Vai "Nekustamie ipašumi "izsaka slēptus draudus?
Interesanti,kā saprast Ventspils nekustamo ipašumu vēlmi uzspiest iedzivotājiem attalināto udens skaititāju uzstādīšanu,pretejā gadijumā solot udens pateriņa starpību likt segt tiem iedzivotājiem kuriem nebus šādi skaititāji.?
Vai tas nav kādas konkretas firmas lobisms?
Ar kādiem noteikumiem tas pamatots?
Ko darit iedzivotajam,kas gada sakumā ir nomainijis verificetus skaititājus,kuru deriguma termiņš ir 4 gadi.?
Vai kāds šim iedzivotajam atgriezīs par skaititāju maiņu iztēreto naudu?
Komentāri (75)
A vai tad nav tā, ka mājas iedzīvotāji kopīgi nolemj vai pieslēgt skaitītāju vai ne? Un tie, kas nevēlas, tos tad arī brīdina, ka būs jāsedz starpība, kas veidosies. Vismaz mums tā bija. Izvēles iespēja bija, tikai jāsaprot nevēlamie riski.
Rakstiet sūdzību A. Lembergam, viņš noteikti jums visiem palīdzēs.
Vēl labāk- mūsu mājai un , domājams arī pārējām, NĪP rēķinā pieraksta s i m t m t k ā r t ī g i katram dzīvoklim koplietošanas telpu elektrības patēriņu. T.i. Mūsu mājā koplietošanā ir 4 spuldzītes (atslēdzas automātiski) un viena ārā. Ikmēneša patēriņš ir zem 2 kW uz visu māju. Savukārt rēķinā apsaimniekošanas maksā tas jau ir iekļauts. Plus apsaimniekošanas maksai k a t r a m dzīvoklim rēķinā pierakstīts papildus: "Elektroenerģijas patēriņš koplietošanas telpās 19,01 kWh."
Uz 11 patērētājiem tas ir 100 reizes vairāk ik mēnesi kopš jaungada. Arī pagājušajā gadā šmauca, bet ne tik ļoti.Tad katram bija pierakstīti 3 kWh, kaut ir jābūt 0,9 KWh. Aprēķināja elektriķis, ka ar tādu summu mēs kānēs varam kinoteātri atvērt.
Vai Jūsu mājā elektrību aprēķina tikai pēc spuldzīšu skaita? Laikam jau citas iekārtas - kā ūdens sūkņi, siltumpunkts utt. Jums tur nedarbojas ar elektrību.
„Ventspils nekustamie īpašumi” rēķinos iekļautais izlīdzinātais maksājums par dzīvojamo māju koplietošanas telpu elektroenerģijas patēriņu kārtējam gadam tiek aprēķināts, ņemot par pamatu iepriekšējā gada izdevumus par elektroenerģijas patēriņu mājas koplietošanas vajadzībām. Tā kā dzīvojamās mājas Platā ielā 4 iedzīvotājiem iepriekšējā gada rēķinos iekļautā summa par elektrības patēriņu koplietošanas telpās un āra apgaismojumam pie ēkas fasādes bija mazāka nekā faktiskie izdevumi, tāpēc 2019.gada maksājuma summā iekļauti gan šajā gadā plānotie izdevumi par elektroenerģiju, kas aprēķināti, ņemot vērā 2018.gada elektroenerģijas patēriņu, gan arī pārrēķins par pagājušajā gadā nenosegtajiem izdevumiem. Savukārt šā gada beigās tiks veikts aprēķins par faktisko elektroenerģijas patēriņu koplietošanas vajadzībām 2019.gadā. Gadījumā, ja šajā periodā būs izveidojusies pārmaksa par patērēto elektroenerģiju, tad attiecīgi par šo pārmaksāto daļu tiks samazināts 2020.gada maksājums.
Redziet, Ventspils nekustamie īpašumi sniedza ļoti izsmeļošu atbildi par elektrības maksājumiem un es to sapratu! Tas ir gluži tāpat kā tiek maksāts par gāzi. Ja gada laikā esi vairāk patērējis, bet samaksājis mazāk, tad nākamajā gadā par to ir jāpiemaksā un arī maksājums ( pēc iepriekšēja patēriņa) ir lielāks. Savādi, ko Jūs nesapratāt? Vai tiešām bija jāceļ tāda apmelojoša trauksme ar finanšu policijas piesaukšanu un zagļa statusa piemērošanu?
Platā ielā 4. Mūsu māja jau nebūs izņēmums. Droši puspilsētā citās mājās tas arī notiek, tikai Jūs nezināt faktisko patēriņu.
Mutiski zvanīju NĪP, runāju klātienē, atsaka dažādi (blefo): te it kā ikp, kad iebildu, ka tas nevar būt, un arī nav tāds norādīts kā ikp, tad atrunājās, ka esot jāapmaksā fasādes (resp. ielas apgaismojums). Nez kādēļ līdz janvārim mēs ielu neapmaksājām papildus.
Šeit vēlētos Domes uzmanību vērst un dzīt ar mietu spekulantus. Pašvaldības funkcija ir uzraudzīt NĪP finanses! Te , protams, prasās pēc kārtīgas finanšu policijas pārbaudes un soda.
Nu jau gan pati Sarmīte blefo, neizprotot aprēķina un apmaksas kārtību!
Jāpiekrīt jau iepriekš citu raksītajam, ka Sarmīte neizprot būtību par ko sarakstījusi tādas briesmu lietas. Varbūt pie vainas pilnmēness?
https://lvportals.lv/skaidrojumi/297488-par-udens-paterina-starpibu-ka-ta-rodas-un-ka-samazinat-2018
Kārtību, kādā dzīvokļu īpašnieki norēķinās par dzīvojamai mājai sniegtajiem komunālajiem pakalpojumiem, nosaka Ministru kabineta noteikumi Nr.1013. Savukārt lēmumu par ūdens patēriņa starpību novēršanu, vienādu ūdens skaitītāju ierīkošanu visos dzīvokļu īpašumos un ūdens skaitītāju attālinātās nolasīšanas sistēmas ierīkošanu pieņem paši dzīvokļu īpašnieki kopsapulcē vai dzīvokļu īpašnieku aptaujā. Līdz ar to pašvaldības SIA “Ventspils nekustamie īpašumi” nekādā veidā nevar uzspiest vēlmi par attālināti nolasāmo ūdens skaitītāju ierīkošanu, kā arī nav ieinteresēta kāda konkrēta uzņēmuma lobēšanā.
Gadījumā, ja pēc dzīvojamās mājas īpašnieku vairākuma lēmuma būs plānots ierīkot ūdens skaitītāju attālināti nolasāmo sistēmu ar ūdens skaitītāju nomaiņu, tad to dzīvokļu īpašniekiem, kuri nebūs atbalstījuši lēmumu un, kuru īpašumā nebūs ierīkoti šādi ūdens patēriņa skaitītāji, tāpat kā līdz šim, vadoties pēc MK noteikumiem Nr.524 „Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem”, tiks aprēķināta ūdens patēriņa starpība, ja tāda veidosies starp mājas kopējo ūdens patēriņa uzskaites mēraparātu un mājas iedzīvotāju individuālajiem ūdens skaitītāju rādījumiem.
Lai atvieglotu iedzīvotājiem iespēju norēķināties par attālināti nolasāmo ūdens patēriņa skaitītāju ierīkošanu, „Ventspils nekustamie īpašumi” piedāvā to veikt pakāpeniski, sadalot maksājumu uz laika periodu līdz vienam gadam.
Mūsu mājā arī bija problēma ar ūdens starpību, "Nekustamie īpašumi" sasauca sapulci, kurā visu izskaidroja, mēs nobalsojam un viss notiek! Par starpību segšanu mēs arī balsojam un to apstiprina ar balsu vairākumu. Jaunos, nesen uzliktos skaitītājus viņi piedāvāja atpirkt. Bet tagad mums ūdens starpība ir nulle un nevajag verificēt ik pa 4 gadiem. Es nodomāju, kā Jūsu gadījumā bija savādāk.
Tieši tā arī ir, kā Jūs aprakstījāt!
Diemžēl, bet ir cilvēki, kuri allaž vēlas informāciju pasniegt ne tādā gaismā, tādā veidā
Tieši tā arī ir, kā Jūs aprakstījāt!
Diemžēl, bet ir cilvēki, kuri allaž vēlas informāciju pasniegt ne tādā gaismā, tādā veidā
Nu neticu, ka mājas apsaimniekotājs tagad masveidā atpirks ūdens skaitītājus. Varbūt tas bijis kāds atsevišķs gadījums, kad ir bijusi nepieciešamība iegādāties derīgus skaitītājus.
Gan jau magnētu licējs ir sašutis, ka vairs nevarēs izbraukt uz kaimiņu rēķina. Ja ietu uz sapulcēm, tad zinātu, kas un kā notiek. Nekustamie īpašumi uz savu galvu neko nelemj. Visu lemj dzīvokļu īpašnieku kopsapulcē. Acīmredzot pipars to neapmeklē un tagad bļaustās.
NĪP strādā arī rabarberi?!
Es zinu un izprotu, ko rakstu. Tā lūk. Un ciparus pazīstu.
Krāpšanas jautājums jārisina domei un policijai, nevis anonīmajiem rabarberiem un redīsiem.
Kas ir NĪP? Vai tikai pati neesat tā darbiniece
VNĪ tīra kāpņu telpu un mēs par to maksājam.Dzīvokli iztīru es pats. Ja logus iekšpusē tīru es,tad kāpēc VNĪ netīra no ārpuses ? (dzīvoju 8-tā stāvā)
Tak tev kaut 43.stāvā logu ārpusi tīrīs. Pamēģini saprast, ka VNĪ dara to par ko ir vienojušies īpašnieki kopsapulcē. Ja tu gribi, lai tev mazgā logus 8.stāvā, tad kopsapulcē ierosini to. Kāpēc cilvēki dzīvo ar padomju laiku domāšanu un uzskata, ka cilvēks maksā apsaimniekošanas maksu "domei" un pretī viņiem pienākas pilnīgi viss?
Nē - īpašnieki maksā apsaimniekošanas maksu no kuras konkrētas summas tiek maksātas sētniekam, koplietošanas telpu elektrībai, remontiem, nodokļiem un t.t. Paskaties rēķinu un tur ir norādīts, kur var redzēt visus mājas izdevumus. Lūdzu ej uz kopsapulcēm un ierosini kaut fasādes apzeltīšanu, lai ēka spīdētu spožāk nekā baznīca ventmalā. Tikai rēķinies ar to, ka nāksies savākt ne tikai 50% +1 balsi, bet arī finansējumu tam visam.
Ja Jūs, lūdzu, norādītu mājas adresi, tad varētu atbildēt detalizētāk, kad pēdējo reizi ēkā ir tīrīti koplietošanas telpu logi un, kad plānots tos tīrīt. Parasti daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās koplietošanas telpu logi tiek tīrīti divas reizes gadā. Savukārt par dzīvokļa īpašuma uzkopšanu, tajā skaitā logu tīrīšanu, ir jārūpējas pašiem iedzīvotājiem.
Tu jau laikam gribētu, lai apsaimniekotājs arī tavu šmuci savāc un iznes uz atkritumu konteineru. Jābrīnās, kas to cilvēku galvās darās! Kur problēma? Vajadzīga palīdzība, tad vērsies pie mājas apsaimniekotāja un par papildus samaksu, lai tev šo paklapojumu nodrošina vienā reizē, kad šie organizē kāpņu telpu logu mazgāšanu. Cik zināms, šāda iespēja pastāv.
Tas nekas ,ja tas īrnieks nositīsies?
Ja nav iespējams pašiem notīrīt dzīvokļa logus no ārpuses, tad ir iespēja izmantot logu mazgāšanas servisa pakalpojumus, ko Ventspilī nodrošina vairāki uzņēmumi.
Šitais VNI kantoris vienkārši iespārda.Mūsu mājas pirmajā kāpņu telpā 4 stāvā gaisma deg jau kādus 3 mēnešus gan dienā gan naktī.Esmu zvanījis jau 4 reizes,bet emocijas un darbi pilnīga NULLE.Gribētos uzzināt kurš konkrēti darbinieks ir tur lielais pafigists?Kādēļ man par viņa neizdarību būtu jāmaksā?
Būtu pateicīgi, ja pie šī komentāra tiktu norādīta arī mājas adrese, lai situāciju varētu noskaidrot un risināt.
Vēlamies atgādināt, ka pašvaldības SIA "Ventspils nekustamie īpašumi" mājas lapā ir norādīta kontaktinformācija, kur var zvanīt jautājumos par mājas apsaimniekošanu, ēkas iekšējo komunikāciju sistēmu bojājumu novēršanu un avārijas situācijās: http://vni.ventspils.lv/?page_id=51
Informācija, kur zvanīt nepieciešamības gadījumā, izvietota arī dzīvojamo māju kāpņu telpās uz paziņojumu stendiem!
Pētera ielā 6
Informējam, ka šorīt bojātā sensora lampa tika nomainīta.
Aicinām iedzīvotājus par dzīvojamā mājā konstatētajiem bojājumiem sazinieties ar uzņēmuma "Ventspils nekustamie īpašumi" dispečeri pa tālruni 63622588 vai arī elektroniski nosūtīt ziņu mājas lapas sadaļā "Uzdot jautājumu" : http://vni.ventspils.lv/?page_id=494
Jo ātrāk sapratīsim, jo labāk. Dzīvojot pilsētā un piekopjot attiecīgu dzīvesveidu, arvien vairāk un biežāk būs piespiesti brīvprātīgo pasākumu. Mūs "pārliecinās", ka citādi nevar. Izvēle vienmēr ir mūsu rokās tikai tā jāapzinās.
Reiz sengrieķu filozofs Diogēns sēdējis ceļa malā un ēdis vienkāršu putru. Klāt pienācis augsts ierēdnis un teicis: “Redzi, Diogēn, ja tu būtu iemācījies kā mēs, pārējie piespēlēt karalim, tad tev nebūtu jādzīvo tikai no putras vien”. Diogēns, pat nepaceļot acis uz runātāju, atbildējis: “Ja tu, cilvēk, esi iemācījies iztikt ar putru, tad tev vairs nav jāpiespēlē karalim.” ...
Perfekts komentārs.
Aplausi kājās stāvot!
Labi,labi teikts!
Tomēr,tas nav Evanģēlijs,tā ir filoz(s)ofija
man patīk asprātīgu cilvēku izteicieni,tomēr-
bez Jēzus upuri
tie ir nulles vērti
Evanģēlijs nav nekas cits, kā kodētā veidā sniegta informācija. Šī informācija nav nekas cits kā Visuma likumi. Kam ausis, lai dzird, kam acis lai redz. Visuma zelta likums: nedari otram to, ko negribi, lai tev dara. Tā arī visa filozofija.
Vai varetu minet konkrētu punktu ,kurā ir noteikts ka verificetie skaititāji pēkšņi vairs nav derigi!?
-----------"
"Gadījumā, ja pēc dzīvojamās mājas īpašnieku vairākuma lēmuma būs plānots ierīkot ūdens skaitītāju attālināti nolasāmo sistēmu ar ūdens skaitītāju nomaiņu, tad to dzīvokļu īpašniekiem, kuri nebūs atbalstījuši lēmumu un, kuru īpašumā nebūs ierīkoti šādi ūdens patēriņa skaitītāji, tāpat kā līdz šim, vadoties pēc MK noteikumiem Nr.524 „Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem”, tiks aprēķināta ūdens patēriņa starpība, ja tāda veidosies starp mājas kopējo ūdens patēriņa uzskaites mēraparātu un mājas iedzīvotāju individuālajiem ūdens skaitītāju rādījumiem.
Visiem ir verificēti skaitītāji, tikai atšķirīgi un dažādu ražojumu. Tāpēc jau pāriet uz vienotu sistēmu, lai visos dzīvokļos būtu vienādi skaitītāji un arī ūdens patēriņa uzskaite būtu vienlīdzīga - vienā un tajā pašā dienā. Ja kaut kas neapmierina, tad dzīvojiet tālāk ar saviem vecajiem verificētajiem skaitītājiem un turpiniet maksāt ūdens starpības. Tad tikai nevajaga vainot ne Ūdeku, ne apsaimniekotāju, ne kaimiņus!
pamēģini iedziļināties VNĪ rakstītajā. Tavi parastie skaitītāji joprojām būs derīgi! Ja līdz šim ūdens starpības tika kolektīvi izdalītas uz visiem dzīvokļiem, tad pēc attālināto ūdensskaitītāju uzstādīšanas Jūsu mājā dzīvokļi dalīsies 2 daļās. Viena daļa ar attālinātajiem skaitītājiem un bez nepieciešamības maksāt par ūdens starpībām, bet OTRA daļa ir ar vecajiem skaitītājiem un uz tiem paliks pienākums maksāt par ūdens starpībām.
Ja ūdens starpības būtiski nemainīsies, tad tev būs ļoti dārgi lietot savu veco skaitītāju. Ja 30 dzīvokļu mājā pazuda mēnesī 30 kubi un katrs dzīvoklis piemaksāja par 1 zudušo kubu, tad, piemēram, ja 20 dzīvokļiem ir attālinātie skaitītāji un 10 dzīvokļiem nav, tad turpmāk tie 10 dzīvokļi maksās tos 30 kubus, kas nozīmē, ka katram dzīvoklim nu jau 3 kubi jāsamaksā pa virsu.
Tad nu sēdi un domā - vajag tev to? A ja visi uzliks attālinātos skaitītājus vienādus, tad ūdens starpības uz sevi pa lielam ņems Ūdeka un neviens nemaksās papildus.
Verificēti skaitītāji joprojām ir derīgi un to neviens nav ne apstrīdējis, ne noliedzis, taču no ūdens skaitītāju kvalitātes, precizitātes klases ir atkarīgs, kādā apjomā veidojas mājas kopējā ūdens patēriņa starpība, un cik daudz iedzīvotājiem par to ir jāmaksā. Tā kā šobrīd dzīvojamās mājās tiek lietoti dažādu precizitātes klašu ūdens skaitītāji, līdz ar to nav iespējams precīzi noteikt ūdens patēriņa daudzumu, kā rezultātā rādījumi nesakrīt un veidojas ūdens patēriņa starpība starp individuālajiem skaitītājiem un mājas kopējo ūdens patēriņa uzskaites mēraparātu. Lai dzīvojamā mājā pēc iespējas maksimāli novērstu ūdens patēriņa starpību veidošanos, būtu vēlams visos dzīvokļu īpašumos ierīkot vienādas klases skaitītājus, proti, jaunākās paaudzes skaitītājus, kurus nav iespējams nedz magnētiski, nedz mehāniski ietekmēt un, kurus var aprīkot ar attālinātu rādījumu nolasīšanas sistēmu.
Tā kā ar šādu sistēmu dati par ūdens patēriņu tiek saņemti no katra dzīvokļa, tad nepastāv iespējamība, ka kāds ar tiem varētu manipulēt. Pat tad, ja kāds mēģinātu tos ietekmēt, datu reģistra grafikā būtu redzams, kurā dienā un kurā laikā konkrētā dzīvoklī notikusi iejaukšanās skaitītāja darbībā. Pie tam jaunās paaudzes ūdens skaitītāju pluss ir iespēja attālināti ne tikai nolasīt to rādītājus, bet arī konstatēt nelielas, bet pastāvīgas ūdens noplūdes konkrētā vietā, piemēram nehermētisku savienojumu, ko bieži vien iedzīvotāji pat nepiefiksē, jo atrast ir diezgan pagrūti.
Vēl viena priekšrocība ir tā, visi rādījumi par ūdens patēriņu tiek fiksēti vienlaicīgi un automātiski, tādejādi izslēdzot kļūdas iespējamību, nododot neprecīzu rādījumu. Turklāt iedzīvotājiem pašiem katru mēnesi nav jānodod ūdens skaitītāja rādījumi, jo tie tiek nolasīti datorizētās attālinātās sistēmas ietvaros un nodoti ūdenspagādes pakalpojuma sniedzējam.
Atbildot uz jautājumu kāpēc, ieviešot attālināto ūdens skaitītāju rādījumu nolasīšanas sistēmu, nevar atstāt lietošanā jau esošos verificētos skaitītājus, ir viens nozīmīgs arguments - panākt ūdens patēriņa starpību samazināšanu visā ēkā, lai turpmāk mājas iedzīvotājiem nebūtu par to papildus jāmaksā.
Atšķirībā no mehāniskajiem ūdens skaitītājiem, elektroniskie skaitītāji ar attālinātu rādījumu nolasīšanas sistēmu veiksmīgi darbojas tikai tad, ja visos mājas dzīvokļos ir uzstādīti viena veida skaitītāji, ko arī apliecina līdzšinējā prakse, ieviešot šādu ūdens patēriņa uzskaites sistēmu.
Mēs ierīkojām tos attālinātos un ir labi. Neviens neuzspieda, bet ierosināja, Kopsapulcē bija jālemj, bet nesanāca kvorums. Tad veica aptauju ar anketām. Acīmredzot vairākums piekrita. Personīgi es izvēli nenožēloju, drīzāk brīnos par šitiem kašķiem, lietu līdz galam neizprot, bet jau ceļ traci, ka uzpiež.