Atceros, ka pirms dažiem gadiem, pētot, kur varētu doties baudīt mājas kafejnīcu piedāvājumu, secināju, ka tuvākais punkts, kur būtu interesanti doties, ir Alsunga, jo toreiz Ventspils novadā piedāvājuma tikpat kā nebija nekāda. Taču šogad – kā jau to mūsu lasītāji būs pamanījuši arī no Ventas Balss rakstiem – piedāvājums ir ļoti bagātīgs un interesants.

Kā vēsta visitventspils.com, Mājas kafejnīcu dienām ir pieteikušies 24 dalībnieki, turklāt ne tikai novadā, bet arī Ventspilī. Mājas kafejnīcu dienas notiek ceturto gadu, un šķiet, ka mēs, atturīgākie no kurzemniekiem, neesam uzreiz metušies iekšā, bet gan no sākuma pavērojuši, paskatījušies, kas tad no tā vispār iznāks, un, tikai redzot, ka tā lieta iet, arī lēkuši vilcienā iekšā. Un šī akcija patiešām četros gados ir iemantojusi savu vietu un kļūst arvien populārāka. Šogad Latvijā kopumā apmeklētājus uzņem vairāk nekā 400 mājas kafejnīcu. Pagājušajā gadā kopējais apmeklētāju skaits, kas devās baudīt novadu gardumus, bijis ap 65 000.

Varētu teikt, ka akcija ir kā sniega bumba, kas, vienreiz no kalna virsotnes iekustināta, veļas un kļūst arvien lielāka un diženāka. Iespējams, akcijas popularitāti garantē visiem labi zināmā patiesība, ka mīlestība nāk caur vēderu vai, izsakoties citiem vārdiem, tā balstās vienkāršībā, tradīcijās, pamatos.

Nedaudz jau sasmīdināja gan virsraksts pie ziņas, kas vēstīja, ka «Ar izēšanos Latgalē sāksies Mājas kafejnīcu dienas». Taču izcelt novadu garšas ir svarīgi, tā ir mūsu kultūras sastāvdaļa, par ko bieži vien interesējas arī atbraukušie ārzemnieki. Un gan jau ne tikai man ir bijušas situācijas, kurās dažreiz ir grūti paskaidrot un atrast, kas tieši būtu tikai mums raksturīgie ēdieni, ja neskaita labi zināmos sklandraušus. Mājas kafejnīcu dienas, kurās tiek celti galdā ēdieni, kas vislabāk izdodas un garšo pašiem, manuprāt, varētu palīdzēt mums uztaustīt nianses garšās un receptēs, kas raksturo tieši mūs.

Esmu dzirdējusi skeptisku viedokli, ka Mājas kafejnīcu dienas lielā mērā balstās dalībnieku mirdzošajās acīs un entuziasmā, taču – vai tās nes arī pietiekamus ienākumus, kas atsver ieguldījumu? Jā, piedaloties Mājas kafejnīcu dienās, esmu redzējusi dažādas cenas, arī ļoti zemas, kas ir tuvu produktu pašizmaksai. Un tas, manuprāt, ir uzdevums akcijas rīkotājiem – atbalstīt dalībniekus ne tikai zināšanās par Pārtikas un veterinārā dienesta prasībām un reklāmu, bet arī iedot pamatzināšanas par to, kā labāk sabalansēt izdevumus ar ienākumiem, jo ideālā gadījumā tai būtu jābūt win-win* situācijai – kad ieguvēji ir gan kafejnīcu apmeklētāji, gan paši saimnieki. Manuprāt, tas ir svarīgi, lai akcija būtu ilglaicīga un turpinātos, lai nezustu vēlme tajā piedalīties kā viesu uzņēmējam arī citus gadus.

* izdevīgs visām iesaistītajām pusēm

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: