kustiba TOBAGO stāvvietā
Gribējās vienkārši atgādināt tiem, kuri ilgi nav pārlasījuši CSN vai vispār tos nav lasījuši, jo braukšana tur ir vienkārši ekstrēma:))))))))
Stāvvietās, ja vien ceļa zīmes nenosaka citādi, tāpat kā jebkur citur līdzīgos gadījumos, spēkā ir labās rokas likums jeb CSN 91. punkts: ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses. Tātad priekšroka gadījumos, kā to bieži vien maldīgi uzskata autovadītāji, ir nevis tam, kurš brauc pa stāvvietas platāko vai citādi pašizdomātu „galveno” ceļu, bet tam, kurš bauda labās rokas principa priekšrocības.
Komentāri (29)
tā viš tur ir
Tā viš ir, bet brauc tik un tā kā katrs grib.
Kad "Rimi" domā salabot tos ķieģeļus, kas iznākuši uz āru brausamās daļas vidū.
Kāds Rimi sakars ar braucamo daļu??? Šķiet braucamā daļa un stāvlaukumi pie veikaliem ir pilsētas ziņā. Ja tā nav tad atvainojos.
tak poh, brauc pirmais tas kam lielāks dzinēj tilpums vai kulaka smagums
2.14. galvenais ceļš .. jebkurš ceļš attiecībā pret vietu, kur uz ceļa izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, STĀVVIETAS, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u. tml.) Rimi stāvlaukumā stāvvietas ir apzīmētas ar P zīmi. - tātad izbraucot no STĀVVIETAS - jādod ceļš tiem, kas brauc pa jebkuru galveno ceļu. Šāds tulkojums arī atrodams CSN.
Stāvlaukums NAV iela-tikko esi nobraucis no regulējama laukuma (ceļš, iela...) uz neregulējamu stāvlaukumu, pagalmu, ielu) - tā jāsāk ievērot labo roku...
ir zīmes= nav vienādas nozīmes krustojums
nav zīmes = vienādas nozīmes krustojums, ja ceļa segums līdzvērtīgs.
Nav Rimi stavietā nevienas zimes P.
Tas ir tikai kautkadas dizainiskas plaksnites.
Tapec Rimi stavlaukuma darbojas labas rokas princips.
Man šitā pāris gadus atpakal Talsos mazā Rimi stavlaukumā piečakarejas vietejie municipaļi,kapec es novietojot auto stavlaukumā,neesmu uzlicis redzama vietā laika noradi.Uz manu iebildumu ka nav vajadzibas,vini paradija papildplaksniti ar uzrakstu " 1 stunda".Tad es izvilku CSN gramatiņu un paradiju,ka tada zime kā ir dabā ,neeksistē un tatad nav pamatota vinu prasiba.Tad viņi tadi domigi palika un aiztinās.
Ta kā ieverojam likumus un noteikumus.
Nu ja - ar mašīnu ir jābrauc uzmanīgi - īpaši visādās burzmas situācijās.
Labāk tomēr vērtēt situāciju uz vietas, ievērot pieklājību, palaist kādu, lai neradītu nevajadzīgus sastrēgumus un stresu.
t.s. labās rokas princips ir diezgan "interesants" .
Piem. - braucot pa Pils ielu - virzienā uz resno. lielo govi. - iznāk no labās puses krustojumi ar Katrīnas, Zvana, Kuģinieku, Jāņa, Peldu ielām- tā kā uz Pils ielas priekšrocības zīmju nav - jādod ceļš, BET tiem, kas krustojumā ir pa labi ir zīme - dodiet ceļu. Kurš tādā situācijā brauc pirmais, jo, atrodoties uz Pils ielas, nevar zināt, kāda zīme ir aiz stūra?
Peteria Paulsa iepriekš teiktais - nav zīmes = vienādas nozīmes krustojums, ja ceļa segums līdzvērtīgs. -šajā situācijā nedarbojas.
Ja peteronkulam ir taisniba,tad tas ir akmens Komunalas pārvaldes dārziņa,ka nav sakartojuši ceļazimes Ventspili.
Nav tur nekāds akmens. CSN pieļauj tādu "kāsi" - viens stāv krustojumā, jo uzskata ka no labās puses braucošajam ir priekšroka, bet tas no labās puses stāv, jo viņam ir zīme dodiet ceļu.
Tāpēc cilvēkiem ir jāskatās reālā situācija uz ielas, jābrauc uzmanīgi un jāievēro braukšanas kultūra.
Vai tad Pils ielā pirms šiem minētajiem krustojumiem nav zīme "galvenais ceļš"? Braucu tur diezgan bieži un šķiet, ka zīmes ir. Bet jāpārliecinās vēlreiz...
Skatījos 2014. gada googles map - tur nav!
Es skatijas 1985. gada atlant,tur ari nav.
Vispār, arī es gribēju līdzīgu topiku te atvērt... Tas nav tikai Tobago, tas ir vērojams daudzviet. Daži nezina, kas ir labās rokas princips, pagalms utt. Atsevišķiem indivīdiem vispār šķiet, ka viņi visu laiku brauc pa galveno ceļu, un priekšroka viņiem ir visur. Nu tas par labo roku, bet ir otra problēma - braukšanas ātruma neievērošana. Piemēram Statoil. Viens otrs tur ieripo uz 50km/h, un nemaz neņem vērā, ir tur cilvēki, vai nē, vien noskatās ar baltu aci, ka tu tur staigā, it kā es pa ielas visu staigātu..
101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijās – 20 km/h.
Kas attiecas uz TOBAGO stāvvietu, konkrētāk uz posmu, kas savieno L. prospektu ar Lāčplēša ielu, tad te būtu jāatgādina - tā nav iela, tā ir stāvvieta. Reiz bija gadījums, kad viena krievene tur dragāja, un es čiliņā gāju uz t/c, aizšķērsoju jaunkundzei nejauši ceļu, šī man pīpina vēl. Es bļauju, huļi tu pīpini, šī izlec ārā un krieviski man sāk skaidrot CSN, eto uļica bla bla bla, es saku - bļe kāda tev te uļica, tavā dzimtenē mož tā arī ir uļica, bet šeit šī ir stāvvieta, 20km/h un priekšroka gājējiem un velo.. Beigās vēl viņas mammuks izkāpa un sāka kaut ko pukstēt par bezkaunīgiem jauniešiem, bet tas jau cits stāsts..
139. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes stacijās un stāvvietās gājējiem un velosipēdu vadītājiem atļauts pārvietoties pa ietvēm un pa brauktuvi visā tās platumā.
140. Dzīvojamā zonā, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijā gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka, taču viņiem aizliegts nepamatoti traucēt citu transportlīdzekļu braukšanu.
Viņiem krievijā arī gājēju ietves ir uļica...:D tāpēc domā ,ka te var tāpat uzvesties kā lopi!
tā viš i,tā viš i. Džipveidīgo ratiņkrēslu vadoņi piemirst vienu neērtu faktu-jebkurš transporta līdzekļa vadītājs,pametot savu spēkratu,automātiski kļūst par ierindas gājēju..
krievijā ir briesmīgi-mauc pa ietvēm pa pilno. tur ir tādi normāli puikas,kuri līmē ķekšus uz logiem "stop ham". grūti viņiem iet..
Tam projektam nav pareizie cilvēki,vajag kādus omon kaujiniekus vai kikbokseru klubu nevis skolnieku pulciņu
Atgriežoties pie tēmas - Rīgā Spices stāvlaukuma bija līdzīgi gadījumi, kad visādi principiālie, neveiksminieki un kompleksainie labās rokas baudītāji brauca sānos tiem, kas virzās ārā no stāvvietas pa taisno izbrauktuvi, jo kādu palaist vai pateikt paldies, vai pieļaut, ka kāds ir pirms viņa tie vienkārši nespēj, tāpēc ka viņam ir taisnība.
Un tad pirms izbrauktuvēm no stāvēšanas rindām uzlika zīmi dodiet ceļu un ir ok!
Viss pareizi, Pēteronkul, var jau savu reizi "kādu palaist vai pateikt paldies", bet ne jau visu mūžu un ar apskaužamu regularitāti!!!!!
Vienkārši bail padomāt kas notiek uz pilsētas ielām, ja esat pie auto stūres, un esat no tiem šoferīšiem,kuri uzskata,ka pēc CSN brauc tikai un vienīgi " visādi principiālie, neveiksminieki un kompleksainie":(((((
Atvainojos! Es cienu visus, kas ievēro CSN!
Par gadījumu Spices stāvlaukumā es redzēju TV sižetu pirms kādiem padsmit gadiem. Tur tāds pašapmierinājies mūlis bija iedrāzies zilam vojāžerim sānos - trāpījis taisni pa aizmugurējo riteni. Un tad viņš TV reportierei ar šķību smaidiņu klāstīja, ka viņš esot iemācījies labās rakoas likumu un ka viņš nesaprot, kā tā var braukt - te visādi no laukiem un vēl mašīnā vest bērnus?
Tagad džeks bija slavens un pierādījies un vakarā mierīgi varēja apēst savu pelmeņporciju un iet gulēt. Kaut gan viņš varēja arī to onku ar vojāžeri netaranēt un situāciju atrisināt miermīlīgi.
Man patīk tas propagandas video - ka jāpierādās trasē, nevis uz ceļa.
minēšu, pēteronkulis ir viens no tiem, kam šķiet, ka no tilta apļa iekšpuses izbraucot, viņam ir priekšroka, ka 70 ir normāls ātrums pilsētā(90 uz gaisa tilta) un ka uz prospekta pie olimpiskās viesnīcas gājēju pārejas pie sarkanā ir jānostājas labajā joslā, lai visus apdzītu, iedegoties dzeltenajam
Žetons par komentu! :)
Nezin,kas slikts, ja pie OC viesnīcas pie gājāeju pārejas ieņem labo joslu, ja,piemēram, 2-3 mašīnas grib braukt pa kreisi maksimas virzienā? Nezin, kas slikts, ja šoferi izmanto tilta un tilta apļu abas joslas, ar nosacījumu, ka ievēro labās rokas principu izbraucot no apļa.
es arī minēšu - aizvakar redzēju kā yolo brauc ar mašīnu un runā pa telefonu... (joks).
Patiesībā šis nav jautājums par CSN, bet gan par satiksmes organizāciju. Ja milzīgs daudzums satiksmes dalībnieku noteiktā vietā izdara vienādus CSN pārkāpumus - visticamāk, tur satiksmes plūsma nav pareizi plānota.
Cilvēkiem, piedaloties ceļu satiksmē, izstrādājas ieradums - ka braucot pa ceļu, kas beidzas krustojumā, kur jānogriežas pa labi vai pa kreisi, pirms krustojuma vajag samazināt ātrumu vai pat apstāties un pārliecināties, ka ceļš, uz kura izbrauc, ir brīvs.
Pēc šāda principa viņi vadās arī Rimi stāvlaukumā un tas ir diezgan loģiski, jo netraucē satiksmi taisnajās izbrauktuvēs, pa kurām atbrīvojas laukums. Man patīk kārtība Spices stāvlaukumā!