Ziemeļkurzemes reģionālā Ventspils slimnīcas traumpunkta uzņemšana
Vakarpusē ierados traumpunkta uzņemšanā,ar sūdzībām par sāpēm vēderā un asiņošnu, aizdomām par grūtniecības pārtraukšanos.Sagaida mani nevisai laipna uzņemšana.Proces,kamēr tiku līdz dežūrējošajai ginekoloģei ilga aptuveni 3h.Attieksme nebija tā pati labāka gan uzņemšanā,gan pie dežūrējošās ginekoloģes.Pēc ginekoloģes izmeklēšanas man pašai bija jāsaprot,ka man ir noticis spontāns aborts un ka par šādu izmeklējumu man ir jāmaksā.Mana atbilde viņai bija,ka nav problēma samaksāt par izmeklējumu,ja runa ir par manu veselību un vēlos zināt,kas ar mani notiek.Šis viss pieredzētais man vel šodien ir kā murgs.Attieksme ir drausmīga un nesaprotu,kādēļ tie,kas sēž tur augstākos krēslos neko nemaina.Zinu,ka neesmu ne pirmā,ne pēdējā,kas ir saskārusies ar drausmīgu attieksmi.Žēl tikai,ka neviens par to nerunā un klusē,bet būtu jārunā.Žēl,ka šeit ir atvēlēta maza vieta tekstam un nav iespējams izklāstīt sīkāk,cik briesmīga un sāpīga bija mana pieredze.Ceru,ka tie,kas augstāk sēd tur šo sadzirdēs!!
Komentāri (42)
Man pašam ģimenē tuvi cilvēki izbaudījuši drausmīgu attieksmi dzemdībās Tauriņas vadībā. Komplikāciju gadījumā attieksme bija kā pret pēdējās šķiras cilvēku. Pats personīgi esmu redzējis un dzirdējis kā pašvaldību darbinieki zvana pa tiešo Gīlim un Lācim lai sev vai tuviniekiem nodrošinātu cilvēcīgu attieksmi. Traumpunkā tuviem cilvēkiem, kurus pavadīju, arī nācās piedzīvot ļoti ļoti šķirojošu attieksmi. Šai pašvaldības vs zemnieku šķiras cilvēku dalīšanai ir jābeidzas. Piemēram domes deputāts dažs labs uzvedas kā savās mājās un bez rindas par vislabāko attieksmi un kvalitāti sarunā visu uz vietas, kamēr mēs pārējie pagaidīsim. Tas ir drausmīgi un ļoti žēl, ka neesam vienīgie kas redz un izdzīvo šo netaisnību.
pieredzes visās medicīnas iestādēs ir atšķirīgas, bet lielā daļā gadījumu tas tomēr atkarīgs no paša cilvēka uztveres. Ja reiz nonāk slimnīcā - kaut kas jau nav labi, ir nepieciešama palīdzība, un tur tad sākās, kādu attieksmi katrs vēlamies saņemt šajā krīzes brīdī - vienam laba attieksme ir mierināšana, aprunāšanās smaidīšana, citam - īsa, konkrēta, kodolīga diagnoze un rīcības plāns. Manuprāt svarīgākais šajos visus gadījumos ir saņemt kvalitatīvu medicīnisko palīdzību, ko Ventspils slimnīcas speciālisti arī dara.
Toties mūsu slimnīcas un vairuma poliklīnikas ārstiem un Latvijas ļoti labi izdodas streikošana. To viņi māk. Tik daudz taču vērts atzīt. Un algas pielikumi, kurus puse no viņiem nav pelnījuši. Ārsta ētikas kodekss , nez vai tas kādreiz bijis. Ir, ir izņēmumi, reti labi.
Un, ja visi sūdzētos, šeit nebūtu kas to lasa vairs . Ja esi mazohists vai bagāts, vai bagāts mazohists- tad tev īstā vieta pie šiem.
Izsaku līdzjūtību autorei un mums, lai nenāktos tur savu kāju spert.
Tu jau sev endoskopiju veikt nevarēji pati, vai šie domā, ka korona iespaidā cilvēki savas iekšas redz? Asiņošana grūtniecei, nepavisam ne vienmēr ir spontānais aborts! Un, ja nepārbaudīja tevi uz aparatūras ar bildi, kura, starp citu, ir tavs īpašums, tāpat kā jebkuras analīzes , izmeklējuma slēdziens. Un nevajag maksāt par sevis pazemošanu, un ļaut viņiem-ām pie kafijas apspriest tavas personiskās kaites.
Anekdote, ne uzņemšana.
Un par ko streiko medicīniskais personāls? Par normālām algām, atbilstošām inflācijai, atbilstoši padarītajam darbam, atbilstoši ieguldītajam darbam un līdzekļiem mācībās.
Vai kādam liekas, ka mediķu darbs nav nozīmīgs? Vai kāds viņiem maksā par laipnu attieksmi - privātās klīnikās jā, bet tur arī viņiem to tiešām maksā.
Tu Marta P Pastāvi klusu, man arī ar ārstiem ir tāda negatīva pieredze ka pat runāt negribas, bļauj tikai par algām, bet pat to ko tagad saņem nav daži pelnījuši.
Zvaniet Veselības inspekcijai.
Uzrakstiet iesniegumu un gaidiet rezultātu!
Bija tā, ka nepieņēma vakarā plksts 18, jo neesot ārsts.
Teica, lai eju nākamā dienā un tad arī nepieņēma. Uzrakstīju iesniegumu un Ventspils slimnīca palika uz pakaļas.
Ja ir novērots kāds pārkāpums - obligāti!
Šeit darbs Bez Tabu. Lai Latvija redz šīs pilsētas līmeni. Identiska attieksme bija vienam kadram, kas plātījās kameras priekšā līdz to iesēdināja cietumā. Tagad bikses pilnas.
:D Jā, noteikti! Tas tiešām būtu loģiskāks risinājums nekā iesniegums Veselības inspekcijā, kur atbilstoši tiek viss pārbaudīts? Tas tik parāda jūsu līmeni..
Ierodoties uzņemšanā katrs apmeklētājs tiek reģistrēts, un tālāk jau katrs ārsts ievada kaut kādu informāciju, ko arī var izsekot. Veselības inspekcijai noteikti būs iespējams redzēt, kad ieradās, cik ilgā laikā un kādu palīdzību sniedza. Bez tabu šādus datus dabūt nevarēs, jo ir TV šovs, ne dienests, kuram ir tiesības veikt šādas pārbaudes.
Tā patiesām ir vieta, kur labāk nenokļūt, labāk paciesties un doties pie sava ģimens ārsta. Tomēr ir reizes, kad savādāk nevar. Attieksme ir briesmīga, sajūtas ko te traucē, ko atvilkies. Ētika un uzvedības normas vispār ir svešas,ne šādai vietai atbilstošas, jo gaidot, kad kāds tev pievērsīs uzmanību, tu uzzini visu, ko iespējams tavām ausīm nevajadzētu un nebūtu jādzird, turklāt tas tiek apspriests skaļi un bez robežām, pat ar lepnumu, it sevišķi apzinoties, ka kāds to dzird. Dažs labs no medpersonāla uzvedās tā, it kā būtu atsūtīts uz planētu Zeme Dieva vietā.
Labdien! Aicinām šādos gadījumos vērsties tieši Ventas Balss redakcijā! Protams, mēs neizlabosim notikušo, bet vismaz varēsim saprast, kas īsti noticis un kāpēc, cerot, ka tādas lietas vairs neatkārtosies. Publikācijā apmeklētājs var būt arī anonīms, ja vien mums ir zināms viņa vārds, un noteikti jāzina diena un pulksteņlaiks. To var pastāstīt gan klātienē. gan piemēram, vēstulē, arī epastā.
Mēs neesam Bez Tabu, bet noskaidrot slimnīcā, vai un kas notika, un ko darīt, lai nenotiktu, protams, varam.
Veselību, un lai turpmāk šādas sitācijas jāpiedzīvo nebūtu!
Ja gribam kaut ko mainīt, tad jābeidz ir savējo un pārējo dalīšana. Otrkārt… Piedodiet, ventasbalss, bet zinot kā jūs skūpstījāt Lemberga huntas rokas, nav ticības, ka jūs nepiemeklēsiet atbildes tā vietā, lai objektīvi izskatītu gadījumu. Domāju, ka jāiet uz lielajiem medijiem. Ventasbalsij pēc vecās Mertenas globalizācijas un konspirācijas murgiem vēl ilgi būs jāatpelna lasītāju uzticība.
Gunār, protams, labāk ir sev skaidrot, ka tur jau nekas nebūs, nevis pamēģināt. Jo, ja nu tiešām sanāk, tad visa pārliecība sašķīdīs lupatās, vai ne?
Piekrītu! Jātiek no vēsturiskās nepatikas vaļā. Ticu, ka Tu, Neimani, spēsi ar laiku šo laikrakstu sakārtot.
objektīvi izmeklēt apstākļus var pati slimnīca vai veselības dienests, ne dīvāna eksperti komentāros vai bez tabu.
Ja kundzei ir aizdomas/sajūtas par pārkāpumu - nu vērsieties slimnīcā, vērsieties veselības inspekcijā.
Piekrītu. Attieksme Ventspils slimnīcā bieži ir drausmīga, pat nicinoša. Ir arī labas māsiņas un dakteri, bet pārsvarā tu jūties kā pēdējais mēsls, jo tev redz, kaut kas ar veselību slikts ir noticis. Arī administrācijā velk sev pietuvinātos cilvēkus, bez konkursa (kā jau mūsu pilsētelē pieņemts). Kāds bija vārds tai ginekoloģei?
UZMANĪBU KOMENTĒTĀJIEM...... PAR NEPAMATOTEM APVAINOJUMIEM INTRNETĀ NEIEVĒROJOT "PERSONU DATU AIZSARDZĪBAS LIKUMU" DRAUD KRIMINĀLATBILDĪBA ...
Ja spontānais aborts jau ir noticis, tad diemžēl vienīgais, ko ir iespējams darīt no medicīniskā viedokļa, ir tīrīšana, kas, ja neapdraud sievietes dzīvību, nav svarīgāks par kādu akutāku pacientu kurš vienlaicīgi atrodas traumpunktā. Esmu bijusi tieši šādā situācijā, šajā pat slimnīcā. Mani pat neapskatīja, aizsūtīja mājās, jo viss taču notiek pats no sevis. Tiec galā pati. Negrasos aizstāvēt neprofesionalitāti vai attieksmi, bet dažreiz savs egoisms ir jānoliek malā. Jā ir sāpīgi, netaisnīgi, bet mēs visas kaut kā iemācamies dzīvot tālāk, jo šis, iespējams, bija labākais no scenārijiem.
Jā,bet kā es bez medīcīniskās izglītības,kas nekad nav saskārusies ar spontānu abortu varu zināt, ka tas ir spontāns aborts.Es nekādi,to nevarēju zināt.Un Jums liekas,ka jūsu situācija tas bija normāli,ka neapskata un aizsūta mājās,un ja jums būtu palicis sliktāk,Jums būtu bijusi vēlme atgriezties tur velreiz.Domāju, ka nebūtu.Mans egoisms tika nolikts malā jau sākotnēji,es klusēju un gaidīju,pretenzijas neizrādīju.Manī bija satraukums, ārējs klusums un asaras.Es sadzīvošu ar zaudējumu un sāpēm,bet negribētos,ka nākotnē vel kādam/kādai būtu jāsaskarās ar šādu attieksmi.Labāks vai sliktāks,bet tas tā pat neattaisno personāla attieksmi.
Tādēļ jau tur bijāt, lai saņemtu medicīnisko palīdzību. Mediķi spēj novērtēt situāciju un atbilstoši rīkoties. Ja tajā laikā ir vēl citi pacienti - nu var nesanākt laika katram skaidrot visu, kas notiek, jo tajā brīdī ir kāds pacients, kam patiešām nav šī laika, lai kaut ko glābtu.
“personas dati” ir jebkura informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu (“datu subjekts”); identificējama fiziska persona ir tāda, kuru var tieši vai netieši identificēt, jo īpaši atsaucoties uz identifikatoru, piemēram, minētās personas vārdu, uzvārdu, identifikācijas numuru, atrašanās vietas datiem, tiešsaistes identifikatoru vai vienu vai vairākiem minētajai fiziskajai personai raksturīgiem fiziskās, fizioloģiskās, ģenētiskās, garīgās, ekonomiskās, kultūras vai sociālās identitātes faktoriem;
ej izvemies.
TE NU ,LŪK, IR TĀ PILSĒTA AR RĪTDIENU ! ĀTRIE jau tā pieradināti- nepareizi (PEC VIŅU DOMĀM) izsauci - SODS! Neskatoties uz to,ka izsaucējam nav mediciniskas zināšanas (izglītība) ,lai izvērtētu,drīkstēja tos (NMP) traucēt,vai nedrīkstēja, KAD IR DZĪVĪBA BRIESMĀS TŪLĪT UN TAGAD, jeb vēl drusciņ var pagaidīt! TĀPAT TAS IR AR KOMPENSĒJAMO MEDIKAMENTU IZRAKSTĪŠANU! - TIKAI LĒTĀKĀS, TĀS,KURAS CITĀS VALSTĪS VAIĀK TIKPAT KĀ NELIET0 !UN BRĪNĀS,KA LIELA MIRSTĪBA! LAI LABA VESELĪBA!
Tas ir lembergisms,tiesa,savā pēdējā stadijā.
Ļoti skumjš notikums un pieredz, jūtu līdz kundzei. Tomēr jums, Veronika, bišķi būtu jāfiltrē, ko tagad liekat kopā. Noteikumus par NMPD izsaukšanu un sodiem neizdomā kāda pilsēta, bet gan tie lielie kungi, sadarbojoties ar NMPD, lai risinātu to noslodzes jautājumus. Turklāt zvanot , piemēram, uz to pašu 112 var pajautāt vai tas ir pietiekami nopietns atgadījums, lai tos izsauktu.
Kundzei, kas bija šajā neapskaužamajā situācija - protams, jūsu veselība ir svarīga, bet tajā brīdī jūs tomēr nezināt kas vēl ir nokļuvuši tur, pirms jums. Var būt daktere šo laiku cīnījās par kādas citas māmiņas veselību, dzīvību, arī tas ir jāņem vērā. Mana pieredze uzņemšanā, paldies Dievam, nav bijusi tik skarba kā jums, jā, nācās pagaidīt, bet tādēļ, ka pirms manis apskatīja pacientu ar daudz nopietnāku traumu. Ārsts pie manis nāca uzreiz no iepriekšējā pacienta, un var būt nesmaidīja laipni, jo bija norūpējies, bet izmeklēja un tālāko ārstēšanu nozīmēja.
Marta P Es piekrītu Jums. Es visu saprotu, saprotu, ka tur varēja būt kāds, kam bija kas akūtāks un man vajadzēja uzgaidīt, ja nebūtu bijusi gatava gaidīt, būtu aizgājusi, vai celtu traci. Es pacietīgi gaidīju,nerunāju neko pretī un traci necēlu.Bet tā sāpe jau vairāk bija par to, kā tika runāts ar mani un tas,ka man bez maz vai pašai viss bija jāsaprot.Laipnība tur tika aizmirsta ar visām frāzēm.Kā bija tā bija, neko jau vairāk neizmainīt.Jācer tikai, ka tur kaut kas mainīsies un nevienam vairāk nenāksies saskarties ar tāda veida attieksmi.
Situācija briesmīga, neapšaubāmi, un gribas, lai kāds izstāsta un izrunā, bet tā realitāte uzņemšanā diemžēl ir tāda, ka tajā visu laiku ierodas cilvēki ar neatliekamām traumām un akūtām veselības problēmām. Un tā ir nodaļa, kur mediķiem, diemžēl, nav laika pavadīt laiku skaidrojot pacientiem notiekošo, jo ir jāsteidzas pie nākamā, kurš arī gaida.
Tas ir īpaši grūti šādās situācijās, kādā bijāt nonākusi jūs, bet nu tāda ir tā neatliekamās palīdzības sniegšanas realitāte un būtība, tur sniedz pirmo palīdzību, lai stabilizētu cilvēka dzīvību, veselību. pārējo jau skaidro, runā ārstējošais vai ģimenes ārsts.
Skaidrs, ka Marta vispār nav iebraukusi tēmas saturā vai arī vienk. domes trollene.
Pat vienam cilvēkam pieredze slimnīcā ar dažādiem ārstiem ir dažāda, diemžēl, neatkarīgi no tā, cik pazemīgi izturies, nerunāju par situācijām ar ne visai uzvedīgiem vai adekvātiem pacientiem, pieļauju, ka bieži gadās arī tādi. Ir ārsti, kas vispār nemāk ar cilvēkiem komunicēt (pārsvarā tomēr vecā paaudze, bet ar izņēmumiem), un ir ārsti tiešām ar lielo burtu un savā vietā. Priecē tas, ka jaunākās paaudzes ārsti tomēr arvien vairāk konunicē ar cilvēku, izstāsta ko, kas un kā, meklē problēmu, nevis vienkārši uzrej un viss.
Labdien! Lai pārbaudītu konkrēto gadījumu un sniegtu Jums atbildi, lūdzu rakstīt uz [email protected], iekļaujot detalizētu situācijas aprakstu un ierašanās laiku. Šis gadījums tiks izskatīts un Jums tiks sniegta atbilde. Attiecībā par personāla attieksmi, vēlamies aicināt pacientus, saskaroties ar problēmsituācijām, vienmēr par to informēt slimnīcas administrāciju un raksturot konkrēto situāciju.
Zalupinskai.
Jā, uz tīrīšanu ginekoloģe kāda konkrētā ir naska. Visām grūtniecēm iesaka, bija spontānais vai nebija, un izdara, un vēl naudu prasa.
Tīrīt vajag visas grūtnieces pēc kārtas, kas par kaut ko sūdzas- tāda pieredze tur aktuāla!
Slimnīcai.
Kāda jēga? pacientam nevajag vēl atkal celt savu sāpi, lai jūs tur tēlotu pārbaudes un sniegtu tagad atbildi. Kādu atbildi?!
Cilvēki vēršas NP un slimnīcā, ja kas noticis ar savu veselību, neatliekams. Un pie irsas Jūsu atbildes un tukšās pārbaudes pēc gara laika, vai pēc dienas, vai divām. Jūs tātad iesakat pacientam vēršoties slimnīcas traumpunktā pasēdēt, pagaidīt, līdz atnāksiet Jūs, tikmēr uzrakstīt savu sakāmo , juridiski pareizi un precīzi noformulējot ar laiku, datumu un pierādījumiem, raksturot konkrēto situāciju, un gaidīt atbildi? Tad jau o.k. tur vispār ārstniecības personāls var iet mājās, viņu vietā salikt izbāzeņus vai butaforijas.
Aicinām neizplatīt nepatiesu informāciju. Slimnīcas mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu veselības aprūpi ikvienam pacientam un nepieļaut pārkāpumus. Ja rodas problēmsituācijas, tad aicinām par to ziņot pēc iespējas ātrāk, lai tās būtu iespējams operatīvi izvērtēt un veikt nepieciešamās darbības to novēršanai un nepieļaušanai nākotnē. Pacientu iesniegumu izskatīšanā šādos gadījumos tiek iesaistīts gan kvalitātes vadības speciālists, gan slimnīcas vadība, gan iesaistītie speciālisti.
Slimnīca saskaņā ar Pacientu tiesību likumu nedrīkst publiski izpaust informāciju, pat ja šeit saņemam detalizētu izklāstu par situāciju, ko iespējams identificēt. Tomēr arī anonīmi ziņojumi tiek izskatīti un izvērtēti, lai nodrošinātu veselības aprūpes kvalitāti.
Rezumē no diskusijas: Viss ir kārtībā un ir ļoti kvalitatīvi. Ja kādam kaut kas nepatīk vai nav paticis, tad tas ir vai ir bijis tikai pacienta uztveres jautājums. Galēji trakos gadījumos varam sūdzēties pa tiešo un uzklausīt slimnīcas PR oficiāli un juridiski pareizi noformēto viedokli. Paldies par diskusiju!
Sia ZKR SLIMNICA,man ar būtu ko jums teikt,bet lai nu paliek,savu mammiti(kuru jūs tā īsti,neizmeklējāt),neuzcels vairs no tās pasaules.Vienu gan saprotu,pie jums vairs nekad,nevērsīšos pēc palīdzības!
Tak šiem nav skaidrs- mums nevajag jūsu "izskatīšanu un izvērtējumu", bet gan lai strādā kā tam jābūt. Jūs tur viens otru varat skatīt un vērtēt kaut no akaļas!
Vai slimnīcai pašai nepaliek dīvaini, ka tik daudz- milzums cilvēki raksta, ka nav o.k. Tiešām ar uztveri visiem nav labi, bet jums viss kārtībā?
JŪS PAŠI SEV NEMAZ NERIEBJATIES (TOSTARP ŠITIE ATBILDĒTĀJI PAR IZVĒRTĒJUMU TIZLIE) ???
Pieredzes ir dažādas un arī situācijas. Neapšaubāmi- liela nozīme ir izmeklējumiem, bet ne mazāka nozīme ir pacienta sniegtajai informācijai un veiktajiem izmeklējumiem līdz tam, tā pat kā veselības stāvokļa uzturēšanai līdz tam.
Jā... man arī ir sava darvas karote, ko iemest slimnīcas medus mucā. Dažus gadus atpakaļ nokļuvu slimnīcā ar vēdersāpēm. "Palaimējās" tikt pie ķirurga, kurš laikam ir stipri aizsēdējies savā profesijā, jo tik neieinteresētu ārstu man nebija izdevies redzēt. Kaut gan savā privātpraksē attieksme, protams, ir pavisam cita. Pirmkārt jau uz to, ka man sāp vēders, pateica - Nu un? Man arī sāp. Pēc pārbaužu veikšanas, ienāca kopā ar kādām 5 māsiņām apgaitā palātā, kur bijām 3 pacientes, un izdeva frāzi - Nu ko, te izskatās, ka ir vēzis. Skaisti un profesionāli, vai ne? Visi skatās uz mani kā mirēju.Labi, ka man ir veselais saprāts, un sapratu, ka pilnīgi nekas vēl nav zināms. Manā vietā varēja būt nobijusies tantiņa, kura mājās aizbraukusi , uzvilktu baltās čībiņas un pakārtos, lai nav jāmocās. Protams, nekāda vēža nebija. Protams, ka gribēju rakstīt sūdzību, bet pēc tam padomāju - pie kā gan es nokļūšu nākamajā reizē nokļūstot Ventspils slimnīcā? Pie tā paša, jā...