņa pievilkties knapi reizi, bet cits - divdesmit.
Bet sporta skolotāji joprojām ņemas ar savām atzīmēm.
Dāļājot sliktākās tā, lai pret sportu un sporta skolotāju izveidotos riebums uz mūžu.
Acīmredzot, caurkritušām sportistēm(-iem), kas varētu būt šo skolotāju pamatsastāvs, šķiet, ka klases ir viņu mazās olimpiādes un te var īstenot to, kas pašām nav sanācis.
Komentāri (38)
Sportā vērtību sistēma ir pilnīgi lieka.
Ja ģenerālis liek karavīram šaut uz pūli. Kurš ir vainīgs ģenerālis vai karavīrs?
Vainīgs ir pūlis.
Manas domas ir tādas, ko vajag vispār mainīt visu sporta sistēmu mūsu skolas. Man viens pazistamais kādreiz saka ka viņa dēls dabūja nesekmīgu atzīmi tikai par to ka sporta stunda nevarēja 10 reizes iemest bumbu basketbola groza. Nu nesanāk puisim, nu nav taču viņš ne Sabonis ne Valters. Bet klase vispārējie tikai smejas pa puišeli. Es domāju ka sporta stundās vajag no katra skolnieka prasīt to kas ir pa spēkam.
Kādas vēl groza bumbas. Fizkultūras stundās ir jāizkustina locītavas, jāstiprina muskulatūra un sirds-asinsvadu sistēma. Lai to veiktu daudzmaz pilnvērtīgi, tam jāatvēl apm. 35 minūtes. Lūdzu, pēc tam 10 minūtes izklaidējieties ar groza bumbu. Īstenībā tam mēs uzturam sporta skolu Spars.
Skolā-vingrošanas vai fizkultūras stundas.
Sporta nodarbības - specializētā sporta skolā.
Nu jā, šo visu, ko autors ir uzrakstījis, būtu jāatiecina arī citiem skolas priekšmetiem, piemēram, zīmēšana vai mūzika u.c.
Kad beigsies mūžīgā Kurzem... khem.. Austrumnieka mūžīgā vaimanāšana, raudāšana, psihošana par lietām, par kurām vispār nav pašam cilvēciskas saprašanas, jo iziet ārpus padumjo laiku mērauklas? Ventspilī vajag uztaisīt raudu mūri, lai tak tu vari iet un izbrēkties ik pa laikam.
Gunnar Peterson kung.
Es domat,ka ne vaidzet ņemt vēra to Moskau aģent,le viņ ir rakstit,ko gribet,le āter nosprākt.
Jebkuram saprātīgam un izglītotam cilvēkam ir skaidrs, ka nav iespējams vērtēt bērna izpausmes (ne tikai bērna) tādās jomās, kā sports, māksla, mūzika. Viens prot dziedāt, otrs neprot - vai tāpēc otrs ir sliktāks skolēns? Viens prot akvareli, otrs labi, ka rakstīt iemācījies :) Par sportu nemaz nerunājot.
Bet te provinces klaču lapā var runāt līdz bezsamaņai. Tā ir valsts izglītības sistēma, kurai nepieciešami atjauninājumi.
Jebkuram saprātīgam un izglītotam cilvēkam ir skaidrs tas, ka atzīme nenozīmē, ka kāds ir labāks vai sliktāks. Atzīmes ir kā koeficients, kas norāda indivīda stiprās un vājās puses, rezultātā ļaujot laika gaidā izprast to, kur un ko nepieciešams papildus attīstīt un kādas ir konkrētā cilvēka spējas. To jau paši vecāki un jūs te visi ventasbalss.lv raudu mūrī jeb forumā iedolbī, ka slikta atzīme ir slikts skolēns. Lieciet skolēniem un skolotājiem mieru!
Ko darīt tiem, kuriem nepadodas matemātika, piemēram? Arī dot kādas atlaides?
Gunār, bet tieši šajos priekšmetos tie koeficienti ir vissubjektīvākie. Pilnīgi piekrītu par tēmas autora tekstu, ka sporta skolotājs ir izbijis (vai wanna be) čempions un tos bērnus, kas nespēj uzrādīt viņa jaunības rezultātus, automātiski noliek uz 4niekiem. Diemžēl, tāda ir arī mana pieredze. Esmu soļa attālumā, lai vērstos pie skolas vadības par ļoti nepedagoģisko sporta skolotāja attieksmi pret manu bērnu.
Kur es, tur Pētersons kā čorts no tabakdozes. )))
Ierosini savas diskusijas ja gribi pavārīties. Atzīmes neko nelīdz saprast, jo rās vajag pēc iespējas labākās. Kaut ko vērtēt pēc tām vairs neatliek laika.
Un sportā neviens nedabūs to rezultātu, ko neatvēl viņa ķermeņa uzbūve. Ta
Pēc kādiem principiem iedaliet mācību stundas? Ar ko atšķiras, piemēram, matemātika, mūzika, latviešu valoda un literatūra, sporta stunda utt? Jebkurā priekšmetā būs tādi bērni, kuriem padosies konkrētaiss priekšmets , savukārt- kādā citā viņš nebūs tik spēcīgs. Un ko tagad? Tieši tāpat ir ar sportu. Mācību priekšmets ir mācību priekšmets un viss. Kāpēc dažiem šķiet, ka sportā, mūzikā jādod atlaides, bet matemātikā, piemēram, ne?
Fizkultūra skolās bērniem, vismaz padomju laikos bija tāpēc lai izaugtu veseli ar labu stāju cilvēki. Šodien, fizkultūras stundu vai nodarbību ir daudz par maz. Par to liecina ļoti uzkrītoši daudz uz ielas sastaptie bērni-jaunieši, kuriem nav ne stājas nekā, organisms fiziski neattīstīts, pārvietojas tikai kaut kā kā veci vīri.
Bija reiz viens vingrošanas skolotājs,kam patika piezagties blēņdariem un uzdot pa plikām cenkelēm ar svilpes ķēdīti...
Fizkultūras jēga ir tikai izkustēties,
un, ja parādās talanti, dot viņiem motivāciju.
Te principā nav nekā mācāma.
Un līdz ar to nevajadzētu būt atzīmēm.
Kam patīk sportot pa nopietnam,
tie apmeklē treniņus, kur neliek nekādas atzīmes, bet motivācija ir aizrautība.
Simt kurzemnieku, ka nekad neesi ar sportu nodarbojies un visu mūžu esi dzīvojis ar lieko svaru.
Un, vispār, sen vajag izglītības sistēmu reformēt pa nopietnam.
Pareizi, nav jāmācās visiem inženieru līmeņa augstākā matemātika,
ja lielākai daļai pietiek ar parasto aritmētiku.
Tik ļoti izglītības profi ir močījuši tikai uz lieku zināšanu apjoma palielināšanu skolniekiem,
ka tas viss ir aizgājis strupceļā.
Ne sportā ne mūzikā ,ja vēl ir tāda zīmēšana atzīmes nebūtu jāliek jo tie ir tādi priekšmeti kuri vai nu padodas vai nē
Maniem bērniem atkal īsti "nepadodas" matemātika. Ko darīt? Ir bērni, kuriem nav ķēriens uz valodām. Arī nevērtēt?
Reizes 10 pievilkties pie stieņa jau nu būtu jāvar jebkuram jaunietim,ja nav nopietnu veselības problēmu.
Diezgan negodīgs mērījums sanāk - KĀPĒC tieši 10 reizes?????
Ja vienam jaunietim svars - 46 kg, bet otram - 86 kg?
tātad vienam - atzīme 2, otram 10, Tā ir godīga spēle?
Meitenēm nav jāpievelkās pie stieņa.
Vajag likt smaidiņus kā pirmklasniekiem.:-)
Tāpēc jau tagadējā vecāku atieksme, izaudzina pļempakus, kuri būs derīgi tikai telefonu spaidīšanai
Labdien!
Atbilstoši normatīvajiem dokumentiem visos mācību priekšmetos izglītojamā mācību sasniegumus 4.–12. klasē vērtē 10 ballu skalā.
Sporta stundās izglītojamā sniegums tiek vērtēts kompleksi (vairāki vingrinājumi, prasmes), ievērojot konkrētās skolas izglītojamo snieguma vērtēšanas kārtību un sporta skolotāju izstrādātos mācību sniegumu vērtēšanas kritērijus, kuri saskaņoti ar skolas vadību.
Mācību priekšmeta "Sports" mērķis ir pilnveidot zināšanas un izpratni par veselīgu dzīvesveidu, regulāru fizisko aktivitāšu nozīmi veselības saglabāšanā un nostiprināšanā, veicinot vēlmi iesaistīties daudzveidīgu sporta aktivitāšu apguvē un uzlabot fiziskās spējas un sagatavotību.
Aicinām interesēties konkrētā izglītības iestādē, lai iegūtu informāciju par vērtēšanas komplekso pieeju sportā.
Problēma ir veca un sena, jo manos skolas laikos bija tāpat.
Rudenī un pavasarī duj ārā, trīs apļus pa stadionu, pēc tam puikas spēlē futeni, bet skuķi skrien stafeti vai lec tāllēkšanas bedrē.
Ziemā sākumā skrien kā muša pa tūti uz riņķi vien sporta zālei, pēc tam spēlē basīti. Uz ceturkšņa beigām jālec pāri bukam un jārāpjas līdz griestiem pa virvi. Nu, vēl pa baļķi jāpastaigā un līdztekās jāpamocās.
Un tad es pārgāju uz kādu Rīgas skolu. Veca, neganta skolotāja, izsprukt no viņas nevarēja. Nekad nebija tupi jāskrien. Stunda sākās ar kopēju apli, kur bija visādi ļoti īpatnēji vingrojumi- staipīšanās uz vietas. Muskuļu sāpes neatceros, bet lokanība strauji uzlabojās.
Gala beigās vēl valsi arī stundā mācīja...:) Man līdz tam sporta stundas bija labākajā gadījumā vienaldzīgas, bet reizēm riebās. Rīgā toties tās kļuva par bezmaz mīlētākajām nodarbībām...